bieberstory

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

My Love Story EIGHT - Movie night?

Av Wilma - 17 augusti 2011 12:56

Jag kollade upp och mötte ett par oroliga ögon.

- Vad har hänt? Sa Justin.

Jag reste mig upp och var på väg att gå men han tog tag i min handled. Jag vände mig om.

- Jag vet att jag var dum. Och jag ångrar det! Vi alla är ledsna för det. Han tog en kort paus. Jag kom hem för att jag saknade min familj och mina vänner. Och jag var riktigt glad att se dem. Men  det fanns en annan sak också. Han såg upp på mig. Jag kände att det var något som saknades, men som var nära. Jag minns den gulliga, glada, busiga tjejen jag alltid var med som liten. Jag minns vad vi gjorde. Och när du kom till mormor och morfars hus så fick jag en chock. Den saknaden som jag hade av personen som lämnade stan... Den bara försvann. Jag kände igen dig.


Jag var tårögd av hans historia från hans sida. Jag var så glad att jag kastade mig i hans famn. Jag grät, och grät, och jag kände tårar som föll på mina axlar.

- Hon är på sjukhus, Justin. Sa jag och snyftade.

- Vem? Sa han och såg mig i ögonen.

- Min mormor. Hon låg medvetslös på golvet.

Han kramade mig hårdare, då kom jag på Max. Jag släppte Justin och såg på honom.

- Tack Justin. Log jag och gick in.

Jag hörde genast skall som kom mot mig. Jag tog upp Melvin i famnen och sprang upp till Max rum. Han satt framför sitt terrarium och förde fingret på rutan. Hans blick kom på mig när jag kom in. Han gick tillbaka till sängen och satte dig där. Jag satte mig framför honom. Han såg på mig med ansiktet fullt med tårar.

- Kommer hon dö? Varför dör alla? Grät han.

- Shhh... Hon kommer överleva. Sa jag och tog händerna om hans gulliga kinder.

- Jag orkar inte mer. Grät han och jag kramade honom.

Han kramade mig hårt och började gråta mer. Jag försökte lugna ner honom, men det var svårt.


En vecka senare


Det har gått en vecka och vi har inte hört något från mormor. Mamma bor för det mesta hos mormor så jag får ta hand om Max hemma. Max är inte lika ledsen som förut, men han är ledsen. Jag tror bara han vill visa att han är stark. Men även när han ler eller skrattar så ser jag att han är ledsen. Det sårar mig att se honom ledsen. Jag får liksom dåligt självförtroende för att jag inte kan få honom att vara glad.


Vad gäller Justin och dem andra, jag har inte hört något av dem på länge. Jag har fullt upp med annat. Visst har jag sagt hej till dem när jag sett de, men inte pratat länge.


Btw, det är snart jul och jag vet inte var jag ska köpa till Max. Okej, igentligen behöver jag inte oroa mig, det är en månad kvar, men jag gillar att planera och ha allt klart.


Jag suckade och stängde av teven. Vardagsrummet var mörkt, förutom några tända ljus. Ljud från Max rum fick mig att le. Han hade tagit hem en tjej kompis från skolan idag. Isabelle. Hon var faktiskt söt! Ljusbrunt hår, gröna ögon, fina läppar, gulliga kinder.

   

Jag gick upp till Max rum och knackade på.

- Kom in! Hörde man inifrån.

Jag öppnade dörren och log mot dem.

- Jag bara undrar, ska du äta här Isabelle?

- Om jag får. Sa hon blygt.

- Det är klart. Sa jag och stängde dörren.

Jag gick ner till köket och tittade ut genom fönstret. Grå/vita moln täckte himlen och gatorna var mörka.


- Det är mat! Ropade jag.

Båda kom ner springandes från övervåningen, skrattandes. Dem slog sig ner vid bordet och jag ställde fram maten.


Om jag inte redan sagt det, så är Max 12 år.

 

 

- Så, ska du sova här också? Log jag mot Isabelle.

- Om det är okej? Sa hon och såg på mig med ett litet leende.

- Jadå. Sa jag.


- Max, kan jag prata med dig? Du kan gå upp så länge Isabelle. Sa jag när vi ätit klart.

- Vad? Sa Max.

- Inte samma säng. Sa jag allvarligt.

- Nej? Tror du vi ska det eller? Sa han och jag skakade på huvudet.

Han log mot mig och kramade mig.

- Förlåt om jag är elak.

- Nejdå, det är lugnt. Du börjar komma i tonåren. Man blir sån. Log jag. Gå nu! Sa jag och föste bort honom i ett skratt.

Jag började plocka av bordet och sedan satte jag mig i soffan. Precis då knackade det på dörren. Jag reste mig upp i en suck, gick fram till dörren och öppnade. Där stod Justin, Ryan, Chaz och Kayla.

- Hej. Log jag.

- Hej! Lust att göra något? Typ, film? Sa Chaz och log.

- Visst, eh... Kom in.

Dem tog av sig skorna och vi slog oss ner i soffan. Kayla längst ut till höger, Chaz bredvid henne, jag bredvid Chaz, Justin bredvid mig och Ryan längst ut till vänster. Jag satte igång filmen och jag känder hur både Chaz och Justin flyttade sig närmre mig. Oh boy. När filmen var slut så hade alla somnat, utom Chaz. Han log mot mig. Jag log tillbaka. Plötsligt kände jag hans läppar mot mina. Jag log och sade avbröt han den.

- Jag ska bara på toa. Log han och jag fnissade.

Han gick och då vaknade Justin "till liv".

- Oj, somnade jag? Sa han och jag nickade.

Det vart tyst. Då hände det som inte fick hända...

---------------------------------


FÖRLÅT FÖR KORT!!! Klockan är mycket och jag har varit upptagen HELA dagen! Får inte sitta så mycket vid datorn heller, men aja. KOMMENTERA

 
 
Mimmi

Mimmi

17 augusti 2011 22:55

jättebra!!! undrar vad som egentligen inte hända!!? :o

http://milia99.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Klara

17 augusti 2011 23:29

åhh! Vad spänande!! :D
men den var inte alls kort! Jag tycker att den var lång! Och jag bara sitter o njuter när jag läser dina noveller! Det är så bra! Åh, jag längtar tills nästa, för det slutade så spänande! :D

 
Ingen bild

Lexi

18 augusti 2011 20:52

Superbra :) Jag gillar verkligen dina noveller vilket du kanske förstår genom att jag kommenterar och frågar sakar jämt, jag kanske är lite jobbig?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards