bieberstory

Alla inlägg under mars 2011

Av Wilma - 31 mars 2011 17:30

Jag la fram några smycken sedan gjorde jag mej i ordning. Sedan la jag mej i sängen. Jag somnade snabbt med Justin i tankarna.

 

 

På kvällen klockan 6 nästa dag gick jag upp på mitt rum och drog på mej min klänning. Jag sminkade mej med mascara, ljus ögonskugga, rouge och lite puder. Jag gjorde Hollywood lockar av mitt hår och tog min lugg, drog bak dem och satte ett hårspänne på (Ni vet sådär som Sophie har i mamma mia?). Sedan drog jag på mina klakskor och gick ner med min väska i handen. I den hade jag mobil, pengar och lite sånt. Klockan var kvart i 7. Så jag satte mej framför TVn en stund. Då fick jag ett SMS.


"Okej om jag kommer tidigare? ;) //JBästaBieber"


"Haha, Sure! Jag är klar! // JCoolasteMcCortney!!"


Han svarade med ett bra och då plingade det på dörren, precis efter det. jag öppnade.


- Värst vad det gick fort! Sa jag och tog min väska.


- Hahah, jag var utanför hela tiden. Sa han och blinkade.


- Hahah, allvar!? Varför knackade du inte? Du kunde ha väntat inne. Sa jag och vi gick ut till hans bil.


Han öppnade passagerardörren och bockade. Jag skrattde och hoppade in. Han stängde och sprang till andra sidan. Jag kollade hans outfit.Han hade jeans, en vit t-shirt och en svart kavaj. Hahah, så söt! Jag log och han började köra. Han stannade utanför standens dyraste reasturang. Justin öppnade dörren men jag klev inte ur.


- Ska du med eller? sa han och skrattade.


- Justin, jag kan inte äta där! Det är jätte dyrt. Sa jag.

- Jag betalar...

- Det gör det ännu värre. Sa jag snabbt efter.


- Gör bara som jag säger. Okej? Sa han och log.


Jag nickade försiktigt och vi gick in. En tjej visade oss vårat bord. Svag musik började spelas.

(Lyssna samtidigt)


Vi beställde mat och dricka. Det blev Cola och pasta till mej och Cola och Kyckling till Justin.

Jag började äta men Justin bara tittade på mej.


- Snälla, titta inte på mej när jag äter. Det är pinsamt. Sa jag.


- Haha, du är bara så söt när du äter. sa han.


Jag skrattade till och sedan åt båda. När vi ätit klart och satt och drack upp vår drick kom Justin fram till mej.


- Ska vi dansa? Log han.


- Visst. Sa jag och ställde mej upp och tog hans hand.


Vi gick till det lilla dansgolvet och började dansa. Jag hade häderna på hans hals och han hade sina på min midja. Vi rörde oss i takt och såg varandra i ögonen. jag lutade mitt huvud mot hans axel och slöt ögonen.


Efter ett tag gick vi ut ur reasturangen (?) och ner till stranden. Solen höll på att gå ner och jag ställde mej där vågorna slog upp. Det blåste lite lätt i mitt hår. Justin la aramarna runt mej och lutade sitt huvud mot min axel.


Det här är verkligen den perfekta dagen!


----------------------------------------------------------------------------------------------


Som ni ser har jag börjat namnge mina delar så den passar in liksom. `

 

Blir det nåt mellan Justin och Julia, eller ????? ;) kommentera

Av Wilma - 30 mars 2011 20:17

- See yaah !

 

 

   

Nästa morgon klev jag upp och drog på mej ett par jeans och ett vitt linne. Jag skuttade nerför trappan. I köket satt Jonah och grät?


- Jonah? Vad har hänt? Sa jag och satte mej framför honom.


- Jag gillar en tjej och ... sa han och snyftade. Hon gillar inte mej. ALla mobbar mej i skolan. fortsatte han snyftandes.


- Allvar?! Varöf rmobbar dem dej!? Sa jag och kramade honom.


- Jag vet inte.


- Jag följer med till skolan nån dag så får de smaka på sin egen medicin. Sa jag och gjorde ena handen till en knytnäve och slog andra handen i den.


Jonah skrattade lite.


- Tack. Sa han och log.


- Säg bara till! Sa jag och tog lite frulle.


Då var det söndag. Skola imorgon. FUN! NOOOOT.



(Framspolning till kvällen!!)




Nu skulle vi åka på träningen. Oh yeah!! Hahah, jag packade min träningsväska med shorts, linne och lite annat.

Mamma skjutsade  mej till träningen. Hon lämnade av mej och jag gick in. Jag kom in i omklädningsrummet där alla andra var.


- JULLE!! Skrek alla och kramade mej.

- Hahha, Hey the TEAM!!

- Kul att du ska börja igen!

- Ja.

- Kan inte du bli lagkapten? Sa en som heter Hallie och alla andra instämde.

- Vi tar det senare!! ;) 


Vi bytte om och sedan gick vi ut. På lektaren satt såklart Justin, Chaz och Ryan. Jag vinkade lite smått och satte mej i den lilla "ringen".


- Vi stretchar först sedan tar vi 3 varv runt! Ropade Lousie.


Jag ställde mej bredvid Sarah och vi började stretcha. När vi gjort det i tio minuter, började vi springa runt hela planen.


- Fortare! Ropade Lousie.


Vi började nu springa fram snabbare än nånsin. Jag var först. Haha, trodde jag hade tappat lite. Men tydligen inte. När jag sprungit 3 varv satte jag mej i ringen.


Sedan började vi köra en "match". Det var kul! Sedan var träningen slut. Vi dushade och gick ut igen. Vi skrattade och hade kul. Mitt hår var fortfarande lite blött. Justin kom SJÄLV fram till mej.


- Kan vi prata? Sa han generat.


- Eh... Visst. Sa jag och vi gick iväg en bit.


- Jag tror jag gillar dej. SA han tyst.


- Jag gillar dej med. Sa jag.


- Jag menar liksom... mer än vän. sa han generat.


-  Jag tror också jag gillar dej... Sa jag tyst.


- såå.... betyder det nåt? Sa han.


- Vi väntar lite. Jag menar, vi känner knappt varandra.


- Nej, men får jag ta dej på en date? Sa han.


- Haha, visst! Sa jag och log.


- Jag hämtar dej imorgon klockan 7!! !Var redo. Sa han och log.


Han gick hem till RYan och jag gick hem till mej. Jag letade reda på en klänning att ha på mej. Då plingade min mobil. "Nytt medelande : okänt nummer" Stod det på displayen. Jag öppnade.


"Glömde ge dej mitt nummer. Här är det ***-******** (orkar inte komma på något). //JB"


"Haha, tack, hur fick du mitt? JMc'Cortney"


"Via Ryans mobil... hahah. Mc'Cortney. Nice!! //JBiebs!!!"


"Hahah, Thanks! Men måste fixa kläder till imorgon kväll. See yaah!"



"Key See Yaah babe // Bästastesnyggaste Bieber"


Haha, så söt! Jag la till hans nummer sedan döpte jag den till JBeeebs. Jag letade efter en klänning och såg den på galjen längst in. Den var svart och ade ett band högre än midjan. På bandet satt en blomma. Jag hängde den över en stol och drog fram ett par  klackskor.


Jag la fram några smycken sedan gjorde jag mej i ordning. Sedan la jag mej i sängen. Jag somnade snabbt med Justin i tankarna.


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Ohh..... en date!! ;D Kommentera!


Av Wilma - 30 mars 2011 14:14

jag ville börja. Men jag ville inte såra mamma med att sluta med piano. Jag ville göra båda. Men det skulle vara svårt. Allas ögon var riktade mot mej. Jag tog ett djupt andetag...

 

 

 

 

 


- ... Nej. Sa jag och alla suckade.


- Du vet att du är den bästa i din ålder! Med dej kan vi vinna allt! Sa Sarah.


- Snälla, för vår skull? Sa Lousie.


- Nej, jag måste fortsätta med piano. Jag kan inte svika mamma.


- Men gör båda då! Du klarar det. Och desutom ska du följa DITT hjärta. Sa Ryan snabbt.


- Ja, men sen pappa lämnade oss har jag och mamma kommit närmre varandra! Jag kan inte svika henne! Nästan skrek jag medans en tår rann nerför min kind.


Jag snyftade och vände mej och satte händerna på huvudet. Nu fick jag panik. Jag fick lätt det när jag har mycket att tänka på. Jag började andas lite fortare.


- Julia, ta det lugnt. Allt löser sej. Sa Sarah och kom fram till mej.


Jag nickade och satte mej på golvet.


- Tänk på det. Sa Lousie och klappade mej på axeln och gick.


- Jag måste gå. Viskade Sarah.


Hon gick och Justin, Ryan och Chaz kom fram till mej.


- Följ ditt hjärta. Sa Justin och kramade mej.


Vi gick ut igen och mamma hade tydligen åkt? Jag fick åka med Justin, Chaz och Ryan.  Dem skjutsade hem mej och jag gick in efter ett snabbt hejdå. Jonah satt i vardagsrummet och spelade mitt favospel på XBox.


- Ooohh... Får jag vara med? Sa jag och satte mej bredvid honom.


- Bara om jag vinner! Sa han ironiskt och skrattade.


- VI får se. Sa jag och blinkade.


Vi spelade och det slutade med att jag vann. Jonah vart såklart sur. Hahah, så söt!


- var är mamma? sa jag.


- Hon solar ute i solen, som vanliga TJEJER.


- Hahha, tack.


Jag gick ut och mamma satt i en slstol med solglasögon, jeansshorts och en bikini top. Min mamma är en "modern" mamma. Hon är noga med vad som är inne.


- Mamma, jag skulle vilja prata med dej. Sa jag tyst.


- Oh, visst! Sa hon, tog av sej solglasögonen och satte sej upp.


Jag satte mej vid fotändan av stolen.


- Jo, jag vill börja på basket igen.


- Men det är ju bra! Sa hon och log.


- Men jag vet inte om jag kommer klara av piano samtidigt.


- Om du bara tror på det du vill, så kan di göra vad som helst. Och jag finns för dej!


- Tack mamma. Sa jag och kramade henne.


Jag gick in och ringde Sarah.


- Hej det är Sarah.


- Hej Sarah! Det är Julia.


- hej Julia! Vad ville du?


- Jag ska börja på basket igen.


- YES! Skrek hon.


- Tack Sarah! Nu är jag döv! Sa jag lite högt.


- Oj förlåt. Sa hon och fnissade.


- Det är lugnt! Sa jag högt igen.


- Julia, du kan sänka tonen lite.


- Va?! Jag hör dej inte!? Sa jag ironiskt.


- Haha, men ses vi på träningen?


- Visst! När är den?


- Imorgon klockan 7.


- Kan jag ta med kompisar?


- Sure! See yaah babe!


- See yaah !


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Hon börjar på basket igen!!!! YAAAAAAAAAY!!!!

Av Wilma - 29 mars 2011 17:20

Jag berättade för mamma och hon tröstade mej. Justin kom fram och kramade mej. Jag kramade tillbaka. Jag kramade också Ryan och Chaz. Dem skulle tydligen hem. Vi sa hejdå och dem gick. Jag gick upp och satte mej på fönsterbrädan. Solen höll på att gå ner.

 

 

   

 

Jag fällde en tår och sedan gick jag till badrummet. Jag tog bort allt smink och borstade tänderna. Jag bytte om till pyjamas och la mej i sängen. Det var ju lördag idag. Imorgon skulle jag åka på en basketmatch. Mitt lag spelade. Undrar om dem känner igen mig?                                                  
                                                         
                          När jag vaknade nästa morgon gnuggade jag mej i ögonen och reste mej upp. Jag drog på mej underkläder, jeans och en trekvarts ärmad, vit tröja. Jag gick vidare till badrummet och borstade håret. Jag lockade det och medans den värmdes upp sminkade jag mej lite naturligt. Mamma och jag skulle åka klockan 2 och matchen började 3. Och nu är klockan 10. Jag åt frukost länge och sedan satte jag mej vid TVn. 


- Hur ska det bli att se alla igen då? sa mamma som plötsligt kommit ner. 


- Roligt. Sa jag och log lite. 


Hon åt frukost och började packa sin handväska. Det gjorde jag också. Jag tog min svarta handväska och packade ner mobil, pengar och solglasögon. Nu var det en och en halv timme kvar. Vad ska jag göra? 


Jag loggade in på FB och Twitter. Inget nytt. Jag loggade in på MSN men ingen var inne. Jag suckade och kollade ut genom förnstret. Det var soligt men lite moln. Jag öppnade fönstret och kände en vind i ansiktet. Jag såg Ryans hus och han stod på sitt rum. Han stod utan tröja, men han höll på att ta på den. Sen vände han sej om och såg mej och vinkade lite generat. Jag vinkade tillbaka. Han öppnade sitt fönster.


- Hey! Sa han.

- Hahha, Hej. 


- Vad ska du göra idag?


- Jag ska på basketmatch. Mitt gamla lag ska spela. Du då?


- Vad kul! Nej, ska väl vara med Justin och Chaz. Sa han och då reste nån sej upp på golvet. 


Haha, en nyvaken Chaz. Han hade ruffsigt hår och hade ingen tröja. Då ställde sej Justin också upp. 


- Haha, oj, ville inte att du skulle se den här sidan av mej. Sa Justin generat.


- Ahaha, visst. För sent! Sa jag och mamma ropade på mej. Måste dra guys! Sa jag och stängde fönstret.


Jag sprang ner till mamma och vi skulle åka. VI skulle förbi någon av mammas kompisar först. När vi stannade där gick mamma in. Det tog väldigt lång tid. När hon efter en halvtimme kom ut igen började vi köra mot matchen. 


När vi var där satte vi oss på våra platsen längst fram. Arenan fylldes snabbt och matchen började. 


Mitt gamla lag vann. Sarah, en i mitt lag, såg mej och vinkade. Hon kom fram till mej. 


- Heeej!! Gud vad länge sen!!! Sa hon och kramade mej. 


- Haha, ja. 


- Stanna här. Jag ska bara byta om och så. 


Jag nickade och hela arenan tömdes. Mamma skulle ut till bilen. Jag såg en boll och tog upp den. Jag kastade mot korgen och träffade. Då hörde jag applåder bakom mej. Det var min gamla tränare. 


- Hej. Sa hon och log. 


- Hej.


- Du har det i blodet. 


- Har hört det många gånger. Sa jag och skrattade till. 


- Ska du inte börja igen? Sa hon efter en stunds tystnad. Jag skulle precis svara när Sarah kom in. 


- Ska vi köra en match? Sa hon. 


- Visst. Sa jag och log.


Det slutade med att jag vann. DÅ kommer Chaz, RYan och Justin in. 


(LYssna samtidigt!!)

 

 

 

Sarah började skrika.


- Sarha!! SHhhh... Sa jag och lugnade ner henne.


-   OMG!! Oh my gooodd!!! Sa hon och andades fort.


- Vad säger du Julia? Börjar du igen? Sa min tränare Lousie.


- Jag.... Sa jag.


jag ville börja. Men jag ville inte såra mamma med att sluta med piano. Jag ville göra båda. Men det skulle vara svårt. Allas ögon var riktade mot mej. Jag tog ett djupt andetag...

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad svarar hon? :o  Kommentera för mera!

 

Av Wilma - 28 mars 2011 17:42



- Varför berättade ni inte att hon kunde spela basket för? Då skulle jag vilja vara i hennes lag! Sa jag lite surt men med ironi i rösten.


 


- Sorry, next time! Sa Chaz och skrattade.







       





Julia kom ut igen med en bricka med glas, saft, bullar och kakor. Yami!!




Julias perspektiv


Jag ställde ner brickan. Jag hällde upp saft i glasen och alla tog en bulle. Mamma kom utspringandes.


- Julia! Ät inte bullarna! Ropade hon.


SHIT! Jag hade ju redan ätit. Jag började hosta och kände hur jag fick svårt att andas. Jag var allergisk mot nötter och det var nötter i bullarna.


- Julia,hur är det? Sa RYan och slog löst i min rygg.


Mamma kom fram till oss och satte sej framför mej. Hon visste vad hon skulle göra. Jag la mej ner och hon tryckte lite på min mage. Ryan, Chaz och Justin satt och tittade oroligt på mej. Mamma gav mej min inhalator och jag tog en dos. Det släppte sakta och jag slutade hosta.


- Tänk dej för nästa gång, Julia. Sa mamma lite strängt men ändå oroligt.


- Ja, förlåt mamma. Sa jag och kollade ner i marken.


Hon pussade min  panna och gick in.


- Wow, har du astma? Sa Justin.


- Ja. Sa jag och drack lite saft.


Vi pratade inte mer om det utan började prata om varandra. Jag berättade lite om mej o.s.v

Vi gick in till mitt rum och Chaz, RYan och Justin satte sej vid min dator medans jag satt och spelade lite piano.

Justin kommer och sätter sej bredvid mej. Just nu spelar jag Right here waiting for you. Han kunde den tydligen för han började spela med. Jag lutade mitt huvud mot hans axel medans vi spelade. Då ska såklart Chaz och Ryan störa. Haha, dem började sjunga med, med sina sämsta röster desutom. Justin och jag skrattade men fortsatte spela.

Ryan och Chaz höll om varandra och gungade i takt till musiken. Jag höll på att dö av skratt. När jag inte fick nån luft började jag hosta istället.

- Tysta era sjungande, tjocka kisskossor!! Sa Justin och skrattade.

- Ey... Det var inte skjysst! Sa Chaz och försökte se sur ut men han började skratta istället.

Jag slängde mej på sängen och kollade på vad dem hade gjort med min dator. Dem hade tagit kort på alla när dem gjorde typ... grimarser (?). Jag skrattade lite och tog den som bakgrundsbild. Jag loggade sedan in på MSN. Josefine var inne!


Jag skrek till av lycka och tryckte upp henne.



"Heeeeejj!!!"


"Hey Bitch..."

"Va? :("



"Ja? Det är ju precis vad du är! En liten bitchig tönt!"




Hon loggade ut. Men vad fan var det nudå?! Jag kände klumpen i magen. Jag sprang in till badrummet och låste. Jag skrek och grät. Dem andra knackade på dörren. Jag tyckte jag hörde mammas röst också. Sen tystnade det.


- Gumman, vad är det? Du kan prata med mej. Sa mamma tyst.

- Det är Josefine. Hon... Sa jag och snyftade.

- GUmman lås upp. Sa hon.

Jag låste upp och flög på henne. Jag kramade henne medans jag grät floder.

Jag berättade för mamma och hon tröstade mej. Justin kom fram och kramade mej. Jag kramade tillbaka. Jag kramade också Ryan och Chaz. Dem skulle tydligen hem. Vi sa hejdå och dem gick. Jag gick upp och satte mej på fönsterbrädan. Solen höll på att gå ner.

-----------------------------------------------------------------------------

Så var det ute!! Kommentera! Vad menade Josefine med det där?

För er som glömt bort. Josefine var/är Julias bästis...

Av Wilma - 28 mars 2011 08:09


- Hej. Är det ni som är Chaz Somers och Ryan Butler? sa en lite knubbig tjej med glasögon och krulligt hår.


 


- Ja. Svarade jag och Ryan samtidigt.


 


- Jo, Julia... Hon kommer.....






    (TÄNK ER ATT HON HAR JEANSSHORTS!)




- Hon kommer klara sej men med lite minnesförlust. Hon kan ha glömt bort en del men inte allt. Hon är inte vaken än men ni får gå in till henne.




- Tack så mycket! Sa Ryan.




- Och juste! En av er måste följa med och skriva på några papper.




- Jag kan göra det. Sa jag.




- Okej, följ med här. Sa tjejen och vi gick iväg.




Julias perspektiv




Att vara död är  inte som jag trott.




Att vara död är inte smärtsamt, mera fridfullt.




Jag hörde ett pippande ljud. Jag öppnasde sakta ögonen och där satt två killar. Jag såg inte riktigt, allt var liksom suddigt.




När jag sedan såg klart kände jag inte igen personerna.




- Vilka är ni? sa jag förvirat.




- Det är jag Ryan. Sa den ena.




- Ryan vem? sa jag.




Dem presenterade sej som Justin och Ryan. Jag märkte hur Ryan kollade på mej lite flörtigt. Ryan berättade om minnen vi hade från skolan och så. Sen kom en till kille in i rummet. Han presenterade sej som Chaz. Jag börjar minnas lite men den där Justin går inte riktigt in i hjärnan. Sen slog det mej att det var han som skulle komma. Det var ju Justin Bieber! Juste!




Chaz och Ryan berättade saker i munnen på varandra.




- Ey, HÖRNI! Sa jag högt så dem skulle höra.




- Jag minns, okej? Sa jag och log.




- YES! Sa alla i kör.




- Haha, roligt att träffas förresten Justin. Sa jag och skrattade lite.




- Ja, trevligt! Sa han med tillgjord röst.




- Men vad hände egentligen? Sa Ryan.




- Jo, du kastade ju ner mej i vattnet, då simmade jag ut en bit och då fastnade min fot i ett fiskenät.




Jag fick åka hem samma dag. Alla fyra bestämde träff hos mej imorgon klockan 12.




Nästa morgon vaknade jag 7. Haha, jag är morgonpigg. Jag gick upp och drog på mej ett par trasiga jeansshorts och ett löst maglinne. Det var grått med tryck.




Jag drog på mej ett par svarta converse och borstade igenom håret. Jag satte mej vid pianot och började spela på Airplanes.




Jag sjöng med lite lågt. Mamma kom in och log mot mej medans hon lutade sej mot väggen. Jag slutade spela och hon klappade händerna.




- Du har verkligen en talang. Sa hon och skrattade till.




- Haha, man lär sej från den bästa. Sa jag och syftade på mamma.




Hon log och vi spelade tillsammans.  Det var en låt vi skrev när jag var liten. Vi sjöng med tillsammans. Vi märker inte att Justin, Ryan och Chaz kommer in. Vi slutar spela.




- Jag tänkte säga att dem hade kommit. Sa mamma och fnissade mot mej.




- Hhaha, mamma... Sa jag och fnissade.




- Förlåt om vi stör, men ska vi gå? Sa Ryan generat.




- Haha, det är lungt. Jag kommer. Sa jag och reste mej upp och sminkade mej lite fort.




Jag pussade mamma på kinden innan hon gick ut. Vi gick efter och ut till baksidan. Jag hämade en boll och sprang tillbaka.


- Vilka  lag? sa jag.


- Du och Ryan mot Chaz och mej! SVarade Justin snabbt.


- Hahah, okej.


- YES! Sa Ryan och log stort.


Vi fick börja med bollen.


- VÄNTA! Skrek jag och sprang in och hämtade en stereo till min ipod. Jag ställde den på ett litet bord bredvid planen och satte på Dynamite med Taio Cruz.


(Lyssna samtidigt)







Jag sprang tillbaka till planen ocj ropade "kör". Ryan tog bollen och sprang mot deras korg.


- Julia! Ropade Ryan.




Han passade och jag tog den. Jag sköt mot korgen. Den kom i! Ryan och jag skrek YES. Vi gjorde High Five och skrattade lite.


Justin stod med öppen mun och Chaz bara klappade honom på ryggen.


Vi körde igen. Justin fick bollen. Jag sprang mot honom, tog bollen och dribblade (?) förbi honom. Jag sköt mot korgen. Mål igen! Hahaha.... Justin vart lite smått sur.


Det slutade med 4-2 till mej och Ryan. Jag sa att jag skulle hämta saft och bullar. Dem satte sej i gräset och jag sprang in.


Justins perspektiv

 

- Varför berättade ni inte att hon kunde spela basket för? Då skulle jag vilja vara i hennes lag! Sa jag lite surt men med ironi i rösten.


- Sorry, next time! Sa Chaz och skrattade.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SÅ var den efterlängtande delen ute! Hahaha ;) KOMMENTERA FÖR MER!

Av Wilma - 27 mars 2011 16:09

- Jaha, vem är det då? sa jag och började packa min väska.

 

- Ehm... Justin Bieber. Sa Ryan osäkert.

 

 

 

   

- Skojar du?! Coolt. Sa jag och nickade lite.


- Så, du är inte nåt Big Fan av honom? Sa Ryan och log.


- nej. sa jag och skakade på huvudet.


Han nickade lite sedan tog jag min väska och satte på mej mina flip flop (?) och vi gick ner. Eftersom mitt hus låg ganska nära stranden kunde vi gå. Vi hade faktiskt kul! Chaz med sina skämt och Ryan med... Jaja, det ända jag vet är att Chaz + Ryan = Roligt. Dem typ sammarbetar med att få nåt roligt. FÖrstår ni?


Nu var vi på stranden och vi la ut våra handdukar. Jag satte i min ipod i högtalarna jag tog med och satte på Dynamite.


- Julia, ska du med och bada eller? Sa Cha otåligt.


- Jag väntar lite. Sa jag och log.


- Nepp. DU ska med nu. Sa Ryan och log mystiskt mot Chaz.


- Oh nej. Nej nej NEJ NEJ! sa jag och backade när dem gick mot mej.


Dem bara skrattade. Då tog Chaz mina armar och Ryan tog upp mej och sprang mot vattnet.


- NEJ RYAN! HAHHAH SLÄPP NER MEJ!!! HAHAH! Sa jag medans jag skrattade.


- Okej. sa han och släppte ner mej i vattnet.


Jag tänkte skoja lite. Medans jag var under ytan simmade jag ut. Jag hörde svaga rop på mitt namn. Då kände jag hur nåt omhamnade min fot. Jag tittade bak och såg att min fot fastnat i ett fiskenät. Jag fick lite panik eftersom min lift höll på att ta slut. Jag ryckte och slet i nätet men det låstnade inte.


Automatiskt drog jag in luft, men istället var det vatten. Då vart allt svart.


Chaz perspektiv

 

När Ryan släppte ner Julia i vattnet kom hon aldrig upp. Vi ropade på henne men hon kom aldrig upp. Vi gick runt och längre ut i vattnet. När vattnet var till axlarna på mej kände jag nåt mot mina fötter. Jag tittade ner och såg som en tjej låg där.


- SHIT JULIA! Skrek jag och dök ner och skulle dra upp henne men hennes fot satt fast i ett nät. Jag simmade till ytan, tog luft och dök ner igen.


Jag lykades få loss foten och drog upp Julia till stranden. Ryan kom efter mej.


Vi tryckte på Julias mage, inget hände. Vi ringde ambulans och den kom inom några minuter.


Vi fick inga besked den dagen. Imorgon skulle Justin komma. Jag längtar men tänker inte så mycket på det, jag är mest orolig över Julia. Klarar hon  sej?


Nästa morgon vaknade jag av att mamma skakade lätt på mej.


- Chaz, Ryan och Justin är här. Ni ska till sjukhuset. Dem väntar där nere. Sa hon ch gick ut.


Jag drog på mej ett par byxor och en t-shirt. Jag tog en keps och min mobil och gick ner. I hallen stod Justin och Ryan.


- Ey Justin! Sa jag och log mot honom.


- Hey man! Ska vi dra? Sa han och Ryan kollade på mej med en ledsen blick.


- Ja.


VI gick ut till Justins bil och han körde till sjukhuset. Vi gick till Julias rum och satte oss utanför. Flera doktorer kom in och ut genom dörren. Då stannade en framför oss.


- Hej. Är det ni som är Chaz Somers och Ryan Butler? sa en lite knubbig tjej med glasögon och krulligt hår.


- Ja. Svarade jag och Ryan samtidigt.


- Jo, Julia... Hon kommer.....


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Överlever Julia? Nu kom Justin in i bilden också. Vad tycker ni om att ha lite från Chaz perspektiv?? Kommentera!

Av Wilma - 25 mars 2011 19:06

Vi gick in i klassrummet och lektionen började.

 


Hennes rum

     Huset

  

På lunchen satt jag, Ryan, Chaz och några mer vid ett bord.


- Visste ni att dem där rika människorna ska flytta. Du vet mina grannar? sa Ryan.


- Ehm... var bor du? sa jag.


- ******** (orkar inte komma på något). Vaddå då? sa han.


- Jag tror det är jag som flyttar in. sa jag och log snett.


- Woww.... Coolt! Vi blir grannar!! Sa han och skrattade lite.



Efter skoldagen gick jag hem. Vi skulle flytta imorgon, så jag var tvungen att packa. Jag la ner allt i olika kartonger. Efter 3 timmar gick jag ner och drack ett glas vatten. Mamma kom hem tidigt eftersom hon var tvungen att packa.


Imorgon var det lördag. Och vi skulle flytta. Jag gick upp tidigt och kollade att jag ahde med allt. Jag sa "hejdå" till huset och gick ut till bilen. Vi åkte i några minuter. Vi kom fram till ett stort hus med en pool på framsidan.


Mamma parkerade bilen på uppfarten och vi tog vpra väskor. Jag ställde ner den och kollade på huset. Jag log lite för mej själv och gick in med väskan.


- Gå och titta på ditt rum. Där uppe, första till höger. Sa mamma och log.


Jag nickade och gick upp. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren. Det var stort och otroligt fint! Det var vitt och fint. Jag ställde ner väskan och hörde hur det knackade på dörren där nere. jag hörde röster och steg i trappan. In kom Ryan och Chaz!


- Hey girl! Sa Ryan och kollade runt i rummet.


- Hey. Sa jag och log.


I mitt rum fanns också ett vitt piano. Jag gick till min resväska och tog fram ett foto på mej, mamma och pappa. Vi stod på en strand i solnedgången. Jag ställde fotot på pianot.


- Såå... vad ska vi göra? sa Chaz.


- Stranden? sa jag och kollade på dem.


- YES!Sa dem i kör.



Eftersom dem hade på sej badbyxor så behövde dem inte gå hem. Jag tog fram en av mina bikinis och bytte om i mitt badrum. Jag drog på mej ett par jeansshorts och en vit shorta över. Jag gick ut till Chaz och Ryan.


- Jo, våran kompis kommer hit och vill gärna träffa dej. Sa Ryan och log mot mej.


- Jaha, vem är det då? sa jag och började packa min väska.


- Ehm... Justin Bieber. Sa Ryan osäkert.

-------------------------------------------------------------------------------------------


Så var det klart! hur reagerar Julia???? :o



Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards