bieberstory

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

You and me forever Kapitel 28

Av Wilma - 6 mars 2011 08:37

När jag började tänkte jag på när Justin och jag sa hejdå. Jag tänkte på våra minnen och allt sånt. Jag saknar honom...

 

 

   

När jag var klar gick jag ut till Liam.

- Vi tar Butterfly fly away också. sa han.

- Okej.

Jag och min pappa hade skrivit den låten när jag var liten. Jag hade hittat den för nån vecks sen. Jag hade spelat in den med **** **** (orkar inte koma på nån) och det lätt faktiskt bra. Jag gick in i "båset" och började sjunga, jag tänkte direkt på pappa och när jag var liten. När han hjälpte mej att borsta tänderna. Och mamma, hon som alltid fanns där för mej. Jag saknar dem otroligt. Pappa satt fortfarande i fängelse. Jag vet inte vad han gör. Sen tänkte jag på killen som gör mitt liv. Han som är på sin turné. Han står säkert på scen nu.

 

När jag hade sjungt klart gick jag till Liam.

- Skit bra! Jag log. Det var nog allt för idag. fortsatte han.

- Okej.

- Du ska ha konsert imorgon också.

- Juste! Menn den var klockan 8 va?

- Ja, så vi kommer och hämtar dej klockan 6, så du blir sminkad och så.

- okej. Hejdå! sa jag och kramade honom.

 

Jag gick ut till bilen och körde hem. När jag var hemma såg jag att det var en bil på uppfarten och det var ljust i huset. Pattie var hemma! Jag parkerade på gatan och småsprang in. Pattie stod i vardagsrummet och pratade i telefonen. Jag log mot henne och tog av mej mina skor och jacka. Jag gick upp till mitt rum och slängde mej på sängen. Jag tog upp min mobil och ringde Justin. Han svarade inte? Kanske var på scenen eller nåt. Men han har ju inte ringt nån gång? aja, det hade ju bara gått typ en dag. Jag reste mej upp och gick till pianot i mitt rum. Jag började spela Apologize med Timbaland. Jag sjöng samtidigt.

 

När jag sjungt klart ringde min mobil. Det  var Justin. Jag svarade.

- Hey babe. sa jag.

- Abbey, snälla, vad du än gör, gå INTE ut från huset. Lova mej, vad du än gör, gå INTE utanför huset. sa Justin snabbt och panikslaget.

- Justin? Vad har hänt?! sa jag oroligt.

- Gör bara som jag säger så händer inget! Jag älsk.... sa han sen avbröts samtalet.

 

jag vart rädd. Jag gick ner till Pattie. Hon satt i soffan och kollade på nåt program på TVn.

- Pattie, Justin ringde nyss. sa jag tyst.

- Jaha! Vad sa han då?

- Att jag inte skulle gå utanför huset.

- Va?

- Han sa nåt sånt, och han lät panikslagen.

- Vad tror du har hänt?

- Jag vet inte. sa jag och gick fram till ett fönster.

Utanför stod två killar med rånarhuva. När dem såg mej slängde dem sej i buskarna.

- Pattie, det är någon i buskarna. sa jag och Pattie kom fram till mej.

- Vem är det? Vad är det som händer här?! sa hon med panik i rösten.

- Tänk om det har hänt Justin nåt? sa jag och fällde en tår.

- Nej, det kan det inte ha gjort.

- Vart är han nu? sa jag.

- Jag tror det var Paris.

 

När hon sa det tänkte jag inte så mycket. Jag gick snabbt till hallen och tog på mej skor. Jag gick snabbt ut till bilen, men när jag var på stengången puttar nån ner mej på marken. Han sätter nåt för mitt huvud. Jag skriker. Dem lägger in mej i typ en bil och åker iväg. Jag ser inget. Jag är rädd. Bilen stannar och de öppnar dörren.

 

Justins

 

- Rör inte Abbey! röt jag åt två killar.

- Nej, nej. såklart inte. sa ena och skrattade lite.

 

Dem drog med mej till en plåttbil. De öppnade bakluckan och där ligger Abbey. 

- RÖr inte Abbey!! skriker jag.

- Justin? sa Abbey och man hörde att hon grät.

- Det blir bra gumman. 

- Vad är det som händer? Ta va mej den här jävla påsen! skrek hon och dem tog av henne påsen. 

Jag höll på att svimma. Hon hade sår på kinden och skärsår på armarna.

- Abbey...

- Justin, vad händer här?! sa hon och började gråta. 

 

Abbeys

 

När jag såg Justin blev jag rädd. 

- Vi ringer era kompisar så kan dem hjälpa till lite. sa en man.

- Va? Vem? sa Justin.

Mannen bläddrade i Justin telefon.

- Chaz och... Ryan. sa han och ringde. 

 

EN TIMMA SENARE

 

Det hade gått säkert en timme och ingen sa något. Då parkerar en bil på  sidan. Ur den rusar Chaz och Ryan.

- Vafan har ni gjort!? skrek Ryan och gick fram till mej men en man tog bort honom.

- Justin ska ge oss pengar.

- ni är inte änns värda det! skrek jag rakt ut och en man kom fram till mej.

- Tyst! skrek han i mitt ansikte och slog mej hårt på kinden. 

- Rör henne inte! skrek Justin.

- Ge oss pengarna. sa mannen och Justin skakade på huvudet. nu sparkade mannen mej i magen så jag ramlar på marken. Allt blir svart.

 

Justins

 

Direkt när dem sparkade Abbey skrek jag på dem. Dem drog in mej i en bil och dem åkte. Jag tittade bak pch såg Ryan och Chaz sitta bredvid Abbey på marken.

Vafan har jag gjort?

----------------------------------

 

Så, förlåt för dålig uppdatering!

hur går det för Abbey?

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards