bieberstory

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Key to my heart Del 32 - I love her more

Av Wilma - 18 juli 2011 10:25

Jag tar handen på ryggen och sedan kollar jag på den. Blod. Inte lite heller. Snart känner jag mig yr och det sista jag hör är Chaz som säger mitt namn.

 

    

 

 Det är som att min hörsel försvann. Jag ser ju fortfarande, men jag känner inget. Chaz mimar något som jag inte hör. Jag försöker röra mig, men det går inte. Han tar upp telefonen, och snart lägger han ner den. Ca. 5 minuter efter kommer en ambulans. Dem pratar med mig. Jag ser hur panikslagen Chaz  är. Dem tar in mig i ambulansen och åker mot sjukhuset.


Chaz


Jag sätter mig på en stol utanför Cassies  rum. Jag tar upp mobilen och ringer Justin.

- Yo Chaz, wazzup?

- Hej Justin. Jag måste prata med dig. Säger jag.

- Okej, jag lyssnar.

- Jag och Cassie var och badade på stranden. Hon satt på mina axlar, men hon ramlade. Hon spräckte upp ryggen och fick mycket vatten i lungorna. Sedan, när jag drog upp henne på stranden så hände något med hennes sinnen. Hennes hörsel slutade fungera och... Sa jag snabbt.

- Chaz! Vart är ni?!

- På sjukhuset.

- Shit, jag måste ha konsert... Lova att ta hand om henne! Är hon vaken?

- Nej. JAg tror inte det. Jag har inte hört något om henne.

- Okej. Men ring när du hör något! Ses!

- Ses.


Vi la på.


Jag väntade i en timme, två timmar, tre timmar, som sedan blev till tre dagar. Cassies bäsa vän Natta har kommit och hälsat på också, hon verkade förstörd. Cassies pappa har också hälsat på. Han sitter för det mesta och gråter. Jag med.


På morgonen den fjärde dagen kom en doktor fram till oss. Hon var kort och lite mullig. Hon hade kort, lockigt, rött hår och glasögon som satt på nästippen.

- Känner ni Cassie Hope? Frågade hon.

- Ja. Sa vi i kör och tittade upp.

- Hon ligger i koma nu och vi vet inte hur länge det kommer ta innan hon vaknar, om hon vaknar.


En månad senare / Justin


Jag avbröt min turné när jag hörde om Cassie. Dem första veckorna spenderade jag med henne. Men sedan försökte jag att ha roligt. Jag umgicks mycket med Selena och Jaden. Jag åkte också till Kanada för att hälsa på the old boys, eller Ryan och Chaz. Nu är jag på mitt rum med Selena.

- Så, hur går det med karriären? Sa Selena.

- Bra. Själv?

- Bara bra. Sa hon och gick runt lite i mitt rum.


Jo, påtal om Cassie. Hon ligger fortfarande i koma och dem var nära på att ge upp, och låta henne somna in. Hon vaknade en gång för en vecka sedan, men somnade snabbt igen.


Selena gick mot mig och satte sig i mitt knä.

- Justin. Jag tror jag älskar dig. Mumlade hon.

Shit! Selena gillar mig! Jag har ju Cassie! Jag gillar ju Cassie mer än Selena!

Jag vaknade upp ur mitt tänkande med att min mobil ringde. Okänt nummer.

- Hallå?

- Är det här Justin? Sa en ljus röst.

Jag kände igen den...

----------------------------------


Jag fick internet just nu, men jag hann bara skriva det här, vet inte om det vart kort. Men såfort jag får internet igen ska jag skriva ett till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards