bieberstory

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

You and me forever Kapitel 30

Av Wilma - 8 mars 2011 06:51

Alla tog på sej och gick ut till bilen. Vi åkte mot sjukhuset och frågade efter Justin Bieber. Dem sa rum 513 och vi gick dit. Det låg på 3:e våningen. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren...

 

 

  

Där låg han, killen i mitt liv.

- Hej. sa jag tyst och gick fram till honom.

- Abbey... stammade han fram.

- Ja,jag är här. viskade jag.

Han vart tyst. Han låg bara och tittade på mej. Han var blek och såg sliten ut. Chaz och Ryan satte sej på andra sidan av honom. Vi pratade lite med honom och han blevpiggare och piggare. Ibland skrattade han till och  med. En doktor kom in och vi fick gå ut. Dem skulle ta typ prover och sånt.

Jag var fortfarande orolig att Justin inte skulle klara sej. Men dem hade ju sagt att han skulle klara sig. Vi satte oss vid ett fik på sjukhuset och pratade lite om olika. Då ringde min mobil. Det var dolt nummer?

- Abbey. svarade jag.

- hej gumman! Det är pappa. sa pappa i andra  luren. Jag vart helt stel.

- Abbey? sa Chaz.

- Pappa, var är du?

- I Atlanta! Jag letar efter dej men jag vet inte vart jag ska börja.

- Du behöver inte leta efter mej. Du har inget att göra i mitt liv. sa jag och en tår rann nerför min kind.

- Jag är din pappa och du behöver mej.

- Nej! Inte efter vad du gjorde. sa jag och la på.

Det ringde igen och den här gången var det Liam.

- Hej Liam. sa jag.

- Hej Abbey! Vi har blivit klara med ditt album nu och vi släpper det imorgon. så då måste du gå på skivsignering. Och idag så skulle vi behöva prata lite om din turné.

- Okej, jag är på sjukhus nu, dem har hittat Justin och han mår bra. Men jag kan komma en sund. När börjar Turnén då?

- Vad bra! Den börjar i morgon, efter skivsigneringen åker vi.

- Jaha, men jag har ju inte packat!

- Det har vi fixat.

- Okej, tack! Men jag kommer en sväng då.

- Ja gör det. ha det bra!

- Detsamma! sa jag och la på.

- Jag måste till studion, stannar ni eller ska ni med?

- Vi kan väl följa med?

- Ja. Men vi säger det till Justin bara.

 

Vi sa att vi skulle till studion till Justin och sen åkte vi mot studion. Vi parkerade och småsprang in. Vi hälsade på Liam och alla satte sej i några soffor. Vi började prata om lite allt möjligt. Sen skulle jag öva lite på några danssteg för turnén. Alla mina dansare kom in och det var riktigt kul att dansa! VI hade kul och skojade lite. Sen ringde min mobil. Dolt.

- Ja, det är Abbey.

- Hej, vi ringer från sjukhuset. Justin är orolig över dej. Han ligger och säger ditt namn och gråter.

- Oj! Jag kommer. sa jag och la på.

- Chaz, Ryan, vi måste åka till sjukhuset! Justin är orolig.

- Men du måste träna. sa Liam.

- Det går fort. Snälla? sa jag.

- Okej då. Men kom tillbaka sen.

- Ja, men jag lovar inget! sa jag och jag, RYan och Chaz sprang ut till bilen.

Det var tyst i bilen påvägen dit. Vi åkte upp i hissen och sprang till hans rum. Utanför stod Pattie, Usher, Scooter och alla andra i Justins crew. Alla tittade på oss när vi kom fram.

- Kan jag gå in? sa jag.

- Ja, han gråter och säger ditt namn. sa Usher.

Jag nickade och öppnade Justins dörr.

- Abbey! Abbey. Abbey. Justin låg på sin säng och sa mitt namn.

- Justin, jag är här. sa jag och satte mej bredvid honom.

- Hur mår du? sa han.

- Bra. Varför var du orolig?

- För det var mitt fel att allt hände.

- Men, vad gjorde dem med dej då?

- Dem tog mej till en liten stuga mitt ute i skogen. Dem slog mej och sen gick dem. Jag kunde knappt röra  mej, men sen kom en man förbi och märkte mej. Han har varit här några gånger.

Han berättade allting. Det var mysigt att bara sitta där. Han fick åka hem idag. Så han följde med mej till studion. Vi började träna igen och allt fortsatte som vanligt. När jag hade paus satte jag mej med Justin.

- Du, jag ska på en turné imorgon. sa jag.

- Jeg vet. Eller, VI ska på turné imorgon!

- Va!? sa jag glatt.

- Ja, Justin fick följa med. Ni ska sjunga lite tillsammans. sa Liam och log mot mej.

- Tack tack tack! sa jag och hoppade på Liam.

- okej okej! Det var så lite. släpp mej nu! sa han och skrattade.

- Nepp. sa jag och höll mej kvar men sen släppte jag.

 

Nästa morgon vaknade jag 8. VI skulle till skivsigneringen klockan 12. Justin skulle med. Jag tog på mej mjukisar och ett maglinne. Jag gjorde två flätor på var sida på mina axlar. Jag sminkade mej lite naturligt och sen gick jag ner till köket där alla satt.

Pattie, Usher, Liam, Justin, Scooter, Kenny (Justins livvakt), Elias (min livvakt) och Ellie min sminkös.

- Godmorgon! sa jag och tog lite mat.

- Gofmorgon älskling. sa Justin och pussade mej på kinden.

 

När alla ätit upp åkte vi till platsen som skivsigneringen skulle vara på med min turné buss. Vi hade två stycken. En för alla dansare och en för alla andra typ Liam, Ellie, Elias och jag och Justin så klart. Men Usher och Justins crew hade Justins turné buss. 

 

Det här skulle bli kul!

---------------------------------------

 

 

så var den ute också! 

KOMENTERA! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards