bieberstory

Alla inlägg under mars 2011

Av Wilma - 25 mars 2011 14:22

Vi skrattade och jag sa att vi gärna ville ha lite fika.

 

- Okej! Kommer ut med det snart. sa mamma.

 

Vi satte oss i gräset och bara njöt.

 

 

   

 

Några minuter senare kom mamma ut med en bricka. Där låg det bullar och kakor, tre glas och en karaff med saft i.


- Tack mamma. sa jag när hon ställde ner det i gräset.


- Det var så lite  gumman. Sa hon och pussade min panna.


- Mamma... sa jag tyst och suckade.


- hahah, jaja, jag ska gå. sa hon och skrattade lite.


Ryan och Chaz började skratta lite. Jag hällde upp saft i alla glasen och gav en bulle till Chaz och Ryan. Dem tog en tugga och blev typ... förstelnade.


- haha, vad? sa jag och skrattade till.


- Dem här är sååå.... GODA! sa dem i munnen på varandra.


- Haha, tacka mamma. sa jag och blinkade med ögat.


Dem skrattade lite sen bestämde vi oss för att ta fram krocket.


När klockan var typ 7 skulle dem hem. Jag gick upp på mitt rum och tog fram ett block, penna och sudd. Jag gick ut och satte mej i gräset. Det var ganska mörkt ute men det brydde jag mej inte om. Jag gillade att sitta ute på kvällen och se upp mot stjärnhimmlen. Jag började skriva en låt. Ibland tog jag paus och tittade på stjärnorna.  Sen gick jag till den långa gången vid porten. Efter att ha varit ute ett tag gick jag in. Jag gick upp till mitt rum och la ner allt på mitt skrivbord. Sedan drog jag av mina kläder och drog på mej ett par shorts och ett linne som det stod "I'm hot" på. Sedan gjorde jag mej iordning och la mej på sängen. Då kom mamma in.


- Sover du gumman? Sa hon.

- Nej. Svarade jag och kände hur hon satte sej på sängen.


- Jag skulle vilja prata med dej. Vi måste flytta. Men bara till ett annat ställe i Canada.


- Va?!


- Ja, du får närmre till skolan och huset är nästan lika stort som det här.


Jag  var tyst. Hon suckade och gick ut. Jag skulle flytta. Det var det sista jag tänkte innan jag somnade.


Nästa morgon vaknade jag av att alarmet ringde klockan 7. Vi började 9.


Jag drog på mej underkläder, ljusa jeans och ett vit linne. Jag tog en lila/grå sjal och gick ner. Jag tog lite frukost och satte mej vid TVn och åt den. Jonah kom ner från trappan. Han tog lite frukost. Jag gick ut med disken till köket och ställde i diskmaskinen.


- Godmorgon Jonah. sa jag.

- Morgon. sa han bara.


Jag fnissade lite och gick upp till mitt rum. Jag satte på plattången och började borsta mitt hår. Medans plattången värmdes upp sminkade jag mej. När den var varm började jag platta mitt hår.


Jag packade i min skolväska och hängde den över axeln.


- Hejdå Jonah! Ropade jag medans jag tog på mej mina lila converse.


- Hejdå Julia! Ropade han.


Jag gick ut genom dörren och vidare på sandvägen. Jag öppnade den stora porten och gick ut. När jag efter 10 minuter kom till skolan stod Ryan och Chaz och väntade på mej. Vi sa "hej" och gick in i skolan och vidare till våra skåp. Deras låg lite längre bort. Så vi bestämde träff vid klassrummet. Jag tog ut mina historie böcker och gick mot klassrummet där Chaz och RYan redan stod.


Vi gick in i klassrummet och lektionen började.


Så där ja... Kanske kommer en till del ikväll. Men vi får se. Kommentera!

Av Wilma - 24 mars 2011 16:47

Del 1    



Kanske är det dags att glömma. Glömma det som var, och gå vidare.

 

Men det är inte alltid så lätt att gå vidare, gå förbi den man älskar. För älskar man nån, älskar man den personen och kan inte glömma de vackra stunderna.

 

Jag var ihop med Justin Bieber. Men han var otrogen. Alla tycker att jag gjorde fel att göra slut, men inte jag. Visst, först hade vi det bäst! Men sen kom hans kändisliv in och allt blev förstört. Han valde Selena istället för mej. Han gjorde ett val. Det måste man acceptera. Men det är inte så lätt att acceptera att den man älskar väljer en annan.

 

Han har nu varit borta i 1 år. Han har inte ringt eller SMSat. Han har inte hört av sej på nåt sätt.


Jag heter Sarah Mc'Cassey och är 16 år. Jag var ju som sagt ihop med Justin Bieber när jag var 13. Vi var ihop i 2 år. Då brast det.



Jag vaknade på morgonen av att solen sken genom mitt fönster. Jag satte mej upp och sträckte på mej. Jag kollade på klockan och den var 11. Jag klev upp ur sängen och satte på mej ett par jeansshorts och en vitt bikinitop. Jag satte upp håret i en hästsvans  och drog några drag med mascaran. Sen gick jag ner med mobilen i handen.


Jag hade sommarlov och det var som varmast.


Jag tog en macka och åt den snabbt. Sedan gick jag upp och tänkte på vad jag skulle göra. Jag drog av mej shortsen och drog på mej bikini underdelen och drog på mej shortsen igen. Sedan packade jag min strandväska med Ipod, headset, mobil, nycklar, pengar o.s.v Handduken tog jag i handen.


- Jag åker till stranden! Ropade jag.


- Okej! Ropade mamma tillbaka.


Jag gick  ut till min bil och åkte mot stranden. Jag tog på mej mina solglasögon och parkerade vid stranden. Den var inte SÅ mycket folk. Jag hittade en bra plats precis vid vattnet. Jag la ut handduken och drog av mej shortsen. Jag la mej på mage. Jag låg så en stund sen la jag mej på ryggen. Det gick förbi tre killar. De tittade länge på mej. Då stannade en. Jag kände igen det där ansiktet.


- Sarah? sa han.


SHIT! Det var Justin!!! OMG! Vad ska jag göra???


- Ja? sa jag tyst och kollade ner i sanden.


- Vad... gör du här? sa han. Han hade väl inget att säga.


- Får jag inte vara här eller? sa jag lite smått kaxigt.

- Jo, men...


- Men vad Justin?! Du valde Selena, du kan inte få mej igen! Fatta det! Och vi kan inte vara vänner, det skulle inte gå.


- Men snälla Sarah....

- NEJ! Du kan gå! Avbröt jag honom.


Innan jag visste ordet av kramade han mej hårt. Jag puttade bort honom, reste mej upp, drog på mej shortsen och packade ihop grejerna. Jag tittade en sista gång på Justin. Han hade tårar i ögonen. Jag gick därifrån. Jag la in alla saker i bilen och körde hem. Jag sprang upp med grejerna på mitt rum, drog av mej shortsen och tog min handduk och sprang ut till poolen. Jag la mej på en solstol och började sola där istället.


- Jag har börjat få känslor för dej igen. Nu betyder Selena ingenting! Jag vill att det ska bli vi igen. För jag älskar dej, och man kan inte lägga undan kärlek på en hylla och glömma bort den. Snälla, jag älskar dej Sarah. sa Justin som tydligen kommit in.


Vad ska jag säga? Sanningen är bäst....

Jag tog min handduk och ställde mej upp och suckade.


- Men jag älskar inte dej Justin. Förlåt... Det sista sa jag tyst och gick in.


Jag kollade på Justin genom fönstret på mitt rum. Han satt på marken och tog en otroligt vass sten. Han höll den mot sin hals. Nej nej nej!!! Han får inte. jag sprang ner igen och ut till honom.


- Justin, ge dej! skrek jag och han tittade på mej.


- Men du älskar  mej inte. Jag älskar dej. Jag har inget att leva för... sa han tyst.


- Jo, du har Selena! Kändislivet, Pattie allt! Snälla Justin. Det sista sa jag tyst och fällde en tår.


Han tittade på mej.


- Gråt inte. Viskade han och kom fram till mej.

- Justin... sa jag men han avbröt mej genomo att kyssa mej.





Del 2 :




Han kysste mej och det kändes som en dröm. Jag besvarade den och la armarna om hans hals.


- Snälla, bli min igen... Viskade han tyst.

- Justin, du valde Selena, du kan inte byta. Väljer du en gång så... Jag tystnade.

- Snälla. sa han hest med gråten i halsen.


Jag skakade på huvudet.


- Om du älskar mej, lova att inte göra nåt dumt. sa jag och gick in.


Jag gick upp på mitt rum och satte mej vid datorn. Jag loggade in på Facebook.


" Jag trodde du aldrig skulle komma tillbaka, men jag hade fel. " Skicka. Så... Jag la ut det som inlägg och sedan loggade jag ut.


Jag undrar var mamma är? Jag gick ner i köket och hittade en lapp på kylskåpet.

"Hej gumman! Var tvungen att åka till jobbet! Kommer hem inatt, du får göra egen middag... Noa kommer hem också, så gör mat åt honom också. Kram mamma"


Jaha, själv med Noa... Great! Då knackade det på dörren. Jag gick och öppnade. Där stod Justin.


- Snälla Sarah. Sa han.


- Justin det är slut, okej? Asså det är bara att acceptera. Jag fick acceptera att du valde Selena och nu får du ta och acceptera att jag väljer att INTE bli ihop med dej igen. Nu vet du hur jag kände mej när du sa att du valde henne. Hejdå Justin. sa jag och stängde dörren men han satte foten emellan.


- Sarah, jag ångrar mej så sjukt mycket! Jag älskar dej och jag ser i dina ögon att du älskar mej tillbaka. Kan du inte snälla erkänna det?


- Det vore att ljuga Justin. Och jag är inte en lögnare.


- Sarah, jag ber dej och kommer aldrig sluta. Jag kommer stå här och vänta. Vänta på dej. Jag kommer inte gå någonstans tills det är du och jag igen.


- Justin, slösa inte bort ditt liv på mej...


- Men du är mitt liv! sa han och flera tårar rann nerför hans kinder.


Då kommer Noa upp bakom Justin.


- Vad gör ni? sa han med sin gulliga röst.

- Gå in Noa. Jag kommer snart. sa jag och ledde honom in.


Jag tittade på Justin. Han var verkligen ledsen.


- Justin. Säg efter mej... Jag lovar.

- Jag lovar...

- Att aldrig såra dej igen.

- att aldrig såra dej igen.


Jag tystnade och fällde en tår.


- Sarah. Jag lovar,vad som än händer... att aldrig såra dej igen, att alltid stå vid din sida...

- Men du kommer inte alltid finnas vid min sida. Du åker på turné... Avbröt jag honom.


- Och då följer du med! Snälla Sarah, bli min igen.


- jag måste tänka. Kom över imorgon. sa jag och stängde dörren.


Jag suckade och gled nerför dörren.



Del 3 :




Nu visste jag inte hur jag skulle tänka.... Jag har ju börjat få tillbaka känslorna för Justin, men han var ju otrogen så jag vet inte. Jag behövde råd. Jag bestämde mej för att ringa min bästis Jenny.


- Jenny. Svarade hon.

- Hej Jenny! Det är Sarah! sa jag glatt.

- Hey Sarah!!

- Du, jag behöver råd.Justin har kommit tillbaka och samma med mina känslor för honom. Men han var otrogen och det är fel. Han valde Selena.


- Men, kom han tillbaka för dig?

- Vi träffades på stranden och han kom till mitt hus.


- Men älskar du honom? Om han kom tillbaka så älskar han dej. Varför skulle han annars komma om han hade Selena?


- Du har rätt. Men tänk om jag ångrar mej?

- Då  har du iallafall försökt och han fick sin chans.

- Tack Jenny! Älskar dej.

- Älskar dej med. See yaah!

- See yaah to babe!


VI la på. Nu måste jag verkligen sova på saken. Så jag gick upp på mitt rum och somnade med Justin i tankarna.


Nästa morgon vaknade jag pigg och glad, men tanken på att välja fick mitt léende att försvinna. Jag gick sakta ner till köket och tog lite frukost. Då kom jag på att jag hade glömmt att Noa var hemma igår! Jag gjorde aldrig middag!! Ooopss....


Då kom Noa nerför trappan.


- Godmorgon. sa jag försiktigt.

- Godmorgon systern som inte lagar middag! sa han irriterat.

- Förlåt för det!!


Då ringde det på dörren. Jag gick och öppnade. Där stod Justin.


- Ehm... Hej. sa jag tyst.

- Hej... Såå, får jag en chans till?


jag tänkte riktigt noga sen sa jag:

- Ja.


Han log nu större än någonsin. Han kramade mej hårt och pussade mej flera gånger i hela ansiktet.


- Okej, okej... Jag är bäst. Sa jag och skrattade till.

- Ja, det är du och jag är så jävla ledsen! sa han.



1 månad senare

 

Nu hade det gått en månad sedan jag gav Justin en chans, och gissa vad.... Han gjorde bort sej Totalt. Han kysste Selena framför mina ögon! Jag skrek att han aldrig skulle ha med mej att göra. Jag mår så jävla dåligt. Mamma har börjat dricka och Noa är aldrig hemma.


Jag har tänkt på det. Jag är 99 % på att göra det. Jag SKA göra det.


Allt blev svart. Jag kommer inte vakna. Jag kommer inte se Noa växa upp. Jag kommer aldrig se Justin igen. Jag kommer inte bli sårad. Jag kommer aldrig känna kärlek.

 

Jag kommer aldrig sakna dej....

 

 

 

 

 

Kanske blev lite konstigt men jaja... Ni ska jag börja på min RIKTIGA novell. Just me and my life   

Av Wilma - 24 mars 2011 16:46

Jag tänkte göra en novell i tre delar. Och dem tre delarna kommer jag skriva direkt... ;) Börjar skriva nu....


Just me and my life Del 2 är under detta inlägg!!

Av Wilma - 24 mars 2011 14:04

Dem satte sej bredvid mej på bänken och vi pratade ganska mycket. Dem var faktiskt härliga. Och Chaz... vilket humor! Fan vad kul man har när man är med honom. Sen ringde skolklockan och det var dags för lektion. BORING!!!!

 

 

          

Jag gick till lektion tillsammans med Chaz och Ryan. Vi satte oss bredvid varandra längst bak. Lektionen började.


Skoldagen gick snabbt och nu var jag, Chaz och Ryan påväg till basketplanen. Chaz hade sina roliga skämt. Men dem var liksom inte roliga. Jag och Ryan skrattade mest åt hur stolt Chaz var när vi skrattade. Vi la ner våra väskor. Vi skulle köra som en turnering. Jag och Ryan och vinnaren möter Chaz. Vi började. Jag sprang mot Ryans korg och kastade bollen den gick i! Vi körde till 3 mål. Ryan gjorde ett, jag gjorde ett till, och nu var jag påväg mot hans korg. Jag hoppade och sköt. Bollen rullade på ringen.


- Snälla. Viskade jag.


Den gick i!


- YES! Skrek jag.


När jag möte Chaz vann jag också, med 3-2. Vi bestämde oss för att gå hem till mej. Och eftersom mamma jobbade som nyhets-grej så fick hon mycket lön, vilket betyder att vi har ett stort hus med pool, basketplan, en liten scen och massa mer! Jag har ett vitt piano i mitt rum sen har vi ett nere i våra källare.


Vi tre gick hem till mej och vi var tvugna att slå koden till själva porten. Jag gick fram till den lilla saken och tryckte in koden. Porten öppnades och vi gick in.


Man kom till en ganska stor sandväg med massa höga trän på kanterna. Längst fram ser man en skymt av huset.


- Wow, bor du verkligen här? sa Chaz med öppen mun.


- haha, ja. skrattade jag.


Vi gick fram till dörren och jag låste upp och stängde av larmet. Jag hängde av mej min jeans jacka och slängde väskan på golvet. Mamma jobbade och Jonah var säkert i skolan.


- Så, vad vill ni göra? sa jag och suckade lite.


- Vad kan man göra? sa Ryan.


- Hm... Vi har pool, basketplan, bubbelpool, piano, en liten scen... ja... så vad vill ni göra? sa jag och såg på Chaz och Ryan som stod och glodde på mej med öppna munnar.


- Eh... eh... var det ända Chaz fick fram.


Jag skrattade lite sen gick vi upp till mitt rum.


- Spelar du? sa Ryan och pekade på pianot.


- Ehm... Typ. sa jag. 


- Spela nåt! sa Chaz.


- Nej. Sa jag och satte mej på sängen.


- Jo! Sa Chaz och Ryan i kör. 


- Visst! sa jag motvilligt och satte mej på piano pallen. 


Jag började spela When i look at you med Miley Cyrus. När jag var klar tittade jag på Chaz och Ryan. Dem stod med öppna munnar. Jag fnissade.


- Oh... sa Chaz.


- My... Sa Ryan.


- God.  Sa dem samtidigt.


Jag skrattade åt dem och satte mej på sägen igen. Då hör jag ytterdörren smällas igen. Sen ett "hallå". Det var Jonah.


- Jag är här uppe! Ropade jag tillbaka.


Man hör hur han springer i trappan och öppnar sedan dörren.


- Vet du va... Oj, stör jag? Avbröt han sej själv när han såg Ryan och Chaz.


- Nejdå. Men kan vi ta det vid middagen? sa jag och log mot honom.


- Visst! sa han och gick ut.


- Vem var det? sa Chaz.


- Min bror. Men kom nu... Vi ska bada! sa jag.


- Vet inte om du har glömt, men vi har inga badkläder. sa Ryan.


- Juste. Då spelar vi basket! sa jag.


Vi sprang ner.


- Jonah! Vill du vara med att spela basket!? Ropade jag.


- KOMMER! Ropade han för högt.


Han kom nerspringandes för trappan och höll på att snubbla.


- Ta det lugnt! sa jag och skrattade lite.


Jag hämtade en boll och kastade till Ryan.


- Kör ni, måste bara byta om. sa jag och sprang upp.


Jag tog fram ett par jeansshorts och en bikinitop. Jag satte på mej dem och sen satte jag upp håret i en bulle. Jag tittade ut genom fönstret. På basketplanen spelade dem hör fullt. hahah, så gulligt! Jag sprang ner igen och ut till de andra. Dem hade tagit av sej tröjorna och såg riktigt söta ut.


- Let's go guys! sa jag och dem tittade på mej.


- Sure. Vilka lag? sa Ryan.


- Jag och Ryan mot Chaz och Julle! sa Jonah.


- Visst! sa jag och log.


Så var matcen igång. Eftersom Jonah var lite kortare och så så spelade vi inte vårt bästa. Så han skulle ha en chans. Ibland lotsades vi missa bollen så Jonah tog den. Det var kul, för Ryan och Chaz spelade verkligen med. Mitt i spelet säger nån:


- Hej på er.


Jag tittar dit och där står mamma.


- Hej mamma! Sa Jonah och springer fram och kramar henne.


- Hej mamma. Säger jag och ler.


- Hej gumman. Vilka är det här då? Sa mamma och syftade på Ryan och Chaz.


Jag tänkte precis svara när Ryan sa:


- Jag är Ryan.


- Och jag är Chaz. Vi är klasskompisar.


- Jaha! Vad trevligt! Vill ni ha saft och bullar? Ni ser helt slut ut. Sa mamma och ruffsade till Jonahs hår.


- Mamma, akta frillan! sa Jonah på ett sånt där gulligt vis.


Vi skrattade och jag sa att vi gärna ville ha lite fika.


- Okej! Kommer ut med det snart. sa mamma.


Vi satte oss i gräset och bara njöt.


Oj, nu blev det ett långt känner jag... KOMMENTERA! ;)

Av Wilma - 23 mars 2011 20:06

Tänkte ge er lite mer "info"...

You and me forever är avslutad! Men jag kommer ha kvar den om nån vill läsa.


Jag har börjat på en ny... Just me and my life.


 

 

Just me and my  life Del 1 Under här

 

 


You and me forever Kapitel 41 under Just me and my life Del 1  !!!!

 

 

  

 

Sötnos eller vaaaad? <3<3<3 Bieblove!

Av Wilma - 23 mars 2011 19:38

Om mej själv :

Jag heter Julia Natasha Mc'Cortney. Jag är 14 år och bor i Kanada. Min pappa lämnade mej, min mamma och min lillebror när jag var liten. Min lillebror heter Jonah, min mamma heter Tinah och min pappa heter Mark. Min bästa vän heter Josefine, men hon bor i USA, Atlanta. Så vi ses inte så ofta. Jag spelade basket när jag var 5, men jag har slutat nu. Nu spelat jag piano, gitar och lite tvärflöjt. Jag sjunger också lite.


Jag har blont hår, grön/bruna ögon och lite rosa läppar. Jag sminkar mej inte så mycket, men jag har ju ganska svarta ögonfransar så det behövs typ inte.


   (Julia)



Julias perspektiv

 

Jag var nu påväg till skolan. Jag hade på mej ett par jeans, ett vitt linne och ett löst grå/svart randigt linne över. Jag hade håret i en hästsvans. När jag kom till skolan kom Ysta ocj Sarah (skolans bitchar) fram till mej.


- Du, har du hört senaste nytt? sa Sarah.


- Nej. Vad? sa jag.


- Det ryktas att du är ihop med den där Tod. sa Ysta.


- Tror ni på det? sa jag och skrattade till.


- Ehm... nej asså, det är ju bara ett rykte. sa dem och gick.


Jag gick in och vidare till mitt skåp. Jag la in väskan och tog ut min mattebok. Jag sätter mej på en bänk och sätter i mitt headset i öronen och sätter på Taylor Swifts låt Fifteen. Då kommer två okända killar i  korridoren. Dem ser mej och går fram till mej.


- Ehm... vet du var rektorns kontor är? sa den ena lite smått generad.


- Ja. Ni går dit, sen höger, rakt fram i korridoren och sen vänster. sa jag och pekade med handen, det var då jag förstod att dem inte förstod.


- Äsch, kom med. sa jag och reste mej upp.


Jag följde dem till rektorns kontor.


- Hon vill bli kallad Mrs. Good. sa jag och dem nickade och knackade på.


Jag gick mot mattesalen och satte mej längst bak. Jag var ganska tidig. Men såsmåning om kom det fler och fler. Och nu var det två platser lediga. Såklart dem bredvid mej. Då kom dom där killarna. Dem satte sej bredvid mej på platserna. Det gick 5 min. 10 min. men läraren kom aldrig. jag reste mej upp och gick ut i korridoren. Där satt en stor plasmaTV på väggen. Där stod det om lektioner var insltällda och skolans nyheter eller vad man säger. Det stod att lektionen var inställd. Jag gick tillbaka.


- Lektionen är inställd. sa jag högt och alla busvisslade.


Jag tog min bok och gick och lämnade den i mitt skåp. Jaha, då var lektiontimmen slut, och efter den skulle vi ju ha rast i en halvtimme, så vad ska jag göra i en och en halv timme? Jag tog kemiboken och satte mej på bänken jag satt på imorse. Då kommer dem där killarna. Den ena hade kort brunt hår och den andra ganska långt brunt hår. Jag tog min mobil och kollade klockan. jaha. En timme och 25 minuter kvar. Åhh... måste tiden gå så sakta!? Jag suckade för mej själv och killarna komfram till mej.


- Ehm.. Hej, går du i 9a? sa den med långt hår.


- Ja. sa jag snabbt.


- Hej, jag är Chaz Somers.


- Och jag är Ryan Butler. sa dem.


- Och jag är Julia Mc'Cortney. sa jag och log.


- Mc'Cortney? Är inte du den där tjejen som spelade så himla bra basket när du var liten? sa Chaz.


- Haha, jo det var jag! sa jag och log lite.


- Varför slutade du? Du ägde ju! sa Ryan.


- Det hände lite grejer i familjen och så. sa jag lite tystare.


- Jaha, men vill du hänga med efter skolan och spela? sa Chaz.


- Sure, men jag har inte spelat på typ 10 år så förvänta er inget. sa jag och skrattade till.


- Nice! sa Ryan och log.


Dem satte sej bredvid mej på bänken och vi pratade ganska mycket. Dem var faktiskt härliga. Och Chaz... vilket humor! Fan vad kul man har när man är med honom. Sen ringde skolklockan och det var dags för lektion. BORING!!!!


Så var första kapitlet ute!!


You and me forever Kapitel 41 är nedanför!!!!!!

Av Wilma - 23 mars 2011 18:11

(hey, tänkte börja avsluta denna novell... men jag kanske börjar på en ny :(    )




Vi klev på och gick ner till kojen (lilla sovrummet) och bytte om till pyjamas. Justin gick sedan och låste lilla "luckan" eller vad man ska kalla det, där man kom in. Sen la vi oss i sängen och somnade till det lilla kluckande ljudet som hördes när vågorna slog i båten.


   


Jag vaknade av slag mot en kastrull. Jag öppnade ögonen. Jag antar att Justin gör "frukost" hahaha. Jag klev sakta upp ur sängen och gick ut till Justin. Han märkte inte att jag kom så jag skrämde honom.


- BU! skrek jag och tog mina händer på hans midja.

- Aaah! Skrek han och hoppade till. Vad du skräms kvinna! sa han och vände sej om.

- Hahah, ja.Vet du... jag har kommit på en sak. sa jag.

- Vad? sa han och stekte klart pannkakorna.

- Du skriker som en tjej! sa jag och skrattade lite mot honom.

- Ehm... det var med flit! sa han oskyldigt.

- Hahhah. jaja... sa jag och himmlade med ögonen.


Några månader senare!!!

(LYssna samtidigt!

Gaaah! Jag fattar inte? Är det verkligen sant? Hade Justin friat till mej igår? Jag tittade på min hand. Ja, där, på min ringfinger satt en ring med en liten diamant på. Tänk att jag skulle bli Mrs. Bieber. Hahah, låter lite lustigt. Vi skulle gifta oss snart. Nu var det ju mitt i vintern. Och vi bestämde att ha ett vanligt bröllop i kyrkan. Vi skulle gifta oss redan om nån vecka. Jag hade redan hittat en klänning. Jag och Pattie hade varit på stan. Ja, vi hade berättat och hon tog det bra. Nu var det bara att vänta.


Dagen är kommen


Nu var det dags. Jag och Pattie satt i mitt lilla "rum" och fixade lite. Jag hade satt upp mitt hår i en liten fin frisyr och sminkade mej ganska mycket men ändå naturligt. Jag drog på mej klänningen och jag var klar.


Jag svettades. Jag var så himla nervös!!! Jag stod nu med  den lilla buketten i handen, påväg ut. Jag hörde musiken börja spela och mina tärnor gick ut. Jag gick efter. Pattie följde mej till altaret där Justin stod. När jag gick i gången log Chaz, Ryan och de andra mot mej. Justin log nog mest av allt. Pattie överlämnade mej och sedan började prästen tala.

- Vi har samlats idag.... började han och fortsatte med allt annat.

- Justin Drew Bieber, tager du Abbey Alice Brown till din äkta maka och älska henne i nöd och lust, tills döden skiljer er åt? sa prästen.

- Ja. svarade Justin och log mot mej.

- Abbey Alice Brown, tager du Justin Drew Bieber till din äkta make och älska honom i nöd och lust, tills döden skiljer er åt?

- Ja. svarad jag och Justin log stort.

- RIngarna! sa prästen och Chaz kom med ringarna på en kudde.

Vi log mot honom och bytte ringar.

- Då  kan du kyssa bruden. sa prästen och Justin kysste mej.

Alla applåderade och busvisslade. Vi gick ut och alla stod och kastade rosenblad på oss. Vi log och satte oss i en vit limousin och åkte mot efterfesten. 


Efter efterfesten (haha) åkte vi hem. Den dagen var vi uppe SJUKT länge. Tänk att jag var mrs. Bieber. Vi hade ävern fått reda på att jag var gravid. Tänk att vi skulle få Junior Bieber. hahah. 

En enda stor familj...


Fem år senare


- Felicia!  Kom upp nu! Du ska till dagis! ropade jag på vår dotter. 

-Kommer ! ropade hon tillbaka och kom nerspringandes från trappan.

- Spring inte i trappan älskling. sa jag och pussade hennes panna. 

- Okej. sa hon och satte sej vid köksbordet. 

Jag serverade henne mat och Justin kom in. 

- Hej mina favo tjejer! sa han och pussade Felicia på pannan och mej på kinden. 

- Kör du henne till skolan? sa jag.

- Så klart! sa han och log. 



På kvällen


Vi bestämde oss för att gå ut i parken. Det var vinter så vi satte på Felicia vinterjacka och hennes vinterskor. Jag satte på henne hennes mussa med Musse Pig på och Justin satte på vantarna. Vi tog själva på oss våra kläder och gick ut. Vi höll i Felicias händer och hon hoppade fram. Vi skrattade åt henne och när vi var framme i parken började hon springa runt och hoppa. Justin stod med sin arm runt min midja och jag lutade mitt huvud mot hans axel.


Tänk att den här lyckliga tjejen faktiskt är jag. Det är som en dröm. Vi är en enda stor familj....


SLUT PÅ NOVELLEn!!!!!


Okej, nu ska jag ju snart börja på en ny novell. Ska bara få riktigt bra idéer!!

Så länge... KOMMENTERA! hahah ;)


BIEBLOVE 



 

Av Wilma - 21 mars 2011 19:41

Framspolning till efter turnén

 

Vi stod nu utanför huset. Justin öppnade och kramade mej hårt. Jag bara skrattade.

- Snälla, bli min igen. viskade han.

- Vi får se. sa jag och suckade lite.

Pattie kom ut och jag kramade henne hårt. Det vissade sej att pappa flyttat hit. Han hade tydligen kommit ut ur fängelset. Jag var tveksam att träffa honom.

 

Undrar hur han reagerar? Hur han är/har blivit? Vi får se...

 

 

 

 

       

Nästa morgon vaknade jag av att nån kramade mej hårt. Jag öppnade sakta ögonen och möttes av ett léende.

- Justin... började jag.

- Snälla Abbey. Bli min. avbröt han mej.

- Jag vet inte.

- Snälla... jag ska inte svika dej igen. sa han och jag såg tårar i hans ögon.

- Okej, vi försöker. sa jag och han log stort.

- Tack Abbey. Tack! sa han.

Jag log till svars. Vi låg och myste ett tag tills vi bestämde oss för att göra frukost. Vi gick ner, hand i hand och tog fram olika saker. Pattie var på jobbet. Hon hade skrivit det på en lapp som låg på köksbordet. Jag började steka pannkakor och Justin dukade.

När jag var klar ställde jag fram pannkakorna på bordet. Vi började äta. Måste erkänna att dem var goda.... haha.

- Vad ska vi göra idag? sa jag och drack lite mjölk.

- Vet inte. Vi kan ju åka ut med min båt. sa han och log.

- Har du en båt?! sa jag chockat.

- Haha, ja. sa han.

- VIsst! sa jag och log.

- Vi är ute i 3 dar. så upp och packa nu! sa han och pekade upp mot taket.

- Haha, ajaj kapten! sa jag ironiskt och började gå upp för trapporna.

Jag drog fram en liten resväska och packade ner linnen, shorts, borste, tandborste och mycket mer. När jag var klar tog jag på mej en rosa/orange kjol som gick upp högre än midjan och sen ett vitt linne som jag stoppar under kjolen. Jag gör en fläta som jag lägger på ena axeln. Sen går jag ner med resväskan och ställer den vid dörren. Justin kommer nerfrån trappan med en väska.

- Tjena snygging! sa han och kysste mej.

- Hej älskling! sa jag och log.

Jag drog på mej ett par ballerina skor och Justin tog på sej ett par sneakers. Vi gick ut till min bil och la in väskorna. Efter några om och men så fick jag köra. Jag körde mor hamnen och där klev vi ur. Vi tog väskorna och Justin gick till en stor båt. Det stod Bavaria 49 på den. Vi klev på och gick ner med väskorna. Sen satte jag mej på däck och Justin lossade tamparna och började köra. Vinden blåste i mitt hår. Jag gick och satte mej vid Justin. Han log mot mej och pussade mej snabbt. Vi åkte ut på sjön. Det var verkligen fint! Solen sken och himmlen var blå. Visst, det blåste lite, men sånt får man ta . Vi la till vid en hamn som låg på en ö. Ön var väldigt liten. Vi satt och pratade ett tag. Sen gick vi ner och gjorde lite mat. Justin låtsades att han skulle göra reklam för matlagning. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket i hela mitt liv. Han gjorde till rösten och rörde sej över hela "köket". Hahahaha! Det såg så JÄVLA kul ut. Efter att jag spelat in allt på min mobil, så ställde han fram maten på bordet. Vi började äta. Man kan aldrig ha tråkigt med Justin alltså! VI skrattade mer än vad vi åt! Han började babbla om allt möjligt. Från hans konserter och galna fans, till typ... miljön och så vidare. Hahahah, jag skrattade bara åt honom. Han var så jävla rolig. VI bestämde oss för att gå runt på ön lite. Vi klev av båten och gick runt på ön. Vi gick där. Han i hand i solnedgången. Haha, okej, det där lätt som värsta romantiska filmen, men så är det! Haha, vi gick han i hand i solnedgången! Solen i horisonten och fiskmåsarnas läte. Så härligt! Sen bestämde vi oss för att gå tillbaka till båten. Vi klev på och gick ner till kojen (lilla sovrummet) och bytte om till pyjamas. Justin gick sedan och låste lilla "luckan" eller vad man ska kalla det, där man kom in. Sen la vi oss i sängen och somnade till det lilla kluckande ljudet som hördes när vågorna slog i båten.

-------------------------------------


Sorry för dålig uppdatering! Men har haft mycket och göra. Skolan och så. Hoppas ni förstod det där med "luckan". KOMMENTERA!

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards