bieberstory

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

You and me forever Kapitel 27

Av Wilma - 5 mars 2011 18:22

Jag gick ut ur huset och ringde Edwin som hämtade mej. Han körde hem mej till mej och jag gick in. Allting var kvar.

Precis som förr.

 

 

  

1 månad senare/vinter

 

Jag hade nu blivit signerad. YAYY!!!! Jag satt nu och åt middag med Justin. Vi skrattade men sen tystnad han och såg ledsen ut.

- Vad är det Justin? sa jag.

- EHm.... Jag måste säga nåt.

- Vad?

- Jag ska på my world tour snart.

- Vad kul!

- Nej, jag ska vara borta i ett halvår. sa han tyst.

 

Hela jag frös till is. Ett halv år!?

- När åker du? sa jag tyst och fällde en tår.

- Imorrn.

- Imorrn?! nästan skrek jag.

- Ja, förlåt! sa han och kollade på mej.

 

Jag grät nu floder. Jag gick fram till honom och kramade honom hårt. Han reste sej upp och jag stod i hans famn.

- Vi klarar det. sa han tyst och kysste mitt huvud.

 

 

Nästa morgon vaknade jag av att Justin skakade på mej.

- Jag ska till flygplatsen om en timme. sa han.

- Jag kommer med. sa jag och reste mej upp. Jag tog på mej mjukisbyxor och ett vitt linne. Jag tog på mej ett orange, rosa maglinne övere och satte upp håret i en toffs på sidan att mitt huvud. Jag drog på lite mascara och följde med Justin till bilen.  I bilen var det tyst. När vi kom fram till flygplatsen klev alla (Justin, Pattie, Usher och jag) ur.

 

(LYSSNA SAMTIDIGT)

 

Jag kramade Justin hårt och länge. Jag grät floder och han drog sin hand upp och ner på min rygg.

 

- Måste du åka? snyftade jag fram.

- Det vet både du och jag svaret på. svarade han.

 

Jag grät nu mer än nånsin.

- Justin, vi måste gå. sa Usher bakom oss.

- Jag måste gå. viskade Justin.

- Hejdå, älskar dej. sa jag och släppte honom.

- You and me forever. sa han och gick iväg med Usher och Pattie.

 

Jag var nu ensam kvar. Jag föll ihop på marken och bara grät. Jag skrek och grät hysteriskt. Jag tittade upp och såg Justin stå vid ingången och tittade på mej. han gav mej en slängkyss och gick in. nu var han borta.

Borta i ett halv år.

Jag gick till bilen och körde hem. Jag började på en ny låt. Den handlade om vad jag kände. Jag skrev hela dagen och hela natten. När klockan var 2 på natten bestämde jag mej för att sova. Jag tog på mej ett löst maglinne som det stod "I'm cool" på. jag tog på mej ett par shorts till det och gick och la mej. Jag somnade inte förens 5 på morgonen. Jag vaknade 10 av att mobilen ringde. Liam. min maneger.

- Hallå? sa jag trött.

- Hej! Glöm inte studion idag. sa han.

- Nejdå. sa jag och la på.

 

Jag satte mej upp och tittade på mitt papper med låten på. Jag tog på mej svarta jeans och ett svart linne. Jag drog över en svart kofta. Det var precis vad jag kände. Jag var svart. Jag tog min låt och mobil. Jag sprang ut till bilen och åkte mot studion. När jag väl var där gick jag till min inspelningsstudio. Liam satt där och höll på lite.

- Hej. sa jag och gick in.

- Hej Abbey! sa han och kramade mej.

 

Jag gav honom pappret och han läste igenom.

- Bra! Vi spelar in den nu.

- Okej. sa jag och gick in i båset.


Han fixade några som kunde spela instrument och dem satte sej i samma rum som jag. Vi började spela min låt som jag skrev, When i lokk at you.


När jag började tänkte jag på när Justin och jag sa hejdå. Jag tänkte på våra minnen och allt sånt. Jag saknar honom...

----------------------------------


Så var den ute. Förlåt för dålig Update!!! :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards