bieberstory

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Just me and my life Del 24 - Stay away!

Av Wilma - 2 maj 2011 13:13

-     Jag gör det. Vill ni spela basket så länge? Frågade jag.

-     Sure! Sa Ryan.

Jag berättade vart bollarna fanns och gick sedan upp till Jonahs rum. När jag gick in satt han på golvet och rev sönder papper.

-     Vad gör du Jonah? Frågade jag.

-     Jag river sönder papper. Mumlade han.

-     Vad för papper? Frågade jag och satte mig bredvid honom.





 


Jag tog upp lite papper.


Betyg Jonah Mc'Cortney


Såg jag att det stod.


-     Jonah, varför river du sönder dina betyg?! Sa jag och han såg på mig.


-     För att jag vill.

-      Om mamma var här, skulle du göra det då? Sa jag.

-     Men mamma är inte här! Hon kommer aldrig vara det! HON KOMMER JU INTE TILLBAKA! Skrek han och tårarna forsade.

-     Jonah, lugna ner dig. Sa jag lugnt men han gick fram och tillbaka över golvet.

-     Julia, är du där? Sa Chaz utifrån.

-     Vänta! Ropade jag tillbaka.

-     Jonah, snälla lova mig att inte göra något dumt. Okej? Sa jag och han nickade sakta.

Jag reste mig upp och kramade honom hårt. Sedan gick jag till dem andra.



Nu har det gått två dagar sedan Justin åkte, och Jonah har inte gjort sina läxor, han river sönder sina betyg och allt. Justin kommer vid 12, men jag måste vara med Jonah i skolan.


Vi gjorde oss i ordning och jag körde honom till skolan. VI gick in och jag kände blickarna på mig och några skratt.


Jonah skulle sluta nu och vi var påväg ut. Jonah skulle bara hämta hans jacka som han hade glömt i klassrummet, och jag stod och väntade. DÅ kommer några tjejer fram till mig.

-     Så, du är Justin Biebers flickvän. Förstår inte varför han valde dig och inte mig. Sa den ena som verkade vara  deras "ledare".

-     Du ska hålla dig borta från honom. Annars går det illa, det vet du. Sa en annan och knuffade in mig hårt i väggen.

Smärtan spred sig i ryggen och då tryckte en tjej mitt huvud hårt i den hårda väggen och jag ramlade på golvet. Dem gick skrattandes iväg och jag här nån säga mitt namn.


-     Julia? Sa Chaz och jag kollade ditåt.


Där stod Justin, Chaz och RYan. Justin sprang fram till mig och Chaz och Ryan tätt efter.


-      Herregud, vad har hänt?! Sa Justin och hjälpte mig upp.


-     Inget. Mumlade jag och såg tjejerna stå längre bort i korridoren och såg på mig med mördarblickar.


Justin följde min blick och fick syn på tjejerna.


Justins


Jag följde Julias blick och såg ett gäng tjejer stå i korridoren.

-     Var det dem? Viskade jag till Julia.

-     Ja, men det är lugnt, jag klarar mig. Sa hon och tog tag i min arm.

-     Nej, det är inte okej. Sa jag och gick fram till dem med killarna bakom mig.

-     Vad var det ni gjorde mot henne?! Skrek jag lågt på dem.

-     Vi?! Det var hon! Hon slog oss. Sa en med långt, lockigt, blont hår. Hon var söt!

-     Ja? Vi har inte gjort nåt. Sa en annan.

-     Jaha, men då ska jag inte störa. Förlåt. Sa jag och dem flina.

Jag gick till Julia och såg på henne med en besviken blick.

-     Hur kan du slå dem Julia? Och sedan säga att det var dem? Sa jag och hon såg på mig med tårar i ögonen.

-     Men Justin, det var dem! Inte jag! Sa hon och fällde en tår.

-     Varför skulle dem då säga det?

-     Du tror på ett gäng bitchar i stället för din FLICKVÄN!? Sa hon fövånat och gick ut ur skolan med Jonah efter sig.


Fan, vad har jag nu gjort?! Jag vet att det inte var Julia?!


-     Julia! Ropade jag efter henne.


Chaz och Ryan tittade chockat på mig och gick efter Julia.

Jag slog knytnäven i väggen och svärde högt. Sedan sprang jag efter Julia. Hon och dem andra satt i bilen och var beredda att åka. Jag sprang fram till bilen och då körde hon iväg. Jag sprang till min bil, hoppade in och körde efter dem. Då kom trafikljus och jag var tvungen att stanna medans jag såg dem åka iväg.


Julia


Jag fattar inte att Justin inte tror på mig? Jag vill inte bråka med honom och om inte han litar på mig litar inte jag på honom.


Undrar hur det här slutar... Är det här slutet?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Oj oj oj...

 

Jag vill ha 5 kommentarer, det måste ni klara? Eller hur?! ;)

 

Förlåt om det blev lite kort.... -.- Jag är typ sjuk så.. ja...

 
 
Ingen bild

Sandra

5 maj 2011 20:26

MER :D Du skriv as bra ;D

 
Ingen bild

sttina

5 maj 2011 20:47

ahah snälla skriv mer guumman<3333333333 love yaa

 
Ingen bild

älskar dig

5 maj 2011 20:50

du är as bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards