bieberstory

Alla inlägg under juli 2011

Av Wilma - 29 juli 2011 11:49

Kom hem från båten nyss... men så ska jag åka igen imorgon, tidigt på morgonen. Men jag skriver ett eller två kapitel idag. Jag ska åka till min sommarstuga för att fira min födelsedag den 1 augusti... Men jag kommer kanske kunna skriva några delar där också... Vi får se....    P.S Jag funderar på att börja på en ny novell. Om jag avslutar Key To My Heart. För jag har inget att skriva om längre. Allt har liksom hänt. Jag vet inte... Vad tycker ni?! 

Av Wilma - 25 juli 2011 11:32


Vi pratade ett tag innan vi la på. Precis efter ringde min mobil igen.


Farsan Balo Ringer...





Jag svarade snabbt.

- Hallå?

- Hej gumman! Hur mår du?

- Jag mår bra. Varför svarade du inte igår? Mumlade jag surt.

- Förlåt! Jag var ute och åt med Catrin.

- Så... Du såg att jag ringde, men du svarade inte? Sa jag med gråten i halsen.

- Jag är så ledsen Cassie! Chaz saknar dig.

- Pappa, byt inte samtalsämne! Jag fattar inte att du gjorde så!

- Cas...

Jag la på. Jag slängde mobilen i vägen och hörde hur det small. Jag började gråta och slog handen i vägen. Den började blöda lite. När jag skulle springa uppför trappan kände jag hur smärtan i kroppen kom tillbaka. Jag satte mig snabbt på trappsteget och la huvudet i händerna.  Jag lät tårarna rinna och bara kände smärtan.

Om bara Justin var här. Det gjorde inte bara ont i kroppen. Det gör ont i hjärtat. Det är som ett  stort hål. Något som saknas. Tårarna kändes som vassa knivar mot mina kinder. Huvudet höll på att sprängas.

Jag sprang fram till min telefon och såg att glaset hade gått sönder.

- FAN!

Jag sprang upp till mitt rum och tog fram mina sparpengar som jag sparade till nödsitvationer (?). Det fanns 8000. Jag tog dem och sprang ner till hallen. Jag tog på  mig mina Flip Flop och sprang ut till min bil. Jag körde mot ett shoppingcenter och gick in på en teknikaffär. Jag köpte en vit Iphone4. Jag sprang snabbt hem och laddade den. Sålänge bytte jag minneskort och allt sådant från min gamla till min nya. Jag sprang ner igen och tog hemtelefonen. Jag slog Justins nummer.

- Justin in the phone! Svarade han med en gullig röst.

- Hej Justin! Det är Cassie.

- Jag hör det gumman.

- Pappa ringde.

- Vad sa han?

- Inget speciellt. Jag saknar dig.

- Aww... Gullis, jag saknar dig med! men jag måste verkligen gå. Usher ropar.

- Okej. Ses älskar dig.

- Älskar dig!

Vi la på och jag suckade. Jag bestämde mig för att ringa Natta.

- Aa, det är Natta.

- Hej Natta! Det är...

- CASSIE! Avbröt hon.

- Precis. Skrattade jag.

- OMG! DU LEVER!

- haha, ja det gör jag. Och jag undrar om jag kan bo hos dig.

- Så klart! Alltid!

- Okej, jag tar bussen nu.

Jag packade kläder för en lång period och sedan ställde jag den i hallen. Jag såg mig omkring och log lite. Jag släckte lampan i hallen och allt blev genast mörkt. Jag suckade och öppnade dörren. Jag satte på larmet och stängde dörren. Jag drog resväskan efter mig till busshållsplatsen. Jag torkade en tår och kollade på tidstabellen. En buss skulle gå om 10 minuter. Jag satte mig ner på bänken och ställde resväskan bredvid mig. Jag tog upp mobilen och började på ett nytt SMS.


I love you <3


Jag spelade lite på min mobil och sedan så kom bussen. Jag hoppade på och satte mig på ett säte i mitten. Snart började bussen åka och efter en timme var vi framme vid Natta. JAg klev av och gick en bit till Nattas hus. Hon sprang ut och kramade mig hårt. Jag kramade tillbaka och sedan gick vi in. Vi pratade om allt möjligt men sedan avbröts vi av min SMS signal. Jag tog upp mobilen.


I love you 2 <3 


-------------------




Jag orkar inte hitta bilder till det här kapitlet. Men kommentera!!!! :D <3<3


Av Wilma - 22 juli 2011 18:23

Shit! Selena gillar mig! Jag har ju Cassie! Jag gillar ju Cassie mer än Selena!

Jag vaknade upp ur mitt tänkande med att min mobil ringde. Okänt nummer.

- Hallå?

- Är det här Justin? Sa en ljus röst.

Jag kände igen den...

 

 

 

Det var Cassie!

- Cassie?!

- Justin, kan du komma och hämta mig från sjukhuset? Sa hon med sin hesa röst.

- Ja, herregud, hur mår du?!

- Jag berättar senare. Sa hon och la på.


Jag reste mig upp och Selena kollade konstigt på mig.

- Du måste gå hem. Sa jag och hon gick fram till mig och ställde sig riktigt nära.

Jag puttade bort henne och drog med henne ut. Jag låste dörren och hoppade in i min bil. Jag körde ifrån Selena och åkte mot sjukhuset. Vid éntren stod Cassie. Hennes blåste lätt i vinden och hon såg riktigt trött ut. Jag ställde bilen framför henne och sprang fram till henne. Jag kramade henne hårt men försiktigt och jag hörde hur hon började gråta.

- Varför gråter du älskling? mumlar jag mot hennes hår.

- Jag har saknat dig. Sa hon och började gråta mer.


- Hur mår du? Sa jag när vi satt i bilen.

- Sådär. Trött och ont i typ hela kroppen.

Jag nickade sakta och log över tanken att hon lever. Men tanken på att min turné skulle börja igen fick mig mer ledsen.

- Vad är det gubben? Sa hon och började pilla med mitt hår i nacken.

- Min turné börjar igen. Usher sa att jag var tvungen att börja den igen.

- När då? Sa hon tyst och pussade min kind.

- Imorgon.

Hon suckade och satte sig bra i stolen igen.

- Jag är ledsen, Cassie. Sa jag och la handen på hennes ben.

- Jag vet. Det är inte ditt fel. Du gör bara det du älskar. Log hon. Men det blir svårt att säga hejdå till dig igen. Fortsatte hon.

Jag stannade vid rött i vänsterfilen och på högerfilen kom en bil och vevade ner rutan. Dem knackade på fönstret vid Cassie och hon kollade dit. Det var killar i våran ålder. Hon öppnade sakta rutan och killarna flinade.

- Du, Beaver där förtjänar inte dig. Ta mig istället! Jag är bara bäst! Beaver är inget!

- Sluta kalla honom Beaver! Skrek hon och han såg lite chockad ut men flinade snabbt.

- Kaxig brud.

Hans kompisar skrattade.

- Och varför skulle jag vilja ha dig?

Han tog tag i hennes arm och drog i den. Jag tog tag i henne och jag såg att hennes arm vart röd. Hon höll andra handen på armen och jag vevade upp rutan. Jag körde eftersom det var grönt och suckade.

- Idioter. Mumlade jag.

Hon stönade lite lågt och jag såg på henne men snabbt på vägen.

- Gick det bra? Frågade jag och stannade på vägkanten och kollade på henne.

- Det gick bra tror jag. Mumlade hon och jag kollade på armen.

Hon tog sakta till sig armen och jag började köra igen. Jag parkerade på uppfarten hos Cassie och gick in med henne.

- Hallå? Ropade Cassie.

Inget svar. Hon gick till köket och såg en lapp där.


Cassie


Jag tog upp lappen.


Hej Cassie.

Jag vet inte vilket datum det är eller något. Men jag har åkt till Chaz och hans mamma. Jag klarade inte av att se dig såhär. Men när du ser lappen vill jag att du ringer.

Puss och Kram pappa

 

Jag tog snabbt upp min mobil och slog pappas nummer. En signal... två... tre... fyra... fem... sex... sju... åtta. Jag la på. Varför svarar han inte? Jag struntade i det utan gick fram till Justin. Jag la armarna om hans hals och han la sina händer på min midja. Han kysste mig sakta och passionerat. Efter att ha tittat på filmer hela kvällen så skulle han åka. Vi sa hejdå och jag såg hans bil åka iväg.


Jag låste dörren och gick upp på mitt rum. Jag tog på mig en slapp stickad tröja och ett par shorts och sedan gick jag ut på altanen. Tröjan åkte nerför mina axlar och jag kollade på solnedgången. Så vackert. Jag suckade och gick in igen. Jag satte mig vid teven och somnade till Teen Mum på MTV.


Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag tog upp den och såg att det var Justin. Jag svarade medans jag kollade ut genom fönstret och upptäckte att det var ljust.

- Hej snygging.

- Hej hjärtat! Hur är det?

- Bra.

- Vad gör du?

- Vaknade nyss. Vad är klockan?

- 1 på förmiddagen.

- Oj, okej.


Vi pratade ett tag innan vi la på. Precis efter ringde min mobil igen.

Farsan Balo Ringer...

 

----------------------------------

 

Jag tycker det här vart ganska långt! Jag fick lite tillgång till interner och jag skriver så ofta jag kan! ÄLSKAR ALLA SOM STANNAR!

Av Wilma - 18 juli 2011 10:25

Jag tar handen på ryggen och sedan kollar jag på den. Blod. Inte lite heller. Snart känner jag mig yr och det sista jag hör är Chaz som säger mitt namn.

 

    

 

 Det är som att min hörsel försvann. Jag ser ju fortfarande, men jag känner inget. Chaz mimar något som jag inte hör. Jag försöker röra mig, men det går inte. Han tar upp telefonen, och snart lägger han ner den. Ca. 5 minuter efter kommer en ambulans. Dem pratar med mig. Jag ser hur panikslagen Chaz  är. Dem tar in mig i ambulansen och åker mot sjukhuset.


Chaz


Jag sätter mig på en stol utanför Cassies  rum. Jag tar upp mobilen och ringer Justin.

- Yo Chaz, wazzup?

- Hej Justin. Jag måste prata med dig. Säger jag.

- Okej, jag lyssnar.

- Jag och Cassie var och badade på stranden. Hon satt på mina axlar, men hon ramlade. Hon spräckte upp ryggen och fick mycket vatten i lungorna. Sedan, när jag drog upp henne på stranden så hände något med hennes sinnen. Hennes hörsel slutade fungera och... Sa jag snabbt.

- Chaz! Vart är ni?!

- På sjukhuset.

- Shit, jag måste ha konsert... Lova att ta hand om henne! Är hon vaken?

- Nej. JAg tror inte det. Jag har inte hört något om henne.

- Okej. Men ring när du hör något! Ses!

- Ses.


Vi la på.


Jag väntade i en timme, två timmar, tre timmar, som sedan blev till tre dagar. Cassies bäsa vän Natta har kommit och hälsat på också, hon verkade förstörd. Cassies pappa har också hälsat på. Han sitter för det mesta och gråter. Jag med.


På morgonen den fjärde dagen kom en doktor fram till oss. Hon var kort och lite mullig. Hon hade kort, lockigt, rött hår och glasögon som satt på nästippen.

- Känner ni Cassie Hope? Frågade hon.

- Ja. Sa vi i kör och tittade upp.

- Hon ligger i koma nu och vi vet inte hur länge det kommer ta innan hon vaknar, om hon vaknar.


En månad senare / Justin


Jag avbröt min turné när jag hörde om Cassie. Dem första veckorna spenderade jag med henne. Men sedan försökte jag att ha roligt. Jag umgicks mycket med Selena och Jaden. Jag åkte också till Kanada för att hälsa på the old boys, eller Ryan och Chaz. Nu är jag på mitt rum med Selena.

- Så, hur går det med karriären? Sa Selena.

- Bra. Själv?

- Bara bra. Sa hon och gick runt lite i mitt rum.


Jo, påtal om Cassie. Hon ligger fortfarande i koma och dem var nära på att ge upp, och låta henne somna in. Hon vaknade en gång för en vecka sedan, men somnade snabbt igen.


Selena gick mot mig och satte sig i mitt knä.

- Justin. Jag tror jag älskar dig. Mumlade hon.

Shit! Selena gillar mig! Jag har ju Cassie! Jag gillar ju Cassie mer än Selena!

Jag vaknade upp ur mitt tänkande med att min mobil ringde. Okänt nummer.

- Hallå?

- Är det här Justin? Sa en ljus röst.

Jag kände igen den...

----------------------------------


Jag fick internet just nu, men jag hann bara skriva det här, vet inte om det vart kort. Men såfort jag får internet igen ska jag skriva ett till!

Av Wilma - 16 juli 2011 13:45

Förlåt att jag inte skrivit! Men jag åkte till båten helt oväntat och kommer vara där i två veckor. Jag har Inget internet så jag kan inte skriva. Nu skriver jag från min Iphone och jag kan inte skriva ett kapitel på iphonen. Skrivet så fort jag kommer hem!!! Älskar alla läsare som stannar!!! Puss

Av Wilma - 12 juli 2011 16:25

Jag la på och sprang över till min granne. Dem hjälper mig och Chaz vaknar. Jag tackar och dem går till sig. Vi stänger av allt och ser till att allt är bra. Sedan sätter vi oss i soffan. Klockan är halv två.

 

   

Bild 1 : Hennes bikini

Bild 2 : Stranden

Bild 3 : Tänk er att hon har bikinin på sig

Nästa morgon när Chaz och jag sitter och äter frukost kommer pappa och Catrin ner för trappan.

- Morgon! Säger pappa högt och går fram till kylskåpet.

- Morgon.

Jag äter upp min fil och sedan kollar jag ut genom fönstret. Soligt. Jag går upp för trappan och in på mitt rum. Jag startar min dator och sätter på What are Words med Chris Medina. Den är så vacker! Jag bytte om till ett par jeansshorts och ett vitt, löst linne med ett blått ankare på. Jag fixar håret och sedan sminkar jag mig. Jag går ner till köket och ser på Chaz som sitter i soffan med ett par röda chinos och en svart t-shirt. Då kommer jag på vad jag glömde. Upp till rummet igen och tar på mig mitt halsband med ett kors. Jag rusar ner igen och slår mig ner bredvid Chaz.

- Chazman, ska vi dra till stranden idag? Frågar jag.

- Haha, Chazman? Visst. Log han.

- Ska bara byta om!

- Samma här.


Vi rusar upp till våra rum och jag tar på mig en vit/turkos randig bikini och sedan ett par jeansshorts + en kofta. Jag packade snabbt en strandväska med lite olika saker och sedan sprang jag ner till hallen. Chaz stirrade på mig när jag gick ner. Kändes lite obekvämt. Jag tog i alla fall på mig mina flip flops och sedan gick vi ut. Vi hoppade in i min Kab och jag backade ut.
Jag satte på mig mina solglasögon och körde mot stranden. Jag parkerade och sedan gick vi till stranden. Det var inte så mycket folk där. Vi satte oss nära vattnet. Jag drog av mig shortsen och koftan + mina flip flops. Jag kände att Chaz kollade på mig. Leendes och kollade på honom.

- Vad glor du på? Frågar jag.

- Inget. Mumlade Chaz generat.

- Så, vad säger du. Ett dopp? Jag ställer mig upp.

- Visst.

Precis när jag börjar springa tar Chaz upp mig i sin famn.

- Släpper du är du död. Hotar jag  när han går ut i vattnet.

- Du ville bada.

Jag tar tag om hans hals och känner att han ska släppa. När han väl gör det så håller jag kvar om hans hals så jag drar ner honom också. När vi kommit upp till vattenytan så skrattar båda. Jag sätter mig på hans rygg och sedan tar jag mig upp på hans axlar. Han går längre ut i vattnet, tills det är till hans haka.

- Chaz jag kommer dränka dig om du går längre ut. Säger jag och skrattar.

- Nä, det tror jag inte.

Jag försöker ta mig ner men det går inte.

- Chazi! Jag vill ner!!! Gnäller jag och slår honom på huvudet.

- Aj! Okej okej!

Han släpper ner mig. Vattnet slår till i min rygg så det bräns. Jag sjunker mot botten. Jag öppnar ögonen sakta och ser suddigt eftersom vattnet. Jag ser Chaz dyka efter mig. Snart ligger jag på botten. Chaz tar tag i min arm och drar upp mig. Han bär upp mig i sin famn och lägger mig på stranden.

- Shit, är du okej? Säger han panikslaget.

- Ja, det är okej.

Jag vänder mig  om för att ta min handduk när jag hör att Chaz flämtar till.

- Du blöder ju på ryggen! Säger han.

Jag tar handen på ryggen och sedan kollar jag på den. Blod. Inte lite heller. Snart känner jag mig yr och det sista jag hör är Chaz som säger mitt namn.


-------------------------


Mina kompisar som sov här igår till idag stannar en dag till, p.g.a vädret! Vi ska åka och bada idag så jag kanske skriver ett till på kvällen, vi får se!

Av Wilma - 11 juli 2011 12:23

Vi pratade, och pratade. Non stop. Vi hade riktigt kul och senare gick Catrin och pappa ut och åt. Vi beställde pizza som vi sedan åt medans vi kollade på film. Jag tog upp min mobil och tryckte på Meddelanden.

Miss u<3

 

(orkar inte leta bild)


- Så... Vad ska vi göra? Säger Chaz och lutade sig tillbaka i soffan.

- Vet inte. Jag kollade på klockan, halv tolv.

Jag gick ut med pizzakartongen till köket. Då såg jag något som rörde sig vid fönstret. Jag gick sakta dit och kollade. Det var en man. Han var smal och såg ut att vara ganska gammal.

- Cassie! Vad gör du?! Ropade Chaz.

Jag vände mig mot vardagsrummet och snabbt tillbaka till fönstret. Mannen var borta. Jag suckade och gick tillbaka.

- Varför tog det sån tid? Frågade Chaz och jag satte mig i soffan.

- Inget.

Han såg konstigt på mig och sedan släppte han det. Vi gick upp på mitt rum och bara snackade. Plötsligt började musik spela. Teven sattes igång och fönstret blåste upp. Jag hoppade till.

- Chaz, det är inte läge att skrämas nu. Sa jag och såg på Chaz.

- Det där... var inte jag. Sa han.

Då hörde vi hur mikron sattes igång där nere. Datorn sattes på. Jag reser mig upp och springer ner. Vattnet står och rinner, spisen är på, ugnen är på, teven här nere är på. Jag kollade ut genom fönstret och när jag var två centimeter från fönstret blåste det upp. Jag höll bakåt och höll handen på pannan.

- Shit, Cassie, hur gick det? Sa Chaz och kom fram till mig.

- Bra.

Jag reste mig upp och gick ut på gatan. Det var storm. Regnet slog ner i marken och åskan mullrade värre än någonsin. Jag sprang över till mig granne och frågade om det hade hänt samma för dem. Det hade det. Chaz kom efter.

- Vi måste stänga fönstrerna hos oss. Sa jag högt.

Vi sprang tillbaka och stängde alla fönster. Då ringde min mobil. Jag tog upp den och svarade utan att titta vem det var.

- Hallå? Jag stängde fönstret på mitt rum.

- Cassie, är du okej?! Säger Justin.

- Vad menar du?

- På nyheterna säger dem att det blev världens storm i Atlanta och det vart något fel på elledningarna. Precis då slog fönstret upp och jag rev mig på något vast.

- Fan.

- Cassie? Vad gör du?

- Jag rev mig bara lite på handen. Det är lugnt. Sa jag och stängde fönstret igen. Vänta lite. Fortsatte jag.

- CHAZ! GÅR DET BRA?! Ropade jag.

Inget svar.

- Justin, jag ringer upp. Sa jag och la på.

Jag sprang ner och i köket ligger Chaz medvetslös.

- Chaz? Chaz?! Jag skakar honom.

Jag tar min mobil och ringer Justin.

- Aa det ä...

- Jusitn jag vet att det är du! Snälla hjälp mig!

- Vad har hänt?

- Chaz har svimmat, och han vaknar inte. Jag började gråta lite.

- Okej, Cassie, ta det lugnt. Gå till din granne och be om hjälp, eller så håller du en godis framför hans näsa. Skojade Justin.

- Justin, jag är seriös!

Jag la på och sprang över till min granne. Dem hjälper mig och Chaz vaknar. Jag tackar och dem går till sig. Vi stänger av allt och ser till att allt är bra. Sedan sätter vi oss i soffan. Klockan är halv två.


--------------------------------


Kort, jag vet. Hinner inte mer nu! Sorry! Kolla min länk längst ner i menyn.

Av Wilma - 9 juli 2011 16:13

UPPDATERING! KAPITEL 29 UNDER DETTA INLÄGG!


: du skriver jättebra och jag fasade för det men känns lite löjligt att justi var din pojkvä dessutom har ha ju selena tror jag hon heter;) me du har STOR TALAG för att skriva e väl inget justin fan bara;)


Jag vet att han har Selena, men jag har lite fantasi. I min novell - som är påhittad - är Justin ihop med Cassie, inte Selena. Och jag är visste ett Justin fan. Jag har hela mitt rum med posters på honom.    -.-

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards