bieberstory

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Key to my heart Del 26 - I will miss you...

Av Wilma - 6 juli 2011 10:50

- Jag ska på turné om en vecka. Den håller på i sex månader. Sa jag och jag såg att hon stelnade till, sedan kom tårarna i hennes ögon.

 

 

 

- Cassie, snälla gråt inte... Bad jag.

- Varför inte? Min kille kommer vara borta i ett halvår, hur kan jag inte gråta då? Sa hon och fällde en tår.

Jag stannade på kanten av vägen och lyfte Cassie till mitt knä. Hon borrade in sig i min famn och började gråta. Jag höll om henne hårdare och pussade hennes huvud. Hon satte sig i andra sätet igen och jag började köra. När jag körde upp på uppfarten och stannade gick Cassie snabbt ur bilen. Hon gick fram till dörren och öppnade. Sedan försvann hon in. Jag suckade och gick snabbt efter. Jag hörde henne snyfta. Jag gick uppför trappan och såg henne sitta vid en stor resväska. Jag satte mig på andra sidan om den och såg på henne. Hon drog bort hennes lugg som hände framför hennes ansikte och sedan torkade hon en tår.

- Cassie...

- Jag vet, det är inte ditt fel. Jag är inte arg på dig. Men jag kommer sakna dig. Sa hon tyst.

Hon mötte aldrig min blick. Hon la i en tröja i resväskan och sedan reste hon sig upp. Hon gick fram till sin byrå och drog ur ett par byxor. Hon slängde i dem i resväskan.

- Varför packar du? Frågade jag.

- Jag flyttar till pappa när du är borta. Mumlade hon.

Jag nickade. Hon suckade och ställde sig i ena hörnet på rummet. Jag gick dit och ställde mig framför henne. Jag la mina armar runt henne och pussade hennes nacke.

- Vi har fortfarande en vecka kvar. Sa jag och hon såg på mig.


Cassie


Den veckan var den kortaste jag någonsin varit med om. Dagarna med Justin vart helt plötsligt så korta. Och nu stod vi på flygplatsen. Jag grät lite och kramade Justin.

- Lova att ringa varje dag. Sa jag och fick flashback från när jag skulle åka till Sverige. Skulle han verkligen ringa?

- Jag lovar.

Jag drog in hans doft och fällde en tår.

- Justin! Ropade Usher som stod vid säkerhetskontrollen.

- Jag måste gå. Viskade Justin.

- Vi ses. Sa jag och han log.

- Vi ses.

Han höll min hand så länge han kunde. Sedan rörde vi bara varandras fingertoppar, sedan vart jag kall igen. Justin gjorde mig varm. Jag började gråta smått. Innan han gick igenom säkerhetskontrollen kollade han på mig. Han gjorde ett hjärta med hans händer och jag gjorde samma sak. Sedan försvann han in. Jag joggade till fönstret där man ser flygplanen och såg honom gå på trappan som man går upp. Han såg ledsen ut. Sedan gick han in i flygplanet. Jag la handen på rutan och viskade I love you. Jag torkade min tår och åkte hem igen. Jag tog min resväska och drog ut den. Jag låste dörren och sedan drog jag resväskan till bilen. Jag satte mig fram och började köra. Det tog cirka en timme att åka till pappa. Men när jag såg huset stod han utanför och log. När jag stängt av bilen och går ur går han mot mig. Jag log och kramade honom. Han tog min resväska och tog in den. Jag gick in och kände igen mig, men han hade flyttat om lite. Han gick upp för trappan och lämnade resväskan i mitt rum. Jag log som tack och han gick ut. Jag såg mig runt. Allt var som vanligt. Jag packade upp och sedan gick jag ner till pappa.

- Hur går det med jobbet då? Frågade jag.

- Bra, jag jobbar mindre nu och jag har bytt jobb. Log han.

- Vad jobbar du som nu då?

- Jag har startat eget företag som säljer datorer. Jag jobbar alla vardagar från åtta till fyra.

- Jaha, vad roligt! Log jag.

På kvällen skulle vi hjälpas åt med maten. Vi gjorde tacos. Han gjorde köttfärsen och jag skar grönsaker och sånt. När jag skulle skära en tomat så sprutade det ut på både pappa och mig. Vi skrattade och han hjälpte mig. Vi hade riktigt roligt! När vi ÄNTLIGEN var klara så ställde vi fram allt på bordet. Vi började äta.

- Gott. Sa jag.

- Gott. Sa pappa och jag fnissade.

Han kollade på mig och log. Då ringde min mobil. Jag såg på pappa och han nickade. Jag rusade upp på mitt rum och svarade.

- HEJ! Sa jag och Justin skrattade.

- Hej gullunge! Sa han och jag fnissade.

- Hur går det? Frågade jag och gick ut ur rummet.

- Bra, vi landade precis. Hur går det för dig då?

Jag började gå ner för trappan.

- Bra, pappa och jag har gjort tacos. Vi hade jätteroligt. Sa jag och hoppade ner för två trappsteg.

- Vad bra. Saknar dig. Sa han sorgset.

- Jag med. Men jag måste lägga på. Maten kallnar. Fnissade jag och jag hörde att Justin gjorde detsamma.

- Okej, men jag ringer imorgon.

- Bra! Hejdå! Älskar dig.

- Älskar dig!

Jag satte mig på stolen och la på. Pappa log mot mig och jag log tillbaka. Sedan åt vi upp maten.

----------------------------


tack för att supersöta komentarer!

Fick en fråga - eller fråga och fråga - där det stod att Justin suger. Men varför går man då in på bloggen?! man ser väl att den heter BIEBERstory och om man inte gillar honom, varför gå in då? Aja, erat val!

Tack i alla fall! <3<3 :D

 
 
Ingen bild

Klara

6 juli 2011 20:36

Ååh! Neje! Så kan du inte göra :( De skiljs åt! Cassie och barnet då? :´( Dina berättelser äger! Snälla skriv 1 till ikväll! <3

 
Ingen bild

Ina

6 juli 2011 23:13

när jag vänta på att du skulle uppdatera key to my heart satt jag och läste just me and my life den var super bra och sorlig satt och grät i den och jag bara älskar dina noveller du är en super duktig skrivare kram ina :)

 
Ingen bild

Sara

7 juli 2011 10:35

Jag gillar nt heller justin bieber, men jag läser för att du skríver så bra och att det är som att läsa en bok!
duu ÄR verkligen jätte duktig på att skriva!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards