bieberstory

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

My Love Story TWO Old times, i don't miss them

Av Wilma - 13 augusti 2011 16:43

Snart föll mörkret över lilla Stratford och det var dags för middag. Mamma hade beställt pizza. JAg fick en vegetarisk sallad och mamma en pizza jag inte kan namnet på.

- Så, hur var det i skolan? Sa hon och tog en bit av pizzan.

- Jo, det var väl... Så ringde mammas mobil.

- Förlåt, måste ta det här. Sa hon, reste sig upp och gick ut till vardagsrummet.

Jag suckade och fortsatte äta på min sallad. När jag var klar så gick jag upp på mitt rum. Jag borstade tänderna, böt om till pyjamas och slängde mig på sängen. Jag somnade ganska snabbt.


Nästa morgon var det fredag. Det regnar och åskar och ja... vad kan man säga?

JAg drog på mig ett par svarta jeans, ett svart linne och en svart tjocktröja över. Jag gjorde en snefläta på mitt hår och ställde mig framför min byrå som har en spegel över.

På byrån stod ett foto på mig och min vän från indien. JAg hade varit där i ett halvår och hon hjälpte mig. Hon fanns alltid där för mig.

Jag sminkade mig snabbt och snart var jag på väg till skolan. JAg gick fram till mitt skåp och såg Chaz och Ryan komma mot mig.

- Yo girl. Sa Chaz och gav mig en kram.

- Yo... boy? Sa jag och han skrattade.

Jag gav Ryan en kram och sedan tog jag fram historieboken. På väg till salen så gick en plastic tjej in i mig så jag tappade alla böcker.

- Vad är ditt problem? Suckade jag.

- Ha! Frågan är nog, vad är ditt problem? Sa hon och slängde med håret innan hon gick.

Jag satte mig på huk och tog upp mina saker.

  Tracy Morgan


- Tracy Morgan. Rikast i stan, den falskaste i stan. Plastic number one med sina två knähundar Cathrine och Kate Hudson. Suckade Ryan och såg efter  blondinen.

- Tracy Morgan, va? Ja, när jag bodde här senast var vi bästa kompisar. Sa jag och ställde mig upp.

- Ooohhh... Sa dem i kör när vi började gå.

Jag skrattade och slog till dem. Då gick en SKITsnygg kille förbi.

Lång, blont hår, snygg ansiktsform, blåa ögon, söt näsa...

- Blake Rydson. Skolans sportfåne. Ihop med Tracy Morgan. Sa Chaz som en dator.

Blake såg på mig när vi gick förbi varandra.


Efter historian och matten + lunchen så hade vi lunchrast.

- Jag ska bara gå och ta luft. Sa jag till killarna och gick mot utgången.

Jag satte mig på den stora trappan upp till stora dörren.

Jag tänkte tillbaka några år när jag bodde här.

Jag vaknade plötsligt ur mina tankar när jag hörde en mörk, mjuk röst.

- Hey, jag såg dig i korridoren.

Jag kollade bak och såg Blake.

- Oj, ja, hej. Sa jag och ställde mig upp.

- Jag är Blake. Blake Rydson. Sa han och sträckte fram handen.

- Natalia Smith. Log jag och skakade lätt hans hand.

- BLAKE!! Ropade en ljus och falsk röst.

Jag kollade bakom Blake och såg Tracy. Hennes blond/vita hår fladdrade i vinden och hennes översminkade ansikte såg så himla... falskt ut!

Blake vände sig om i en suck.

- Vi är inte tillsammans! Väste han.

- Så du ska ta henne istället. Men är det inte lilla Natalia Smith? Sa hon och tittade på mig.

- Hej Trace. Suckade jag och Blake såg på mig.

- Känner ni varandra?

- Ex bästisar. Glad att tiderna är över. Sa jag och blängde på Tracy.

- Så säger du bara för att Blake lyssnar, eftersom du har en crush på honom. FLinade Tracy och jag såg förvirrat på henne.

- Vad babblar du om?!

- Ja, annars skulle du väl inte stirra på honom i korridoren. Eller? Sa hon och Blake kollade ner lite generat.

Jag suckade och gick med snabba steg in mot skolan.

- Natalia! Ropade Blake bakom mig.

Jag småsprang mot mig skåp. Jag la in allt och tog ut biologiboken. Snabbt gick jag mot sal 143. Jag satte mig på golvet utanför med ryggen mot väggen. JAg satte i mitt headset och satte på Just a dream. Plötsligt drog någon ur ena snäckan.

- Ey. Sa jag och såg på Chaz som stod där och flinade.

- Yoyo, vart tog du vägen? Du bara försvann.

- Utsattes för pinsama stunder för livet bara. Annars, inget.

Precis då kom Blake fram till oss.

- Varför gick du bara? Sa han med ett skratt.

- Jag har mina skäl. Sa jag och gick in i salen som nu var upplåst.

Jag satte mig längst bak i hörnet och Chaz satte sig snabbt bredvid. Ryan - som nu kommit in - satte sig framför mig.

- Vad var det där om? Sa Chaz och såg på mig.

- Inget. Mumlade jag och kände Blakes blick på mig när han kom in i salen.


Efter sista lektionen gick jag till mitt skåp. Jag hängde väskan på min högra axel. Med snabba, smidiga steg mot entrédörren. Någon tog tag i min handled. Jag vände mig om och såg Blake.

- Du, jag vet inte vad eller om jag har gjort något. Men snälla, ignorera mig inte. Sa han med gulliga ögon.

- Du har inte gjort något.

- Men varför ignorerar du mig då? Sa han och jag hade faktiskt inget svar.

Jag vart tyst.

- Jag vet inte. Sa jag med en suck och kollade ner.

Han tog upp min haka och kramade mig.

- Du verkar vara en schysst tjej. Flinade han innan han gick iväg.

Jag log och började gå hemåt. Mammas bil var hemma. JAg sprang in och slängde väskan mot väggen i hallen.

- Hallå?! Ropade jag.

- Hon är hemma. Hörde jag mamma viska.

Jag slängde av mig skorna och gick mot köket. Där stod min lillebror Max.

- HEJ!!! Småskrek han och sprang fram till mig.

Jag tog upp honom i min famn och kramade honom hårt.

- Hej gulleplutt. Log jag.

---------------------------


Andra kapitlet, vad tycks?

 

Förlåt för problemet med kommentar knappen xd   var bara en inställning som var lite konstig. Men det är fixat nu!!! SÅ kommentera nu!! PÖSS

 
 
Ingen bild

Ina

15 augusti 2011 01:41

hej
kan du snälla byta text för åäö syns inte det blir bara konstiga tecken är du jätte snäll älskar dina noveller och du är en underbar skrivare kram ina :)

 
Ingen bild

Sofia

15 augusti 2011 10:43

MER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 :)

 
Ingen bild

Klara

15 augusti 2011 12:05

Snälla skriv mer!!! Jag vet att du gör annat, men snälla! :D Du är du bra, och det är så spännande! :D <3
Kram// Klara

 
Ingen bild

Klara

15 augusti 2011 12:06

PS: När kommer Justin in i novellen? Hehe <3

 
Paulina

Paulina

15 augusti 2011 12:12

Heej Heej :) Jätte bra början och nu nästa kapitel <33 Kan inte Justin komma in lite mera nu ?? PLZ !
Kram Paulina

http://PaulinadarlingForever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lexi

15 augusti 2011 12:12

Bra, Tracy liknade Kissie lite..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards