bieberstory

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Just me and my life Del 7

Av Wilma - 28 mars 2011 17:42



- Varför berättade ni inte att hon kunde spela basket för? Då skulle jag vilja vara i hennes lag! Sa jag lite surt men med ironi i rösten.


 


- Sorry, next time! Sa Chaz och skrattade.







       





Julia kom ut igen med en bricka med glas, saft, bullar och kakor. Yami!!




Julias perspektiv


Jag ställde ner brickan. Jag hällde upp saft i glasen och alla tog en bulle. Mamma kom utspringandes.


- Julia! Ät inte bullarna! Ropade hon.


SHIT! Jag hade ju redan ätit. Jag började hosta och kände hur jag fick svårt att andas. Jag var allergisk mot nötter och det var nötter i bullarna.


- Julia,hur är det? Sa RYan och slog löst i min rygg.


Mamma kom fram till oss och satte sej framför mej. Hon visste vad hon skulle göra. Jag la mej ner och hon tryckte lite på min mage. Ryan, Chaz och Justin satt och tittade oroligt på mej. Mamma gav mej min inhalator och jag tog en dos. Det släppte sakta och jag slutade hosta.


- Tänk dej för nästa gång, Julia. Sa mamma lite strängt men ändå oroligt.


- Ja, förlåt mamma. Sa jag och kollade ner i marken.


Hon pussade min  panna och gick in.


- Wow, har du astma? Sa Justin.


- Ja. Sa jag och drack lite saft.


Vi pratade inte mer om det utan började prata om varandra. Jag berättade lite om mej o.s.v

Vi gick in till mitt rum och Chaz, RYan och Justin satte sej vid min dator medans jag satt och spelade lite piano.

Justin kommer och sätter sej bredvid mej. Just nu spelar jag Right here waiting for you. Han kunde den tydligen för han började spela med. Jag lutade mitt huvud mot hans axel medans vi spelade. Då ska såklart Chaz och Ryan störa. Haha, dem började sjunga med, med sina sämsta röster desutom. Justin och jag skrattade men fortsatte spela.

Ryan och Chaz höll om varandra och gungade i takt till musiken. Jag höll på att dö av skratt. När jag inte fick nån luft började jag hosta istället.

- Tysta era sjungande, tjocka kisskossor!! Sa Justin och skrattade.

- Ey... Det var inte skjysst! Sa Chaz och försökte se sur ut men han började skratta istället.

Jag slängde mej på sängen och kollade på vad dem hade gjort med min dator. Dem hade tagit kort på alla när dem gjorde typ... grimarser (?). Jag skrattade lite och tog den som bakgrundsbild. Jag loggade sedan in på MSN. Josefine var inne!


Jag skrek till av lycka och tryckte upp henne.



"Heeeeejj!!!"


"Hey Bitch..."

"Va? :("



"Ja? Det är ju precis vad du är! En liten bitchig tönt!"




Hon loggade ut. Men vad fan var det nudå?! Jag kände klumpen i magen. Jag sprang in till badrummet och låste. Jag skrek och grät. Dem andra knackade på dörren. Jag tyckte jag hörde mammas röst också. Sen tystnade det.


- Gumman, vad är det? Du kan prata med mej. Sa mamma tyst.

- Det är Josefine. Hon... Sa jag och snyftade.

- GUmman lås upp. Sa hon.

Jag låste upp och flög på henne. Jag kramade henne medans jag grät floder.

Jag berättade för mamma och hon tröstade mej. Justin kom fram och kramade mej. Jag kramade tillbaka. Jag kramade också Ryan och Chaz. Dem skulle tydligen hem. Vi sa hejdå och dem gick. Jag gick upp och satte mej på fönsterbrädan. Solen höll på att gå ner.

-----------------------------------------------------------------------------

Så var det ute!! Kommentera! Vad menade Josefine med det där?

För er som glömt bort. Josefine var/är Julias bästis...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards