bieberstory

Alla inlägg under februari 2011

Av Wilma - 19 februari 2011 09:47

Där står han. Min perfekta pojkvän. Han är så perfekt. Han ser mej och ler. Min pojkvän Chaz kommer mot mej. Han ler hela tiden.

 

Han bär upp mej och snurrar runt mej.

- Hej älskling! sa han och pussade mej på kinden.

- Hej sockertopp. sa jag och fnissade. Han tittade på mej.

- Du är så söt. sa han och kysste mej.

- Haha, tack. Du med.

 

Vi gick mot hans kompsar.

- Hey tjejen! sa Ryan (Chaz kompis) och kramade mej.

- Hej sportfånar. sa jag och skrattade.

 

Vi var som en grupp. Jag, Chaz, Ryan, Chris, Zack, Jason, Eddie, Jake och Edwin är som en grupp. Alla är 16 år. Jag är den ända tjejen, men det är bara roligt. Vi står på skolgården och pratar. Vi är den "populära" gruppen i skolan.

 

Jag har tjejvänner också men jag är inte så mycket med dem. Nu skulle lektionen börja. Vi gick in och satte oss vid våra bänkar. Chaz pratar med Zack. Chris pratar med Ryan. Jason pratar med Jake och Eddie pratar med Edwin. Jag satt lite själv. Jag tittade ner i min bänk. Jag kladdrade lite i min mattebok. Skrev typ, Älskar dej förevigt.

 

- Jo, Abbey, alla vi ska åka till Chaz och Ryans bästa kompis, och vi vill att du ska följa med. Vill du det? sa Jake som satt bredvid mej.

- Visst! När då? sa jag och log mot honom.

- På sommarlovet. Sa han och log lite tillbaka.

- okej. Det är ju snart! sa jag precis innan vår lärare kom in i omklädningsrummet.

 

- Godmorgon ungdomar! sa han och släppte väskan på sitt bord.

- Godmorgon Mr. Freeman. sa alla  kör.

- Slå upp sida 93 och börja göra tal 231, 232, 234.... Och så fortsatte han.

 

Jag vart klar först, som, vanligt, jag gick fram till Mr. Freeman och gav honom boken. Jag gck och satte mej igen.

 

- Alla som är klara kan gå! sa Mr. Freeman.

 

Jag log och tog min  väska och gick ut ur klassrummet. Jag gick till mitt skåp och tog ut NO boken. Jag la in matteboken och stängde skåpet. Jag gck mot matsalen och tog lite mat. Jag satte mej vid ett bord och började äta. Med tiden kom alla i min grupp och började äta. Alla pratade om resan. Chaz pussade mej på kinden och jag lutade mitt huvud mot hans axel. Han pussade mej på huvudet. Han la armen om mina axel.

 

- hur är det älskling? sa Chaz.

- Sådär. Är helt slö. sa jag och suckade.

- Kom hit. sa han och drog upp mej i hans knä.

 

Jag lutade mitt huvud mot hans bröstkorg. Jag suckade.

 

- Saknar du din mamma och Josephine? sa Chaz plötsligt.

- Mmm.... sa jag och kände tårarna bakom mina ögon.

 

Min mamma dog för några månader sen. Hon var ute på vintern och hon och min syster Josepfine var ute på isen. Plötsligt brast isen och båda drunknade. Dem frös ihjäl helt enkelt. Nu kunde jag inte hålla inne tårarna. En tår rann nerför min kind och dem blev fler. Chaz höll om mej hårt.

 

- Jag följer med dej hem. viskade han.

 

Jag nickade och vi reste oss upp.

 

- Jag följer med henne hem. Jag kommer kanske tillbaka sen. Säg det till lärarna. sa Chaz och alla nickade.

 

Dem kramade mej sen gick jag och Chaz mot utgången. Vi gick ut ur skolan och hem mot mej. Tårarna tog slut och jag kände mej helt tom. Chaz hade armen runt mej hela tiden. Det kändes så trygt. När vi kom fram till mitt hus låste jag upp och gick in.

 

- Chaz, gå tillbaka till skolan.

- Nej. Du behöver mej.

- Ja, men du måste ju gå till skolan.

- Ja, men jag stannar. sa  han och jag suckade.

 

Jag gick upp på mitt rum och tog upp ett foto på mej, mamma och min lillasyster Josephine. Vi badade med delfiner. Jag la undan det och gick ner till vardagsrummet.

 

 

Josephine, Abbeys mamma och Abbey   

 

Jag la mej på soffan och Chaz satte sej vid mitt huvud och la det i hans knä. Jag tog ett löst grepp om hans hals och kysste honom. Jag slöt sedan ögonen och somnade.

---------------------------------------------------

 

Där var första kapitlet!!!!! KOMENTERA

 

Av Wilma - 19 februari 2011 09:45

Hej hej! Välkommna till min blogg! Jag kommer skriva noveller/berättelser om JB (Justin Bieber). jag börjar med en som heter You and me forever. Första kapitlet kommer NUUU!

Tidigare månad - Senare månad

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards