bieberstory

Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Key to my heart Del 27 - PIZZA!

Av Wilma - 7 juli 2011 01:46

Jag satte mig på stolen och la på. Pappa log mot mig och jag log tillbaka. Sedan åt vi upp maten.

 

     

 

När vi satt i soffan senare den kvällen kom jag och tänka på att jag inte berättat för pappa att jag är gravid. Jag drog efter andan och väntade ett tag innan  jag sa.

- Pappa...

- Ja? Han kollade på mig.

- Jag... ehm... fick reda på att jag... eh, är gravid. Mumlade jag och jag såg besvikelse i hans ögon, men ändå en glädje.

- Oh, okej... Ehm... roligt. Sa han och log.

Jag log och kramade honom.


Klockan elva gick jag upp på mitt rum. Jag drog upp tröjan och kollade på min mage. Den var lite större och man kunde nästan se att jag var gravid. Men... vänta nu! Jag fick veta att jag var gravid för en vecka sedan ungefär, och då hade jag varit det i en halv månad. Justin ska vara borta i sex månader. När han kommer tillbaka kommer det att vara två och en halv månad kvar till barnet kommer!

Jag log och bytte om. När jag låg i sängen kollade jag upp i taket. Jag hade ena handen på magen och andra bredvid huvudet på kudden.

Undrar var Justin gör nu...


Justin


- Bra jobbat Justin! Nu måste du vila! Ropade Usher och jag nickade.

Jag gick till min egna turnébuss och gjorde mig i ordning. Jag la mig sedan i sängen och såg upp i taket. Jag tänkte på Cassie, vad gör hon nu? Hon sover säkert.


Cassie


Nästa morgon skulle pappa till jobbet tidigt. Jag var själv och hade inget att göra. Så jag bestämde mig för att gå på stan. Jag tog på mig ett par svarta, höga shorts och ett blommigt linne utan ärmar under. Sedan tog jag på mig en kofta ifall jag skulle frysa. Pappa hade lagt fram 3000 kronor så  jag kunde shoppa. Jag skulle tacka honom när han kom hem. Jag tog på mig mina gråa Converse och gick ut. Jag låste och hoppade in i min bil. Jag åkte till stan och parkerade på en parkering vid torget. Då får jag ett SMS. Jag tar upp mobilen och när jag läst klart går jag in i någon.

- Oj, förlåt. Sa jag och tittade upp.

Det var Chris! Min barndomsvän som jag inte träffat på ÅR.

- Cassie?

- Chris? haha, shit vad länge sedan! Sa jag och kramade honom.

- Vad stor du har blivit! Alltså på längden. Sa han snabbt.

Jag fnissade och såg på hans fina ansikte.

- Vad gör du här då? Frågade jag.

- Jag tänkte gå till en kompis, vill du följa med?

- Jag ska shoppa, en annan gång kanske. Log jag.

- Ja, här är mitt nummer. Sa han och gav mig en lapp.

- Tack.

Jag kramade honom igen och sedan gick vi åt olika håll. Jag gick in på olika affärer, först Forever 21, såklart! Jag köpte en sommarklänning, två par shorts, tre linnen, en t-shirt och en kofta. Sedan gick jag in på en annan affär med smycken. Där hittade jag ett halsband och en armband.


Efter en lång dag med shopping gick jag mot bilen. Jag slängde in alla mina kassar och satte mig i förarsätet. Jag startade bilen och åkte hem. Påvägen såg jag Chris gå på vägen. Jag saktade in och han kollade på mig. Jag öppnade rutan vi honom och han log.

- Skjuts (stav)?

- Visst.

Han hoppade in och berättade vart jag skulle.

- Du vill inte med hem till mig då? sa jag.

- Visst.

När vi kom dit var pappas bil borta.


När Chris och jag var 3 så träffade vi varandra genom våra pappor. Men när vi var tio skulle Chris flytta, men han skulle komma tillbaka. Men när han kom tillbaka så hade jag flyttat till Justin.

 

Det var sent och jag och Chris bestämde oss för att beställa pizza.

- Jag tar en Hawaii. Sa jag och han gick iväg och beställde.

Efter några minuter kom dem. När killen såg mig så stannade han och log.

- Du är Biebers tjej va? Sa han.

- Ja.

- Jaha, eller ex. Jag har ju sett bilder nu på turnén när han kysser andra. Flinade han och gick.

Jag kollade ner och Chris la handen på min rygg.

- Jag finns här. Sa han och sträckte ut armarna.

Jag skrattade åt honom och vi började äta.


Efter maten skulle solen gå ner. Vi gick ut på min trädgård och så busig som jag är så hoppar jag upp på hans rygg. Han skrattade åt mig och börjar springa runt. Jag skrattar och han skrattar med mig.


Vi bestämde att han skulle sova hos mig. Vi gick upp på mitt rum och då såg jag något som jag itne sett förut. Det var en bild som satt i en ram. Bilden var på mig och Chris när vi var små. Jag skrattade åt den och visade Chris den.

- Jag tror jag var kär i dig den tiden. Sa han och kollade ner. Och jag tror jag är det än... fortsatte han.

-----------------------------


Här är en till!

P.S ÄLSKAR ER LÄSARE! xD

 
 
Ingen bild

Klara

7 juli 2011 17:00

MER!! Men är Justin otrogen mot Cassie? ;o ÄLSKAR DINA NOVELLER!! :D Ge mig meeeer!

 
Ingen bild

Sofi

7 juli 2011 21:05

Heej kan du inte skriva en till idag, du skriver superbra!!!! :)

 
Ingen bild

Ina

8 juli 2011 14:59

snälla skriv mera idag det känns som jag kollar om du har uppdaterat varje minut jag vill veta hur det går snälla skriv mera!!!!! :)

 
Ingen bild

Lexi (din trogna läsare!)

8 juli 2011 21:03

SNÄLLA skriv mer idag!!!
Gillar du mitt "trogna läsare"?
Kommer alltid att gå in på din blogg och läsa senaste!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards