bieberstory

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

You and me forever Kapitel 37

Av Wilma - 17 mars 2011 17:09

När vi skulle äta middag valde vi en finreasturang. Vi fick ett rundbord. Jag, Tina, Chaz, Laisy (en i mitt crew) och Jenny (en annan i mitt crew, alla är lika många år) satt vid ett bord. Dem andra satt vid andra. Vi beställde maten och åt. Det var riktigt gott. Det skulle lika gärna kunna vara Justin som satt vid mej, om han inte sagt sådär...

 

 

 

  

(Abbey i bussen)

 

  

(Abbey väntar på Ryan och de andra)

 

  

 

Vi pratade om allt möjligt. Det var riktigt kul. Men jag var mest tyst. Chaz, som satt bredvid mej, tittade oroligt på mej ibland men dp log jag bara. Imorgon skulle jag ha min första konsert efter olyckan! Den skulle vara i Kanada. YAAY!! Då skulle jag träffa dem andra. Hahahh, so fun!! Dem kunde ju förlja med på konserten och vara backstage. Gud vad jag ser fram emot det.

- vad tänker du på Abbey? sa Tina.

- Inget, bara på min första konsert och så.

- har du övat då? sa Jenny.

- Lite.

- Och det går bra? sa Laisy.

- Japp.

 

Dem fortsatte prata. Jag sa att jag skulle tillbaka till bussen. Jag gick utfrån reasturangen och möttes av skrikande fans, men det var poliser där så ingen skulle komma åt mej, eller vad man säger. Jag gick direkt till bussen och satte mej vid min dator. Jag gick in på twitter. "Canada, here we come!!! I MISS ALL YOU SP MUCH!! This gonna be gr8!" Tweet.

Jag loggade ut och skrev samma på facebook. Sen borstade jag tänderna, satte upp håret i en hästsvans, tog bort sminket, satte på mej ett par shorts och ett linne sen la jag mej på sängen.  ´Jag hörde att Elias och Chaz kom in och vi började åka. Chaz kom in.

- Sover du? viskade han.

- Nej. viskade jag tillbaka.

- Jag ska bara bädda på soffan. sa han och man hörde att han gick dit.

- Nej, sov här. mummlade jag.

- Är du säker?

- Ja. mummlade jag.

 

Han tog av sin tröja och tog på sej mjukisar och la sej bredvid mej. Jag frös lite så jag la mej i hans famn.

- Godnatt. viskade han.

- Godnatt. viskade jag tillbaka.

Jag somnade, med Chaz armar runt mej.

 

När jag vaknade var klockan 3 och vi åkte fortfarande. Jag kunde inte somna om så jag gick försiktigt upp. Jag gick vidare till vår lilla kyl och tog ut en vattenflaska. Jag gick fram till Elias som körde.

- Är du uppe? sa han förvånat.

- Ja. sa jag tyst och satte mej i den andra stolen.

- Var är Chaz? sa han.

- Sover.

VI snackade ett tag sen skulle vi stanna så Elias fick sova. ahhah, han såg väldigt trött ut. Jag gick in till Chaz igen och såg att han kollade på mej. Han mummlade nåt omöjligt att höra. Jag fnissade lite och sen la jag mej bredvid honom. Jag gosade in mej i hans famn och somnade igen.

 

Nästa morgon vaknade jag av att vi började åka igen. Jag gick upp och sträckte på mej. Jag klev upp, tog på mej en stor t-shirt och en grå keps. Jag tog på mej mjukisar och gick till Elias.

- Tjena. sa han och log.

- Hej  hej! sa jag och satte mej bredvid honom igen.

- NÄr är vi framme? sa jag

- Alldeles staxt. sa han.

Jag nickade och kollade klolckan. 11. Okej. Och det är lördag. Jag ringde Ryan.

- Ryan Butler is in the telephone! svarade han.

- Hahah, hej på dej Butler. sa jag och skrattade lite.

- Tjena girl. sa han och man hörde att han log.

- Jag och Chaz är snart i Kanada, och jag undrar om vi kan träffas?

- Såklart!!

- Vill ni med backstage på min konsert?

- Of course!! Och när jag tänker efter har jag inte hört dej sjunga än.

- Hahah, nej. Men jag kan möta upp er utanför konerthuset.

- SUre!! Vilken tid?

- konserten börjar 8 och vi ska vara där 6, så kan ni komma 7?

- VIsst! Vi kommer! See yah

- Sweet. See yaah to.

 

Vi la på och jag märkte att Chaz kom in med ruffsigt hår och såg nyvaken ut.

- Hej morgonfrilla. sa jag och skrattade.

- haha, godmorgon mrs. Perfect. sa han och log ironiskt.

Vi tog lite mat och jag berättade att vi skulle möta Ryan och dem andra.

 

 

När klockan var 7 gick jag ut och väntade på Ryan. Jag hade på mej ett par jeansshorts och en vit/röd randig tröja. Jag skulle byta om till konserten senare. När jag såg dem komma hoppade jag på Ryan och dem andra. Alla skrattade.

- Hey girl!!! sa Jason och kramade mej.

- Hey. sa jag och gick in med alla efter mej.

- Jag ska bara fixa lite, men Chaz kommer snart! sa jag och sprang iväg.

Jag sprang till omklädningsrummet och bytte om till svarta, trasiga jeans, ett vit linne och ett par svarta converse. Det kom sminköser som sminkade mej och fixade mitt hår. Sedan gick jag ut igen och gick till de andra.

- Snygging! sa Ryan och log mot mej.

En tjej som skulle värma upp min röst kom och jag satte mej bredvid Ryan och dem och hon satte sej framför mej. Ryan och dem tittade på medans jag värmde upp rösten. Dem såg impade ut. Hahaha. När vi var klara kollade jag på Ryan.

- Vad? sa jag och skrattade till.

- Din röst, den typ... är otrolig! sa han och log och dem andra nickade.

- Tack.

- Abbey! Du ska ut snart! ropade Elias.

- Kommer! Måste gå. sa jag och kramade RYan.

- Lycka till! ropade de när jag sprungit fram till Elias.

Jag fick en mikrofon som satt vid örat och ut över munnen. Jag sprang under scenen och satte mej på den lilla "hissen". Musiken började och jag åkte upp.

- Whooooooo! Here we go! Skrek jag.

Alla skrek och jag började sjunga. Det var härligt.

--------------------------------

 

Där fick ni ett ganska långt!! Komentera nu mycke!! Har MASSOR med läxor så kanske LIIITE dåligare updatering.

BIEBLOVE

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards