bieberstory

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

My Love Story FIVE - SERIOUS?!

Av Wilma - 15 augusti 2011 19:39

Jag får panik och börjar paddla, det snabbaste jag kan. Jag ser en svart skugga längre bort.

Allt försvinner bara. Det enda som finns är stranden. Hela jag skakar och det känns som om jag förlorar kraft. Plötsligt är det bara jag i vattnet, och hajen är några meter ifrån mig.

Jag hör hur dem ropar på mig från stranden och jag ser hur dem vinkar mot mig. Plötsligt drar någon/något ner brädan och eftersom jag har säkerhetsrepet om fotleden så följer jag med. jag kämpar med att komma till ytan men det går inte. Men plötsligt släpper hajen och jag kan simma till ytan. När jag är uppe tar jag ett djupt andetag. Jag ser mig omkring och hoppar upp på brädan. En helikopter släpper ner en liten sele i ett rep som jag tar på mig. JAg tar brädan under armen och ser hajen hoppa någon meter under mig. Jag skriker till och blundar. När jag väl är i helikoptern så kollar dem så allt är bra med mig. Jag får en handduk och så pratar dem med mig. Jag säger inget. Jag skakar och gråter. Snart känner jag att vi landar och en kille hjälper mig ur.  

Killarna springer fram till mig och kramar mig. Jag börjar gråta. Snart blir jag yr och jag känner hur kroppen bara faller ihop. Justin fångar mig och lägger mig i sanden. Jag lägger mig på mage och ser ner i sanden. Jag var nyss där ute och höll på att bli uppäten av en haj. Låter vansinnigt...

  

Tänk er brunhårig!!


Chaz hjälper mig upp och sedan börjar dem prata.

- Är du okej? Säger Justin och ser oroligt på mig.

Jag nickar.

Plötsligt kommer massa reportrar fram från alla håll. Dem omringar oss, men vi kommer igenom och tar en taxi hem till mig. Tur att mamma jobbar och Max är hos en kompis. Jag vill inte att någon ska veta om det här. Då kommer jag inte få surfa igen.

- Vi kommer till dig när vi bytt om. Säger Chaz och går mot Justins hus.

- Okej. Säger jag och går mot dörren.

Jag låser upp och går in. Först då så inser jag vad som faktiskt hänt. Jag kollar på brädan och ser att typ halva är avbiten. Jag ryser till och springer upp  på mitt rum. Mina mjukisar åker på, samt ett linne och en tjocktröja. Snart knackar det på dörren och jag går ner och öppnar. Där står alla tre.


Vi sätter oss i soffan och sätter på nyheterna.

- Ett hajalarm gick idag på Bolly Beach och en ung surfare var ute, långt ifrån stranden. Säger reportern och så kommer en bild på en kille upp.

- Hajen drog ner surfbrädan, och då också tjejen. Efter en stund kom hon upp och fick skjuts av en helikopter till stranden. Säger han.

- Vi vet fortfarande....

 

Justin stängde av. Jag tittade på honom och log tacksamt.

- Shit, tänk att du blev attakerad. Jag menar, hur liksom, var det när hajen drog ner dig? Sa Ryan.

- Det var som att... Som att bli dränkt. Men när han släppte så for en lättnad över hela mig. Men ändå så... Ja.


Jag gick till hallen och tog upp brädan. Dem ser chockat på den och sedan suckar jag.

- Jag måste göra mig av med den.

- Varför?

- Mamma kan inte se den. Säger jag och lägger ner den på golvet.

- Men... varför? Säger Chaz återigen.

- Jag kan ju inte säga något till henne. Då kommer jag aldrig på surfa igen!

- Det vet du inte. Säger Justin.

- Jo, jag känner min mamma. Suckar jag och sätter mig i soffan mellan Justin och Ryan.


Nästa dag


Det var nu söndag och det var moln på himlen. Mörka moln. Jag bestämmde mig för att hitta på något med Max.

- Maxi Mator, vad vill du göra? Säger jag och äter upp min fil.

- Jag vill... Köpa en sköldpadda! Utbrister han och jag skrattar lite.

- Och jag vill ha en hund! Säger jag och tillsammans ser vi på mamma med hundvalpsblicken.

- Haha, okej okej! Ni åker och köper... vad det nu var. Här. Ta mitt kreditkort. Koden är ****. Sa mamma och gav mig det.

- SERIÖST?! Skriker både jag och Max.

- Ja, för att ni är så bra barn. Ler hon och jag kramar henne hårt. Max och jag tar på oss våra skor och hoppar in i mammas bil. Jag startar motorn och kör mot en djurbutik i närheten.


- Hej, kan jag hjälpa er? Säger en söt tjej.

- Ja. Vi ska köpa en sköldpadda och en hund. Ler jag.

- Okej. Kom med här.


Vi går in i ett svalt rum med ett stort terrarium. I det låg typ fem stycken sköldpaddor.

- Wow! Utbrister Max.

Han tittar på dem och pekar på en ganska liten.

- Det är en kille. Vi kallar honom Little Steve. Säger hon och ler.

- Ja, jag vill ha den. LEr Max.

- Okej, då går vi till hundarna nu då. Säger hon och jag ler.

--------------------------------------


Såååååå, gick ganska fort tycker jag xD Nu börjar jag med det tidinställda inlägget!!

 
 
Sofia

Sofia

16 augusti 2011 11:46

MER!!!! <3 AWSOME!!! :)

http://sofiasorlin.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

16 augusti 2011 13:57

I need MORE!!!! <3
Din blogg är som typ min drog! ;P

http://sofiasorlin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards