bieberstory

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Just me and my life Del 28 - It's about Jonah...

Av Wilma - 8 maj 2011 16:49

Jag vaknade klockan 3 på natten/morgonen av att nån satte sig på min soffa i mitt rum och skrattade. Jag öppnade sakta ögonen och där satt en man i 30 års åldern. Jag satte mig hastigt upp och såg på honom. 

-     Vem är du? Sa jag snabbt.

-     Din mardröm.... flinade han.

 

 

 

    

-     Vad vill du mig? Sa jag med skakig röst.

-     Jag vill bara att ditt liv ska ta slut. Flinade han medans han kom närmre mig och satte sig på sängen.

-     Rör mig inte! Sa jag och han skrattade.

-     Jag blir nog tvungen. Sa han och tog fram en kniv.


Han höjde kniven och högg den rakt i mitt hjärta. Jag skrek och sedan vaknade jag i min säng. Mannen var borta och sängen var blodig. Jag reste mig upp och gick ner. Jag gick ut ur huset och såg massa poliser och papparaziz. Justin satt på gatan och grät. Även Cody var där och jag såg några tårar på hans kinder.

-     Cody? Sa jag men ingen reagerade.

SOm om jag var osynlig. Jag gick fram till Cody och satte mig framför honom och la min hand på hans axel. Han tittade upp men reagerade inte.

-     Cody, jag är här. Sa jag och han tittade ner igen.

-     Hon ligger i sin säng och blöder från magen! Ropade en polis.

Dem kom ut med en brits. På den låg jag? Jag ser ett tåg påväg hitåt på järnvägen och Jusitn springer dit och hoppar framför tåget. Han är borta. Då känner jag en hand på min axel. Jag tittar bak och börjar gråta. Det är Justin?!

-     Justin! Nej! DU FÅR INTE VARA DÖD! Skrek jag och satte mig på marken.


Jag satte mig hastigt upp och Justin satte på andra sidan sängen och såg chockat på mig. Då märkte jag att jag var svettig och skakig. Jag kastade mig i hans famn och grät tusen miljarder tårar.

-     Gumman, shhh... sa han och förde sin hand upp och ner på min rygg.

-     Lämna mig inte. Snyftade jag hysteriskt.

-     Nej gumman, jag ska inte lämna dig. Aldrig nånsin. Sa han och jag somnade igen i hans famn.


När jag vaknade lös solen in genom mitt fönster. Nån hade veklat upp persienerna så solen lös igenom. Jag satte mig upp och sträckte på mig. På kudden bredvid min låg en lapp.


Hej älskling!

Du somnade igår och jag fick aldrig reda på vad som hänt. Men jag var tvungen att gå på en intervju, kommer tillbaka klockan 4 ungefär. SMSa mig gärna!

Puss och kram BästasteSnyggasteJustin!

 

Jag skrattade lite och gick upp. Jag gick ner och på bordet låg en lapp. En till? Jag tog upp den och stelnade till.


Vi har din bror. Han lever inte länge till. Kom till mitten av skogen klockan 6 om du vill ha honom levande. Din mardröm...

 

VAFAN ÄR DET HÄR?! Är det ett skämt eller!? Jag tog upp min mobil och ringde Justin.

-     Hej gumman. Svarade han.

-     JUSTIN! DEM HAR JONAH! Skrek jag samtidigt som jag grät.

-     Va?! Vad snackar du om!? Småskrek han.

-     Det låg en lapp på bordet där det stod "Vi har din bror. Han lever inte länge till. Kom till mitten av skogen klockan 6 om du vill ha honom levande. Din mardörm"!!!!! Sa jag upprört och snabbt medans tårarna forsade.

-      Det är säkert nåt skämt. Sa han lungt.

-     Men tänk om det inte är det!? Justin, vad ska jag göra?! Sa jag och jag hörde att han pratade med nån annan.

-     Jag är ledsen. Jag måste gå. Hejdå! Sa han och la på.

Jag sprang ut och såg Cody gå på andra sidan. Jag sprang fram till honom och kramade honom hårt medans jag grät.

-     Vad har hänt?! Sa han och jag drog med honom in och visade honom lappen.

-     Du får inte gå säljv! Sa han snabbt.

-     Men vem ska jag ta med då? Sa jag och torkade mina tårar.

-     Jag följer med. Sa han och jag såg på honom.

-     Nej, jag kan inte riskera att du dör. Aldrig. sa jag och satte mig på en stol.

-     Jo, jag gör det.


Klockan 4 kom Justin hem och han kramade mig. När han såg Cody stelnade han till.

-     Vad gör han här? Sa han och jag svarade snabbt:

-     Han ska hjälpa mig leta efter Jonah.

-     Det kan jag göra. Sa han och Cody såg förvirrad ut.

-     Justin, det är lugnt. Sa jag och suckade.

-     Jag följer också med. Sa han bestämt och så blev det.

Klockan 10 i 6 gick vi mot skogen. Vi kom fram till mitten ca 2 minuter i. En sekund kändes som en minut. En minut kändes som en timme, men nu var den 6. Jag hörde steg lite längre bort och kollade dit. Där var mannen jag såg i drömmen och två till. De andra två släpade på Jonah. Dem drog honom i hans armar.

-     Jasså? Du vågade inte gå själv? Skrattade killen.

-     Snälla, gör honom inte illa. Sa jag med skakig röst.

-     Nejdå, vi ska inte göra honom illa. Men du måste göra som jag säger. Sa han och ställde sig framför mig.

-     Rör henne inte! Sa Justin och Cody samtidigt när han kom för nära.

-     Haha, töntar. Viskade han i mitt öra.

Då känner jag hur han slår mig i magen och jag faller ner på marken, rakt på en sten. Jag ser hur de andra två killarna håller Justin och Cody borta medans killen själv slår och sparkar mig. Jag skriket ibland och då slår han mig hårt i tinningen med knytnäven. Allt blir svart...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

OMG!! haha kommentera! 5 kommentarer för nästa! ;)

 
 
Ingen bild

astrid

9 maj 2011 18:17

awesome :D

 
Ingen bild

Mimmi Pimmi

9 maj 2011 20:27

ahh :o

 
Ingen bild

stinaaa

10 maj 2011 16:36

jag får damp på dej för du ska alltid skiva nu vill jag ha fem kommenarer :O jag får damp men du är jätte dukting ses imorgon

 
Ingen bild

Lillan

10 maj 2011 18:20

jätte braa !!!!!!

 
Ingen bild

Natta (A)

10 maj 2011 19:21

skriv mer :D

 
Ingen bild

:)

10 maj 2011 19:35

SKRIV MEEEEEEEER!!!!!!! :D

 
Kajsa

Kajsa

10 maj 2011 20:04

Haha läser redan din blogg, och du skriver jättebra!! //Kajsa :D

http://minanovelller.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards