bieberstory

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Just me and my life Del 20 - I'll just say I miss U

Av Wilma - 22 april 2011 10:00

Allt har gått så fort. Jag träffade Chaz och Ryan, jag träffade Justin, blev känd, fick massa fans, träffade Jaden och Rihanna, blev ihop med Justin... dumpade Justin.

 

 

   

Nästa dag skulle jag till stranden där jag skulle fotograferas för mitt album klockan 3. Men jag åkte tidigare till studion för att spela in den sista låten. Rihanna hade jobbat lite på den och jag skulle få höra den för första gången. Jag satte upp mitt hår i en bulle mitt på huvudet, tog på mig trasiga jeans, ett vitt, löst linne. Sedan sminkade jag mig och drog på mig ett par solglasögon. Jag gick sedan ner till köket där Jonah satt och åt.


Nu undrar ni kanske varför jag inte går i skolan, det är så att jag har får jobba hemma. Jag har en egen lärare som kommer ibland.


-    Hej Jonah. Sa jag och pussade honom i pannan.


-    Hej Julia. Sa han och suckade.

-    Vad ska du göra idag? Sa jag och drack lite mjölk.

-    Inget...

-    Men följ med mig då! Jag ska till studion och sen till stranden för att fotograferas för mitt album. Sa jag och log.

-    Får jag det? Sa han och sken upp.

-    Såklart! Sa jag och han rusade till hallen och drog på sig sina skor.


Jag fnissade och gick dit jag med. Jag drog på mig mina gråa Converse och min skinnjacka. Vi gick ut till min bil och körde mot studion.

-    Du fyller ju år snart, vad önskar du dig? Frågade jag Jonah.

-    Ehmm... Dataspel, en mobil... Och så började han rabla upp massa.

-    Okej okej, vi är framme. Skrattade jag.


Vi gick in och Jonah hälsade på Rihanna. Jag gick in i båset och drog på mig hörlurarna. 


Efter den låten började vi prata om min karriär. 

-    Du har blivit tillfrågad om att vara med i en liten kör med massa kändisar för att sjunga en låt för Japan. Sa Rihanna. 

-    Okej, när? Log jag. 

-    Den 14 augusti. Sa hon och jag stelnade till och tittade på Jonah. 

-    Ehh... jag kan inte. Jonah fyller år då. Sa jag och Jonah suckade. 

-    Jaha! Hur många år blir du då? 


-    9. Svarade han och log. 

-    Ska ni göra något speciellt då? Sa hon. 

-    Jag ska fixa en fest för honom. Sa jag och drog min hand genom hans hår.

-    Akta frillan! Sa han gulligt som den gången när mamma gjorde det.


Rihanna skrattade lite och vi gick ut till min bil för att åka till stranden. Där stod en fotograf bakom en kamera. Jag gick till ett litet tält där jag bytte om till en vit klänning. Två tjejer kom och jag satte mig på en stol. Den ena började sminka mig och när det var klart kom den andra tjejen och fixade mitt hår. Sedan gick jhag ut och dem berättade var jag skulle göra.

Jag satte mig i sanden och såg ut över vattnet, men jag hörde aldrig att dem tog kort.


-    Vi får ta kortet ikväll istället, när solen går ner. Det blir bättre. Sa han och så blev det.


Vi kom dit på kvällen igen och jag satte mig i sanden som förut. Jag såg ut över vattnet och han tog kort. Jag satt i olika vinklar och sedan kollade vi på korten. VI bestämde oss för en när jag står på stranden, en närbild.


Vi åker tillbaka till studion men jag och Jonah fortsätter hem. Rihanna ska fixa omslaget till imorgon, då jag ska dit igen klockan 1.


När vi kommer hem är mamma hemma. Vi går in och hon kommer fram och kramar oss. Vi pratar lite sedan går jag till mitt rum. Jag går in på FB och har massa vänförfrågningar. Jag tar bort dem och sedan skriver jag ett nytt inlägg.


Har taggit kort för mitt första album idag. Kommer bli awesome!

 

Nästa morgon vaknar jag vid halv 10. Jag drar på mig min morgonrock och går ner. Mamma jobbar och Jonah sover. Men när jag äter frukost kommer han ner.

-    Morgon, vad ska du göra idag? Sa jag.

-    Vara med Mike. Sa han och satte sig och tog lite mjölk och en macka.

-    OKej, jag ska till studion men är du hos honom?

-     Ja, och jag blir kvar där. Svarade han och drack lite mjölk.

-     Okej, ring om det är något.

Jag ställer in min disk i diskmaskinen och går upp på mitt rum. Jag sätter på Love the way you lie Part II. Jag dushar snabbt, tar på mig nya underkläder, drar på mig mjukisar, en T-Shirt och blåser håret torrt. Jag sätter på plattången och medans den blir varm borstar jag håret, sminkar mig och fixar lite smycken. Jag plattar sedan håret och sedan är jag klar. Jag går ner, tar på mig mina Converse och skinnjacka, ropar hejdå till Jonah och tar min bil till studion.


Utanför väntar massa fans och paps. Jag skriver några autografer och går in. Jag hälsar på Rihanna och sedan kollar jag på min skiva.


  


Det var perfekt! Jag en kopia och åkte sedan hem. Men påväg ut tog nån tag i min arm. Jag kollade bak och såg Justin. Jag suckade.

-     Justin, vad gör du här? Sa jag och han såg på mig.

-     Du förstår inte. Jag har inte gjort någonting ända sedan vi sågs här. Jag har bara legat på mitt rum. Nu har dem tvingat mig att gå ut och då ser jag dig. Snälla. Jag älskar dig. Sa han.


Innan jag hann tänka kysste han mig.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------




Hur reagerar hon?? :o  

Jag skrev ett nu för jag tyckte synd om er :(

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards