bieberstory

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

You and me forever Kapitel 17

Av Wilma - 23 februari 2011 11:47

- Justin. Jag vet inte.

- Snälla. Jag åker tillbaka imorrn.

- Okej, vi gör såhär. Jag ger alltid mina killar tre chanser. Du har två chanser kvar. Sabbar du dem är det över föralltid. Okej?

- tack Abbey! jag älskar dej! sa han och kysste mej.

 

 

   

Vi gick tillbaka till dem andra. Vi berättade att vi var sams, men det märktes att dem var lite arga på Justin fortfarande. Justin skulle sova här och dem andra skulle hem. Så när dem gått bestämde vi oss för att sova, Justin skulle upp tidigt imorrn. Han skulle sova tillsammans med mej i  min säng. Jag gick och la mej och Justin kom stax efter. Han la sej bakom mej och höll om mej. Det var mysigt att få vara i hans famn igen.

 

Jag vaknade av att nån kysste mej på munnen. Jag öppnar ögonen och ser den jag minst vill se. Chaz.

 

- Vad håller du på med? Ut ur mitt hus! sa jag och puttade bort honom.

- Snälla Abbey, kan vi inte försöka?

- Nej Chaz! Bort! sa jag och knuffade ut honom ur mitt rum och vidare nerför trappan.

 

Jag puttade ut honom och stängde dörren. Jag gick upp till mitt rum men Justin var inte där. Men det låg en lapp där.

 

"hej älskling. Jag var tvungen att åka tillbaka till Atlanta. Men jag kommer ju snart. Vi ska bara göra klart musikvideon. Älskar dej! <3 //Din Justin."

 

Aww... Jag drog på mej jeansshorts och ett vit linne. Jag bestämde mej för att ringa killarna. Jag ringde Jason.

 

- Jason. svarade han.

- hej Jason! sa jag glatt.

- Åh, hej Abbey. sa han.

- Har du och killarna lust att hitta på något idag? sa jag.

- Visst! Vad ska vi göra?

- Kan vi inte typ hitta på nåt roligt? Typ, åka till min mosters stall och rida? Jag har ju inte gjort det på flera år.

- Hahah, visst. Vi kommer till dej om en halvtimme. sa han och la på.

 

Jaha, jag var ju tvungen att byta om då. Jag kanske inte kunde rida i shorts. haha. Jag tog på mej jeans och en lös tröja. Jag sminkade mej lite lätt och lät håret vara. Jag åt en macka lite snabbt och drog på mina kängor. Jag tog min mobil, nycklar och lite pengar. Jag gick ut och låste dörren.

 

Jag ställde mej och väntade på att killarna skulle komma. Efter ca. 5 min. kom killarna. Jag hoppade in bak och pratet började men jag såg inte Edwin.

 

- Ey, var är Edwin? sa jag.

- Han var sjuk. sa Jake.

- jaha, så det blir bara vi 6?

- Japp. sa Zack.

 

VI kom fram till min moster och vi gick direkt till stallet. Jag tog "min" häst Ysta. Hon var grå och ganska stor. Hon var lite vild av sej. Men jag kunde hanska henne. Haha, inte för att skryta. Zack tog Dino, Jake tog Marelyn, Jason tog Jaden, Eddie tog Star och Ryan tog Haley. Vi ryktade dem och sadlade på. Alla tog en ridhjälm och satte upp. Det var skönt att vara på en hästrygg igen. VI skrittade mot skogen. Jag red först, sen Ryan, Eddie, Zack, Jason och sist Jake.  Det var tyst i skogen och man hörde bara fåglarnas kvitter. Plötsligt skuttar en hare över vägen och Ysta fick typ damp. Hon stegrade och bockade och allt mljligt. Jag höll mej kvar. Då börjar hon tokgaloppera. Det var väldigt svårt att hålla sej kvar eftersom jag hade en bruten arm. Jag flyger av på marken. Den sved till i ryggen. Jag tappar luften men återhämtar mej snabbt. Jake går fram till mej.

 

- Hur gick det? sa han och hjälpte mej upp på benen.

- Bra. Tappade luften bara. Var är Ysta? sa jag och kollade runt. Hon var borta.

------------------------------------

 

Sista för ikväll tror jag.

 

KOMENTERA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards