bieberstory

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

My love story ELEVEN Snoflakes!!

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. Han äter nästan ingenting och pratar inte med någon. Såklart är jag också ledsen, men jag tror han känner mer sorg än jag, eftersom han är mindre.

- Hallå! Natta?! Jorden anropar!Utbrast Kayla.

- Oj, förlåt. Vad sa du? Sa jag och kollade på henne.

Hon suckade och lutade bak huvudet så hon såg upp i taket.

- Vad ska vi hitta på? Vi kan ju inte bara sitta här hela dagen!

- Okej, vi går ut och hittar på något. Måste bara byta om. Sa jag och syftade på min One Piece.

Hon skrattade lite innan hon nickade. När jag gick upp för trappan tänkte jag på allt som hänt. Allt gick så snabbt. Jag flyttade hit, träffade Justin, fick reda på att vi är barndomsvänner, jag kysste Chaz, Justin kysste mig, och ja. Jag orkar inte rabbla upp allt. Jag drog i alla fall på mig ett par ljusa, tighta jeans, en långärmad, mörkblå tröja och ett par tjocka strumpor. Sedan gick jag ut från mitt rum och vidare till Max rum. Jag knackade på - tre enkla slag.

- Ja? Hörde jag hans röst säga på andra sidan dörren.

Jag öppnade lite och stack in huvudet.

- Jag går ut med Kayla. Och snälla, gå ut och få frisk luft. Sa jag.

- Visst.

Jag stängde dörren och gick ner till hallen där Kayla stod redo, i sin tjocka vinterjacka, vantar, mössa och ett par svarta uggs.

JAg log mot henne och tog på mig min vita tjocktröja med tryck och bruna uggs.

   

Jag drog sedan på mig en vit/rosa/lila stickad mössa och vantar i samma sort eller vad man säger. Min kameraväska låg bredvid dörren, så jag tog med den ut. Vi började ta fina  bilder och snart så kände jag något blött på min kind. Jag torkade bort det och såg upp mot himlen. Det snöade!

- Titta Kayla! Första snön! Utbrast jag dramatiskt och ironiskt.

- Hahah, ja precis.

Kayla började fjanta sig lite framför kameran men det blev ändå ganska bra bilder.

Snart bytte vi så hon tog kort på mig. Hon tog kort på mina fötter, och sedan släppte jag ut Melvin. Han hoppade runt i snön, det var nästan som om han ville bli fotograferad, och han liksom skrek: "Se på mig! Se på mig!"

Då såg jag Justins dörr öppnades på andra sidan. Ut gick killarna i tjocka vinterjackor, mössa och vantar. Jag vinkade lite och Kayla tog kort på dem.

Jag ställde mig med händerna på kinderna och såg på killarna.

- Åh, killarna kommer och  räddar mig från den kalla snön. Sa jag dramatiskt och Kayla tog kort.

  

Dem skrattade lite och jag släppte in Melvin.

- Killar, lyft upp Natta så hon sitter på era axlar! Sa Kayla.

- VA?! Skrek jag.

- Kom igen. Litar du inte på oss? Skrattade Chaz och ställde sig på min vänstra sida.

- Eller hur? Muttrade Justin och försökte se ledsen ut på min högra sida.

Ryan ställde sig lite bredvid för att hjälpa till med att få upp mig.

- Om jag dör, är det ert fel. Sa jag allvarligt men ironiskt.

- Okej. Då får vi leva med det. Sa Chaz.

Chaz och Justin gick ner på knä och jag satte mig på deras axlar, liksom ena Justins axel och ena Chaz. JAg skrek till när jag höll på att ramla bakåt. Jag tog snabbt tar i Chaz huvud.

- Ah! Vad håller du på med?! Skrattade Chaz.

- Jag ramlade, typ. Skrattade jag och Kayla tog kort.

Jag hoppade ner och rätade till min tröja.

-----------------------------------------


Nu vart den här ganska kort, men jag börjar skolan imorgon och jag måste duscha, göra i ordning och all sånt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Av Wilma - 18 augusti 2011 20:40


Justins läppar nuddade mina och jag hann inte reagera. Plötsligt öppnades ytterdörren. Jag drog mig ifrån Justin och såg ut mot hallen. Där stod Chaz, eller, hann stod där i alla fall. Dörren smälldes igen och då kom jag tillbaka till livet. Jag spra...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards