bieberstory

Alla inlägg under maj 2011

Av Wilma - 31 maj 2011 07:10

Klockan 1 går jag hem till mig för att se om mamma har åkt. Och ja, det har hon. Jag tassar sakta in och upp till mtt rum. När jag ser att ALLA mina saker är borta går jag till pappas sovrum.

- Varfan är mina saker!? Säger jag och han ser på mig.

- Mamma tog med dem. Hon har redan flyttat. Du ska också dit.

- Och var är "dit"?

- Till Sverige.

 

 

 

   <-- Hanna                Madde               Matilda -->        



- Jag ska fan helle flytta till Sverige! Väste jag.

- Nu är det så. Jag har bokat biljetter, du åker ikväll klockan 7.

Jag sprang nerför trappan och hem till Justin. Jag knackade på tusen gånger och sedan öppnade han. Jag slängde mig i hans famn och började gråta.

- Vad har hänt?! Sa han och kramade mig hårt.

- Lova att aldrig lämna mig. Sa jag mellan tårarna.

- Jag skulle aldrig göra något sånt!


Men det löftet höll han aldrig. Två veckor efter att jag flyttat till Sverige hade han inte skickat ett SMS eller ringt. Han har väl glömmt bort mig. Jaja, jag bor i alla fall i Svergie med min mamma nu. Jag har tre nya kompisar som heter Madelen, Hanna och Matilda. Problemet med vänner i Sverige är att dem pratar svenska. Men annars går det bra. Men jag saknar Justin...

 

- Cassie! Jorden anropar! Sa Madde på engelska med brytning.

- Ja, vaddå?

- Haha, du är helt borta!

- Förlåt. Jag saknar bara mina vänner. Suckar jag.

- Aww... Men du har nya vänner.

- Ja, och jag älskar dem. Säger jag och kramar henne.


Nästa morgon vaknar jag av att det knackar på dörren. Jag reser mig sakta upp och går ner. Där står Kajsa, min privatlärare.

- Godmorgon.

- Godmorgon. Fixa i ordning dig så börjar vi. sa hon och tog plats i köket.

Jag gick upp, drog på mig kläder och borstade håret innan jag gick ner igen. Sedan började den tråkiga lektionen.


Efter 4 timmar av en SOLIG dag gick hon. Yes, tänkte jag. Jag gick upp på mitt rum och tänkte ringa Justin när jag kom på att vi inte är ihop längre. Jag ringde istället Madde.

- Tjena girl! Sa hon .

- Tjee Swedish girl. Skrattade jag. Knalla dig hit och ta med Hanna och Matilda. 

- Haha, ska bli! Sa hon och la på.

Jag väntade 5 minuter sedan knackade det på dörren. Jag öppnade och där stod dem. Mina nya vänner!

- Tjee. Sa jag och kramade dem.

- LETS PARTY! Skrek Madde och vi skrattade.

Vi gick till mitt rum och satte på musik. Jag sprang ner en snabbis och låste dörren, och sedan snabbt upp igen. Vi satte på en bra låt och började hoppa runt och dansa.

- Oj, varning. Sa Madde plötsligt och såg ut genom fönstret.

- Vaddå? Sa jag.

- Killar, omogna. Sa Hanna.

- Åh, kan vi inte ha snygga killar här, som är MOGNA. Som Justin Bieber. Sa Matilda plötsligt, jag hade inte sagt att jag är/har varit ihop med honom.

- Men sluta! Han är ju omogen! Sa Hanna.

- Vad tycker du Cassie? Frågade Madde mig.


Förlåt för kort men vet typ inte vad som ska hända... Förslag?

Av Wilma - 29 maj 2011 15:22

Såg nyss att statistiken blev ENROM! Hahahah tack till alla som läser! Skulle också uppskatta några kommentarer, inget måste! Men skulle verkligen vara roligt! <3<3<3


Och så är det ju mors dag. Jag får gäster (Som jag nu märkte har kommit), så jag kan inte skriva mer idag :( Kanske på kvällen, sedan blir det fullt upp i skolan! Ska verkligen försöka lägga ut nåt .... och tack ännu en gång till alla som läser! <3<3<3


LOVE U BELIEBERS!


 

Av Wilma - 27 maj 2011 16:11

- Men vad!? Sa jag och suckade.

Justin såg direkt på mig.

- Asså förlåt! Kom ut. Sa han och jag vart förvånad.

- Varför?

- Titta ut. Sa han och jag vände mig om.

VAFAN!?

 

 

 

   

Där ute stod Joe med en stor skylt där det stod "Take me now or take me never". Han hade skrivit massa hjärtan och hade verkligen lagt ner mycket jobb. Justin kom fram till mig och när han såg skylten gick han ut till Joe. Jag småsprang efter.

- Hon är min nu! Fatta! Skrek Justin och Joe hade blicken på mig.

- Är det sant? Viskade han och smekte min kind.

- Ja. Sa jag och drog bort hans hand.

- Det skulle vara du och jag! Sa han och sag såg en tår på hans kind.

- Ja, men tyvärr. Sa jag och gick till Justin.

Han drog in mig i hans famn och jag kramade tillbaka. Jag hörde hur Joe gick iväg med tunga steg. Jag pussade Justin och viskade I Love You.

- Nu kommer ni. Sa Sara när vi satte oss vid bordet igen.

Jag nickade. När alla ätit upp gick vi hem till Justin. Justin, Kevin och Nick fixade snacks och dricka mednas vi tjejer fixade i Justins sovrum. När dem kom startade vi filmen, Last Song. I slutet när hon såg att hennes pappa död i stolen på altanen började jag gråta. Justin höll om mig och jag kröp upp i hans famn.


Nu skulle alla hem. Jag sover ju hos Sara, så vi går tillsammans.

- Hejdå Justin. Säger jag och kysser honom.

- Hejdå, lova att ringa när ni kommer hem. Sa han och kramade Sara.

- Jadå, hejdå! Säger vi och går.

Vi gick på de mörka gatorna, det var bara gatulycktorna som gjorde det mörka ljust. Vi sa ingenting. Eller vi hade ingenting att säga.

- Så du och Justin är... Började Sara men avslutade.

- Ja. Sa jag och log för mig själv.

När vi kom hem till Sara gjorde vi oss i ordning och gick och la oss.


Jag gick upp till mitt tomma rum och såg mig omkring. Då var det sant, jag och mamma skulle flytta. Jag gick med tunga steg ner och ut till mammas bil.

- Vart ska vi? Frågade jag och såg ut genom rutan.

- Bort. Till Sverige. Säger mamma och jag stelnar till...


Jag sätter mig hastigt upp. Jag hör hur någon bankar på dörren. Saras mamma är inte hemma och Sara sover. Jag tassar ner och öppnar sakta dörren. Där står Justin. Han kramar mig hårt.

- Ni ringde aldrig igår. Sa han.

- Förlåt, vi var så trötta. Sa jag.

Då hör jag en duns uppifrån.

- Jag tror jag måste kolla det där, men vi ses kanske idag?

- Ja. Hejdå! Sa han och pussade mig och gick sedan.

Jag stängde dörren och gick upp. Sara låg på golvet och sov fortfarande. Troligtvis hade hon ramlat ner från sängen. Jag tog kort med min IPhone och la ut bilden på Twitter och Facebook. Jag kommer vara död inom någora timmar. Haha! Jag väcker Sara och hon ser sig förvirrat omkring.

- Och hur fan hamnade jag här? Säger hon och jag skrattar.

- Du ramlade ner från sängen. Tror du måste skaffa en sån här spjälsäng igen. Säger jag och hon ser på mig med mördarblicken.


Klockan 1 går jag hem till mig för att se om mamma har åkt. Och ja, det har hon. Jag tassar sakta in och upp till mtt rum. När jag ser att ALLA mina saker är borta går jag till pappas sovrum.

- Varfan är mina saker!? Säger jag och han ser på mig.

- Mamma tog med dem. Hon har redan flyttat. Du ska också dit.

- Och var är "dit"?

- Till Sverige.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jaha ojojoj... Hur går det här nu då?! :o

Av Wilma - 26 maj 2011 15:15

- HEJ CASSIE! Säger Sara och jag skrattar lite sorgset.

- Hej Sara! Säger jag och kramar henne.

Vi pratar påväg till hennes rum.

- Titta! säger jag, släpper väskan och drar upp min tröja lite.

- AAAAAAAAAAAAAH!!! OMGAAAASH!! SNYGGT!!!!! Säger hon och börjar skrika.

Jag bara skrattar åt henne.

 

 

 

Hennes frisyr

 

 

    Hennes skor

Hennes klänning

1 månad senare : Cassies födelsedag


- Gå och byt om nu! Säger Sara och Natta medans dem föser in mig på badrummet.

Jag drar på mig klänningen dem valt och sedan går jag ut.

- Snyggt! Säger dem i kör.

Jag sätter mig på en stol framför min stora spegel och Natta börjar med mitt hår medans Sara sminkar mig.

Jag, Natta, Sara, Justin, Nick och Kevin skulle till en reasturang och äta vanlig middag.


Påtal om Justin, vi har kommit närmre varandra och jag tror vi har något, eller vad man säger. Eller ja, vi är ihop.


Vi gick ner och tog på oss våra skor, sedan gick vi ut. Där stod en limo, svart. Sara öppnade dörren och gick in, Natta gick efter henne. Sist gick jag in. Nick, Kevin och Justin satt framför oss. Justin satt framför mig.

- Hej Beauti. Sa han och pussade mig snabbt på munnen.

- Haha, hey Justiiii. Skrattar jag tyst.

- Justiiii... det var nytt. Sa han och lotsades (stav) vara mystisk.

När vi var framme klev alla  ur. Jag tog Justins hand och vi gick in i reasturangen. Jag satt bredvid Justin, bredvid Justin satt Sara, bredvid Sara satt Nick, bredvid Nick satt Natta, bredvid Natta satt Kevin, och på min andra sida satt då Kevin. Alla beställde pizza, förutom jag. Jag tog en sallad.

- Måste du vara så noga? Frågade Justin när tjejen gått.

- Japp, jag vill inte bli tjock som vissa andra kommer bli. Sa jag och rykte på axlarna.

Dem andra skrattade och efter en stund kom maten. Det var hur gott som helst! Då hör jag hur mobilen ringer. "Joe" står på skärmen.

- Jag kommer snart. Sa jag och reste mig upp.

Sedan gick jag mot toaletterna och svarade.

- Vad? Frågade jag och suckade.

- Snälla, jag älskar dig! Sa han och jag hörde att han grät.

- Inte nu! Förstör inte den här dagen!

- Varför just den här? Frågade han.

- Ha! Du vet inte ens vilken dag det är! Det är min födelsedag!

- JUSTE! Fan, förlåt! Sa han och snyftade.

- Måste gå! Sa jag och la på. Jag såg upp i spegeln och såg att jag gråtit. Jag tog bort lite mascara som runnit och gick ut igen. Då ringde han igen.

- Men vad!? Sa jag och suckade.

Justin såg direkt på mig.

- Asså förlåt! Kom ut. Sa han och jag vart förvånad.

- Varför?

- Titta ut. Sa han och jag vände mig om.

VAFAN!?




What is that?! Hahah, kommentera! Kolla gärna min blogg där jag skriver berättelser om Jaden Smith! Haha www.jadensmithstory.bloggplatsen.se   ;) Check It OUT!

Av Wilma - 25 maj 2011 14:16

Mysta har slangar överallt och masiken bredvid henne sjunker mer och mer. Hon är blek och sticker ut från hennes långa, svarta hår. Hennes ögon är stängda och hon har inte rört sig ett dugg sedan jag var här sist.


- Cassie, är det du? Frågar en välbekant röst.

 

 

   

Jag vänder mig om och där  står Justin.

- Ja, det är jag. Svarar jag tyst.

- Vad gör du här då? Frågar han.

- Hälsar på min syster. Säger jag och ser på Mysta.

- Är det din syster? Frågar han förvånat.

- Ja.

- Det syns inte så mycket.

- Nej, jag vet. Suckar jag.

Vi snackar en stund och sedan ska han gå. Jag blir själv igen och tar Mystas hand.

- Om du hör mig, bara lyssna. Mamma och pappa har bråkat igen och nu ska tydligen mamma flytta ut. Jag måste med, men jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig. Jag vill verligen att du ska vakna. Jag vill se ditt léende när du ser mamma och pappa tillsammans utan att de bråkar, jag vill se dig i din fina sommarklänning, jag vill se dig lycklig... inte såhär. Snälla kämpa för livet, du ska veta att jag alltid kommer vänta. Snälla, vakna. Det sista viskar jag medans jag fäller en tår som sedan landar på Mystas hand.


Då får jag världens bästa idé. Jag pussar Mysta på kinden och rusar ut på gatorna. Jag springer in på en tatueringsstudio och ber om en fin tatuering (haha). Dem skissar den snabbt och sedan sätter jag mig på en liten brits och tjejen börjar tatuera.


Jag ser mig i spegeln och ler över resultatet. En kolibri med en banderoll (stav) som det står Mysta 2006-15-04 i. Tatueringen sitter på magen på höger sidda vid midjan.

- Tack! Säger jag och betalar.

Sedan går jag sakta hem. När jag kommer dit kåller mamma på att packa saker i hennes bil. Jag suckar och går direkt till mitt rum. Där är det typ tommt. Jag tar upp mobilen och ringer Sara.

- Hej gumman! Svarar hon.

- Hej! Kan jag sova hos dig några nätter? Mamma och pappa bråkar. Den här gången är det allvar. Mamma och jag ska flytta ut. Säger jag snabbt.

- Stackars dig! Men såklart kan du sova här! Det finns alltid plats för dig vet du!

Jag packade kläder för en längre period och går sedan ner med min tunga väska.

- Var ska du då? Frågar mamma.

- Sova hos Sara. Säger jag och SMSar henne att jag är påväg.

- Men...

- Hejdå! Avbryter jag och springer iväg.


- HEJ CASSIE! Säger Sara och jag skrattar lite sorgset.

- Hej Sara! Säger jag och kramar henne.

Vi pratar påväg till hennes rum.

- Titta! säger jag, släpper väskan och drar upp min tröja lite.

- AAAAAAAAAAAAAH!!! OMGAAAASH!! SNYGGT!!!!! Säger hon och börjar skrika.

Jag bara skrattar åt henne.


---------------------------------------------------------------------------------------------


Förlåt för kort!!!! Men statistiken sjunker?? Älskar er och tack till alla som stannar!!

Av Wilma - 24 maj 2011 07:03

Hon satt mig i bilen och satte sig framför mig. Nick och Kevin satte sig fram och Sara satte sig bakom mig. När jag ser Joe komma ut ur flygplatsen lägger jag märke till vem som ligger på marken bakom honom. Jag springer ur bilen.

- Hur fan kan du?! Skriker jag och slår till Joe i ansiktet.

 

 

   

Sedan rusar jag till justin som ligger på marken. Han blöder näsblod.

- Justin, Justin hör du mig?! Säger jag och skakar försiktigt om honom.

Han ser upp på mig och ler lite smått.

- Jag mår bra. Viskar han och smeker min kind.

Jag reser mig upp och ser på Joe. Han ser ut i luften och  han visar ingenting.

- Är det slut nu? Viskar han.

- Vafan tror du?! Väser jag och hjälper Justin upp.

- Nej, Cassie snälla! Säger Joe och trycker upp mig mot våran bil.

- Släpp mig! Väser jag och försöker ta mig loss.

- Snälla Cassie!

- Nej! Skriker jag.

Justin kommer och tar bort Joe ifrån mig och går sedan mot en stor bil. Han öppnar dörren åt mig och jag hoppar in. Han hoppar in efter mig och stänger dörren.

När vi är hemma hos mig tackar jag för skjutsen (stav) och går mot mitt hus.

- Jag är hemma! Ropar jag men får inget svar.

Juste, dem jobbar.


Jag packar upp min väska och sedan startar jag min dator. Jag loggar in på FB och skriver lite nytt, sedan går jag in på Twitter.

När jag senare går på stan ser jag några killar jag känner igen.

- Hej Liam! Ropar jag och dem vänder sig om.

- Hej Cassie! Ropar han.


På kvällen går jag hem och äter middag. Jag har en syster som är 4 år, Mysta. Men hon ligger på sjukhus. Hon har bröstcancer. Hon är väldigt svårt sjuk och kan dö vilken sekund som helst.

Imorgon ska jag åka till henne. Det har jag bestämt mig för.


Jag drar av mig mina kläder och sätter på mig mitt korta nattlinne med spets. Sedan lägger jag mig i sängen och somnar snabbt.

På morgonen vaknar jag av skrikande röster.

- Du ska fan inte tro att du kan bestämma! Skrek mamma.

- Ta det lugnt. Du väcker Cassie. Sa pappa lugnt.

- Jag ska fan inte ta det lugnt! Du kan inte komma och tro att du kan göra vad du vill!

- Jag är fan en del av familijen!! Och det här är mitt hus! Jag kan köra ut dig när jag vill!! Fattar du?! Skrek pappa.

- Jag är klar här. Sa mamma och jag hörde steg i trappan, sedan öppnades min dörr.

- Gumman, vakna. Vi måste upp. Viskade hon och jag satte mig upp.

- Varför måste ni bråka? Ni har ett 4 årigt döende barn och ni bråkar? Förstår ni hur jobbigt det är för mig? Frågar jag och torkar en tår.

Jag reser mig upp och byter om snabbt. Sedan går jag ner och drar på mig mina Converse.

- Förlåt gumman. Säger pappa och jag ser på honom.

Jag skakar på huvudet och går ut. Jag springer till sjukhuset som ligger nära mitt hus och går upp till Mystas rum. När jag går in känns det som en kniv i hjärtat.


Mysta har slangar överallt och masiken bredvid henne sjunker mer och mer. Hon är blek och sticker ut från hennes långa, svarta hår. Hennes ögon är stängda och hon har inte rört sig ett dugg sedan jag var här sist.

 

- Cassie, är det du? Frågar en välbekant röst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vem är det som kommer? Haha, kommentera! Och jag måste säga förlåt för dålig uppdatering... :(

Av Wilma - 23 maj 2011 12:23

Vi hade en hel dag på stan och när vi satte oss på ett utecafé såg jag hur Cassie stelnade till.

- Vad är det hjärtat? Sa jag oroligt.

- Det är dem...

 

 

 

 

- Vilka? Frågade jag och följde hennes blick.

Hon tog ett hårt tag om min hand och satte sig i min famn.

- Joe, släpp mig inte. Viskade hon tyst och man hörde att hon snart skulle börja gråta.

- Jaha, vem har vi här då? Är det inte vår lilla tös? Sa en kille och kom fram till oss och drog bort henne mot dörren.

- Släpp henne! Skrek jag och sprang fram till dem.

Jag slog till killen i ansiktet och hjälpte Cassie upp. Hon hade börjat gråta och jag kramade henne hårt. Dem Nick, Kevin, Natta och Sara kom fram till oss. Natta och Sara kramade Cassie och jag, Kevin och Nick gick fram till killarna. Dem var tre stycken och den ena kom fram till mig.

- Du ska fan inte röra min tjej igen! Fattar du?! Sa jag och såg argt på honom.

- Du ska inte stå ivägen för mig! Skrek han, puttade undan mig och gick fram till tjejerna.

Han puttade ner Natta och Sara på marken och drog upp Cassie. Han tog fram en kniv och höll den mot hennes hals.

- Går ni närmre går det illa för eran kompis! Hotade han.

- Vad händer här då? Sa en mörk röst.

Jag kollade dit och såg Justin och hans crew. Det var hans livvakt som hade sagt så. Justin såg på mig och sedan på Cassie. Hon var nära på att gråta men höll det inom sig. Stakars Cassie... Killen backar sakta mot en svart skåpbil och sedan puttar han in Cassie och stänger dörren. Alla tre killar hoppar in och kör iväg. Jag springer efter men dem kör för fort. Jag ser Cassies hand sticka ut genom fönstret. Sedan försvinner dem. Jag börjar gråta och sätter mig på marken. Justins livvakt ringer polis och Justin kommer fram till mig.

- Vi hittar henne. Säger han och lägger en hand på min axel.


Sedan börjar letandet.


Jag och Justin går till stranden, Sara och Nick går till staden, Kevin och Natta går till hamnen och Justins crew går till andra ställen.

Mellan mig och Justin är det tyst. Vi säger inte mycket till varandra. Men när vi ser en kropp ligga precis där vågorna slår upp så springer vi dit. När vi vänder på kroppen ser vi att det är Cassie. Hennes armar är blodiga, hennes hår är blött och benen är fulla av sår. Jag börjar gråta medans Justin ringer först ambulans sedan till alla andra. Ambulansen kommer och jag och Justin följer med. Jag börjar gråta och tar Cassies hand.


Justin


Det har gått några veckor sedan olyckan och Joe, Kevin, Nick, Natta och Sara har åkt hem. Jag har lovat att stanna och det kommer jag göra också. Jag har inget emot det. Cassie är en söt, snäll och rolig tjej och jag skulle kunna tänka mig att vara kompis med henne, om inte mer än så. Men hon har ju Joe, jag kan inte göra så mot honom. Jag vet ju hur mycket han älskar henne. Skulle jag ta henne ifrån honom skulle det bli liv i pressen och allt skulle bli en ända röra.

Jag tog hennes hand och såg på henne. Hon hade inte rört sig sedan olyckan och alla som tog hand om henne hade varit nära att ge upp hoppet om att hon skulle överleva flera gånger. Jag har bett till Gud flera gånger om att hon ska överleva och jag har suttit här hela dagarna, och nätterna.

Till min stora förvåning hörde jag hur någon stönade tyst. Jag kollade på hennes ansikte och såg att hennes ögon höll på att öppnas. Jag tryckte på en knapp så att alla som jobbade med henne skulle komma. Dem rusade in och efter några timmar fick jag gå in.

- Tack Justin. Var det första hon sa.

Jag drunknade i hennes ögon och några sekunder senare kände jag hennes läppar mot mina. Efter en stund kom jag på mig själv och drog mig undan.

- Förlåt... Sa jag och var påväg ut.

- Justin snälla stanna. Sa hon och jag såg på henne.

- Vill du det? Frågade jag och hon nickade.


Några veckor senare fick vi åka hem. Vi hade kommit närmre varandra och jag tror jag har känslor för henne. Hon hade också sett bilder när Joe håller på med andra tjejer, en och annan bild när han kysser en annan. Hon är helt förkrossad.


Vi satt nu på planet hem. Jag tog hennes hand och log mot henne.


- Vafan du ska inte röra min tjej! Skrek Joe när vi stod på flygplatsen och puttade bort mig från henne.


Cassie


- Vafan du ska inte röra min tjej! Skrek Joe och puttade bort Justin.

- Joe vafan ta det lugnt! Skrek jag och puttade bort honom.

Han såg förkrossat på mig och jag såg tårarna i hans ögon.

- Cassie det här funkar inte. Du kan fan inte hålla på med Justin när du inte har mig!

- Och det ska du säga! Du håller ju fan på med varenda tjej du ser! Jag har sett bilderna Joe. Och jag håller med dig. Det här funkar inte längre. Sa jag och gick.

- Cassie...

Jag började småspringa ut ur flygplatsen. Där stod Natta, Sara, Kevin och Nick. Dem höll i en stor skylt där det stod: Välkommen hem Cassie!

Jag skakade på huvudet och sprang iväg med massa tårar på mina kinder.

- Cassie! Ropade Natta.

Jag stannade, vände mig om och kastade mig i hennes famn. Jag började gråta och hon höll om mig.

- Vad har hänt gumman? Frågade hon och jag började skrika.

Hon satt mig i bilen och satte sig framför mig. Nick och Kevin satte sig fram och Sara satte sig bakom mig. När jag ser Joe komma ut ur flygplatsen lägger jag märke till vem som ligger på marken bakom honom. Jag springer ur bilen.

- Hur fan kan du?! Skriker jag och slår till Joe i ansiktet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Nu fick ni ett ganska långt va? Förlåt att jag inte uppdaterat, men jag har varit i våran båt och kom hem idag. Är sjukt trött och hoppas ni förstår? Bieberloooovvveeee

Av Wilma - 20 maj 2011 19:33

Jag är borta ända tills måndag !!! Sorry sorry sorry

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards