bieberstory

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Key to my heart Del 19 - Wazzup?

Av Wilma - 26 juni 2011 19:10

När dem hade gått kom Justin fram till mig och kramade mig. Jag började gråta mer och kramade honom hårdare. Utanför fönstret bakom Justin såg jag mammas bil åka.

 

(Hittade ingen bra bild)

 

En vecka efter den lilla händelsen fick vi brev från sjukhuset. Dem sa att mamma hade varit påverkad av droger och att hon var på behandlingshem. Justin har varit sjuk och jag har varit hemma. Han hade någon typsik magsjukdom om man nu säger så. Han låg mest och vilade, och han gjorde inte ett ljud. Jag går in varje kvart och ser så att han lever. Han säger inte mycket heller.


- Justin, gubben, hur mår du? Sa jag och satte mig på sängkanten.

Han mumlade något som jag inte hörde och jag suckade tyst.

- Din mamma kommer och hälsar på idag. Sa jag.

- Mmm... Sa han och suckade.

Jag la mig bredvid honom och pussade honom på kinden.

- Du kommer bli smittad. Mumlade han.

- Jaha.

Jag tog hans hand och flättade ihop våra fingrar.

- Vill du ha något? Sa jag.

- Varm chocklad. Mumlade han och jag fnissade.

- Som vanligt.

Jag reste på mig och gick ner. Jag tog en mugg ut skåpet och hällde i mjölk. JAg ställde det i mikron och tog fram oboy. När mikron plingade tog jag ut muggen och hällde i oboy. När det var klart knackade det på dörren. Jag gick och öppnade. Där stod Pattie.

- Hej Pattie. Log jag.

- Hej hjärtat. Sa hon och kramade mig.

- Jag ska upp med varm chocklad till Justin. Du kan följa med.

- Ja, hur mår han? Sa hon och tog av sin ena skon.

- Dåligt. Han gör inget. Sa jag lite högre så hon skulle höra eftersom jag gick till köket för att hämta muggen.

Hon sa inget. Jag gick ut till hallen och vi gick tillsammans upp till Justin. Jag knackade på dörren.

- Justin, din mamma är här. Sa jag och han stönade.

Jag öppnade och gick in. Pattie smög in och jag gick fram till Justin. Jag ställde muggen på sängbordet och gick ifrån för att Pattie skulle kunna komma fram.

- Hej gubben. Hur mår du? Sa hon, satte sig på sängkanten och drog handen genom hans hår.

- Dåligt. Mumlade han med ansiktet i kudden.

Jag gick ut från rummet och gick ner till vardagsrummet. Jag tog min mobil och ringde Natta.

- Tjena Casssss. Sa hon coh jag skrattade tyst.

- Hej Naaaaattttaaa. Wazzup?

- Hänger med the boys.

- Joe, Kevin och Nick?

- Ja, vi ser på film. KEVIN LÅT BLI! Skrek hon plötsligt och jag hoppade till.

- Kan jag komma över?

- Visst. Måste ha en tjej här för att överleva. Jag skrattade och la på.

Jag gick upp till Justins rum.

- Jag går till Natta, ring om det är något. Sa jag och Pattie nickade.

Jag gick ner och drog på mig mina skor. Jag tog min mobil och gick ut. När jag var hos Natta gick jag direkt in. Jag tog av mig skorna och gick tyst in till vardagsrummet. Jag såg att dem kollade på skräckis. Det var en tjej som satt i en soffa och plötsligt kom en person bakom och viskade "I'll kill you" i hennes öra. Jag såg Natta sitta i en soffa själv. Dem andra satt på golvet. Natta satt med ryggen  mot mig så  jag smög fram. Jag räckte fram huvudet till hennes öra.

- I'll kill you. VIskade jag och hon skrek och ställde sig upp med kontrollen i ena handen som hon höjde för att slå mig.

Jag skrattade och samma med killarna. Hon slog mig och hoppade på min rygg. Jag böjde mig framåt så hon ramlade ner. Killarna bara skrattade åt oss. Men plötsligt ringde Joes mobil.

- Ja. Hej. Va!? vad hände?! Sa han oroligt och vi andra kollade på varandra.

- Jag kommer.

Han la på. Han sprang ut till hallen och tog på sig sina skor.

- Vart ska du!? Ropade Nick.

- Måste dra! SES! Ropade han och man hörde dörren smällas igen.

------------------------------------


Förlåt för kort, men har verkligen ingen lust att skriva...  -.- 

 
 
kurd

kurd

28 juni 2011 05:26

Hej söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin?:)<3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards