bieberstory

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Key to my heart Del 10

Av Wilma - 31 maj 2011 07:10

Klockan 1 går jag hem till mig för att se om mamma har åkt. Och ja, det har hon. Jag tassar sakta in och upp till mtt rum. När jag ser att ALLA mina saker är borta går jag till pappas sovrum.

- Varfan är mina saker!? Säger jag och han ser på mig.

- Mamma tog med dem. Hon har redan flyttat. Du ska också dit.

- Och var är "dit"?

- Till Sverige.

 

 

 

   <-- Hanna                Madde               Matilda -->        



- Jag ska fan helle flytta till Sverige! Väste jag.

- Nu är det så. Jag har bokat biljetter, du åker ikväll klockan 7.

Jag sprang nerför trappan och hem till Justin. Jag knackade på tusen gånger och sedan öppnade han. Jag slängde mig i hans famn och började gråta.

- Vad har hänt?! Sa han och kramade mig hårt.

- Lova att aldrig lämna mig. Sa jag mellan tårarna.

- Jag skulle aldrig göra något sånt!


Men det löftet höll han aldrig. Två veckor efter att jag flyttat till Sverige hade han inte skickat ett SMS eller ringt. Han har väl glömmt bort mig. Jaja, jag bor i alla fall i Svergie med min mamma nu. Jag har tre nya kompisar som heter Madelen, Hanna och Matilda. Problemet med vänner i Sverige är att dem pratar svenska. Men annars går det bra. Men jag saknar Justin...

 

- Cassie! Jorden anropar! Sa Madde på engelska med brytning.

- Ja, vaddå?

- Haha, du är helt borta!

- Förlåt. Jag saknar bara mina vänner. Suckar jag.

- Aww... Men du har nya vänner.

- Ja, och jag älskar dem. Säger jag och kramar henne.


Nästa morgon vaknar jag av att det knackar på dörren. Jag reser mig sakta upp och går ner. Där står Kajsa, min privatlärare.

- Godmorgon.

- Godmorgon. Fixa i ordning dig så börjar vi. sa hon och tog plats i köket.

Jag gick upp, drog på mig kläder och borstade håret innan jag gick ner igen. Sedan började den tråkiga lektionen.


Efter 4 timmar av en SOLIG dag gick hon. Yes, tänkte jag. Jag gick upp på mitt rum och tänkte ringa Justin när jag kom på att vi inte är ihop längre. Jag ringde istället Madde.

- Tjena girl! Sa hon .

- Tjee Swedish girl. Skrattade jag. Knalla dig hit och ta med Hanna och Matilda. 

- Haha, ska bli! Sa hon och la på.

Jag väntade 5 minuter sedan knackade det på dörren. Jag öppnade och där stod dem. Mina nya vänner!

- Tjee. Sa jag och kramade dem.

- LETS PARTY! Skrek Madde och vi skrattade.

Vi gick till mitt rum och satte på musik. Jag sprang ner en snabbis och låste dörren, och sedan snabbt upp igen. Vi satte på en bra låt och började hoppa runt och dansa.

- Oj, varning. Sa Madde plötsligt och såg ut genom fönstret.

- Vaddå? Sa jag.

- Killar, omogna. Sa Hanna.

- Åh, kan vi inte ha snygga killar här, som är MOGNA. Som Justin Bieber. Sa Matilda plötsligt, jag hade inte sagt att jag är/har varit ihop med honom.

- Men sluta! Han är ju omogen! Sa Hanna.

- Vad tycker du Cassie? Frågade Madde mig.


Förlåt för kort men vet typ inte vad som ska hända... Förslag?

 
 
Ingen bild

fanny

31 maj 2011 22:52

hittade precis hit, gillar verkligen den här historien! :D

 
hanna

hanna

5 juni 2011 10:19

Gryma historier man blir inne i historina och har du varit ihop med justin? svara med en kommentar är du snäll på min blogg

http://www.dancerytm.blogg.se

 
mystoorie

mystoorie

5 juni 2011 19:44

hittade novellen nu jättebra ,läs gärna min också;)

http://www.mystoorie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards