bieberstory

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Just me and my life Del 6

Av Wilma - 28 mars 2011 08:09


- Hej. Är det ni som är Chaz Somers och Ryan Butler? sa en lite knubbig tjej med glasögon och krulligt hår.


 


- Ja. Svarade jag och Ryan samtidigt.


 


- Jo, Julia... Hon kommer.....






    (TÄNK ER ATT HON HAR JEANSSHORTS!)




- Hon kommer klara sej men med lite minnesförlust. Hon kan ha glömt bort en del men inte allt. Hon är inte vaken än men ni får gå in till henne.




- Tack så mycket! Sa Ryan.




- Och juste! En av er måste följa med och skriva på några papper.




- Jag kan göra det. Sa jag.




- Okej, följ med här. Sa tjejen och vi gick iväg.




Julias perspektiv




Att vara död är  inte som jag trott.




Att vara död är inte smärtsamt, mera fridfullt.




Jag hörde ett pippande ljud. Jag öppnasde sakta ögonen och där satt två killar. Jag såg inte riktigt, allt var liksom suddigt.




När jag sedan såg klart kände jag inte igen personerna.




- Vilka är ni? sa jag förvirat.




- Det är jag Ryan. Sa den ena.




- Ryan vem? sa jag.




Dem presenterade sej som Justin och Ryan. Jag märkte hur Ryan kollade på mej lite flörtigt. Ryan berättade om minnen vi hade från skolan och så. Sen kom en till kille in i rummet. Han presenterade sej som Chaz. Jag börjar minnas lite men den där Justin går inte riktigt in i hjärnan. Sen slog det mej att det var han som skulle komma. Det var ju Justin Bieber! Juste!




Chaz och Ryan berättade saker i munnen på varandra.




- Ey, HÖRNI! Sa jag högt så dem skulle höra.




- Jag minns, okej? Sa jag och log.




- YES! Sa alla i kör.




- Haha, roligt att träffas förresten Justin. Sa jag och skrattade lite.




- Ja, trevligt! Sa han med tillgjord röst.




- Men vad hände egentligen? Sa Ryan.




- Jo, du kastade ju ner mej i vattnet, då simmade jag ut en bit och då fastnade min fot i ett fiskenät.




Jag fick åka hem samma dag. Alla fyra bestämde träff hos mej imorgon klockan 12.




Nästa morgon vaknade jag 7. Haha, jag är morgonpigg. Jag gick upp och drog på mej ett par trasiga jeansshorts och ett löst maglinne. Det var grått med tryck.




Jag drog på mej ett par svarta converse och borstade igenom håret. Jag satte mej vid pianot och började spela på Airplanes.




Jag sjöng med lite lågt. Mamma kom in och log mot mej medans hon lutade sej mot väggen. Jag slutade spela och hon klappade händerna.




- Du har verkligen en talang. Sa hon och skrattade till.




- Haha, man lär sej från den bästa. Sa jag och syftade på mamma.




Hon log och vi spelade tillsammans.  Det var en låt vi skrev när jag var liten. Vi sjöng med tillsammans. Vi märker inte att Justin, Ryan och Chaz kommer in. Vi slutar spela.




- Jag tänkte säga att dem hade kommit. Sa mamma och fnissade mot mej.




- Hhaha, mamma... Sa jag och fnissade.




- Förlåt om vi stör, men ska vi gå? Sa Ryan generat.




- Haha, det är lungt. Jag kommer. Sa jag och reste mej upp och sminkade mej lite fort.




Jag pussade mamma på kinden innan hon gick ut. Vi gick efter och ut till baksidan. Jag hämade en boll och sprang tillbaka.


- Vilka  lag? sa jag.


- Du och Ryan mot Chaz och mej! SVarade Justin snabbt.


- Hahah, okej.


- YES! Sa Ryan och log stort.


Vi fick börja med bollen.


- VÄNTA! Skrek jag och sprang in och hämtade en stereo till min ipod. Jag ställde den på ett litet bord bredvid planen och satte på Dynamite med Taio Cruz.


(Lyssna samtidigt)







Jag sprang tillbaka till planen ocj ropade "kör". Ryan tog bollen och sprang mot deras korg.


- Julia! Ropade Ryan.




Han passade och jag tog den. Jag sköt mot korgen. Den kom i! Ryan och jag skrek YES. Vi gjorde High Five och skrattade lite.


Justin stod med öppen mun och Chaz bara klappade honom på ryggen.


Vi körde igen. Justin fick bollen. Jag sprang mot honom, tog bollen och dribblade (?) förbi honom. Jag sköt mot korgen. Mål igen! Hahaha.... Justin vart lite smått sur.


Det slutade med 4-2 till mej och Ryan. Jag sa att jag skulle hämta saft och bullar. Dem satte sej i gräset och jag sprang in.


Justins perspektiv

 

- Varför berättade ni inte att hon kunde spela basket för? Då skulle jag vilja vara i hennes lag! Sa jag lite surt men med ironi i rösten.


- Sorry, next time! Sa Chaz och skrattade.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SÅ var den efterlängtande delen ute! Hahaha ;) KOMMENTERA FÖR MER!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards