bieberstory

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Key to my heart Del 33 - I Come, You Go

Av Wilma - 22 juli 2011 18:23

Shit! Selena gillar mig! Jag har ju Cassie! Jag gillar ju Cassie mer än Selena!

Jag vaknade upp ur mitt tänkande med att min mobil ringde. Okänt nummer.

- Hallå?

- Är det här Justin? Sa en ljus röst.

Jag kände igen den...

 

 

 

Det var Cassie!

- Cassie?!

- Justin, kan du komma och hämta mig från sjukhuset? Sa hon med sin hesa röst.

- Ja, herregud, hur mår du?!

- Jag berättar senare. Sa hon och la på.


Jag reste mig upp och Selena kollade konstigt på mig.

- Du måste gå hem. Sa jag och hon gick fram till mig och ställde sig riktigt nära.

Jag puttade bort henne och drog med henne ut. Jag låste dörren och hoppade in i min bil. Jag körde ifrån Selena och åkte mot sjukhuset. Vid éntren stod Cassie. Hennes blåste lätt i vinden och hon såg riktigt trött ut. Jag ställde bilen framför henne och sprang fram till henne. Jag kramade henne hårt men försiktigt och jag hörde hur hon började gråta.

- Varför gråter du älskling? mumlar jag mot hennes hår.

- Jag har saknat dig. Sa hon och började gråta mer.


- Hur mår du? Sa jag när vi satt i bilen.

- Sådär. Trött och ont i typ hela kroppen.

Jag nickade sakta och log över tanken att hon lever. Men tanken på att min turné skulle börja igen fick mig mer ledsen.

- Vad är det gubben? Sa hon och började pilla med mitt hår i nacken.

- Min turné börjar igen. Usher sa att jag var tvungen att börja den igen.

- När då? Sa hon tyst och pussade min kind.

- Imorgon.

Hon suckade och satte sig bra i stolen igen.

- Jag är ledsen, Cassie. Sa jag och la handen på hennes ben.

- Jag vet. Det är inte ditt fel. Du gör bara det du älskar. Log hon. Men det blir svårt att säga hejdå till dig igen. Fortsatte hon.

Jag stannade vid rött i vänsterfilen och på högerfilen kom en bil och vevade ner rutan. Dem knackade på fönstret vid Cassie och hon kollade dit. Det var killar i våran ålder. Hon öppnade sakta rutan och killarna flinade.

- Du, Beaver där förtjänar inte dig. Ta mig istället! Jag är bara bäst! Beaver är inget!

- Sluta kalla honom Beaver! Skrek hon och han såg lite chockad ut men flinade snabbt.

- Kaxig brud.

Hans kompisar skrattade.

- Och varför skulle jag vilja ha dig?

Han tog tag i hennes arm och drog i den. Jag tog tag i henne och jag såg att hennes arm vart röd. Hon höll andra handen på armen och jag vevade upp rutan. Jag körde eftersom det var grönt och suckade.

- Idioter. Mumlade jag.

Hon stönade lite lågt och jag såg på henne men snabbt på vägen.

- Gick det bra? Frågade jag och stannade på vägkanten och kollade på henne.

- Det gick bra tror jag. Mumlade hon och jag kollade på armen.

Hon tog sakta till sig armen och jag började köra igen. Jag parkerade på uppfarten hos Cassie och gick in med henne.

- Hallå? Ropade Cassie.

Inget svar. Hon gick till köket och såg en lapp där.


Cassie


Jag tog upp lappen.


Hej Cassie.

Jag vet inte vilket datum det är eller något. Men jag har åkt till Chaz och hans mamma. Jag klarade inte av att se dig såhär. Men när du ser lappen vill jag att du ringer.

Puss och Kram pappa

 

Jag tog snabbt upp min mobil och slog pappas nummer. En signal... två... tre... fyra... fem... sex... sju... åtta. Jag la på. Varför svarar han inte? Jag struntade i det utan gick fram till Justin. Jag la armarna om hans hals och han la sina händer på min midja. Han kysste mig sakta och passionerat. Efter att ha tittat på filmer hela kvällen så skulle han åka. Vi sa hejdå och jag såg hans bil åka iväg.


Jag låste dörren och gick upp på mitt rum. Jag tog på mig en slapp stickad tröja och ett par shorts och sedan gick jag ut på altanen. Tröjan åkte nerför mina axlar och jag kollade på solnedgången. Så vackert. Jag suckade och gick in igen. Jag satte mig vid teven och somnade till Teen Mum på MTV.


Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag tog upp den och såg att det var Justin. Jag svarade medans jag kollade ut genom fönstret och upptäckte att det var ljust.

- Hej snygging.

- Hej hjärtat! Hur är det?

- Bra.

- Vad gör du?

- Vaknade nyss. Vad är klockan?

- 1 på förmiddagen.

- Oj, okej.


Vi pratade ett tag innan vi la på. Precis efter ringde min mobil igen.

Farsan Balo Ringer...

 

----------------------------------

 

Jag tycker det här vart ganska långt! Jag fick lite tillgång till interner och jag skriver så ofta jag kan! ÄLSKAR ALLA SOM STANNAR!

 
 
Ingen bild

becca

23 juli 2011 20:45

braa! du ÄÄÄÄger ! :)

 
Emma

Emma

25 juli 2011 21:41

Hej ! Älskar din blogg! så himla bra du e på att skriva! Jag e själv en stor beliber<3 i'm gonna tell you "one time" that "U smile" like a "one less lonley girl" u rock so "never say never"

http://DjSugarCandy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

I Love Bieber!

25 juli 2011 22:00

Bra!! Läängtar till nästa! xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards