bieberstory

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

You and me forever Kapitel 8

Av Wilma - 21 februari 2011 09:09

- Va?! vad snackar du om?

- ja, han blev arg på mej för ingenting. Du kan prata med dem. Men hälsa att vi ses hemma. sa jag och kramade honom. Jag klev in i mormors bil som precis kommit.

 

 

   

Jag kollade på Jason genom fönstret. Han stog och såg efter mej. Jag lutade huvudet mot fönstret och kände en tår på min kind. Mormor la sin hand på mitt lår.

 

- vad har hänt gumman? sa hon.

- Min kille gjorde slut. Han blev arg för ingenting.

- Gumman, det blir bra.

 

Jag log lite och ritade ett hjärta på fönstret.

Undrar vad Chaz gör nu. Jag tog upp min mobil och ringde Tiffany, min kompis från skolan.

 

- Tiffany. Svarade hon.

- Hej Tiffany, det är Abbey.

- Hej Abbey!!!!!

- Haha hej på dej. Har du lust att göra något idag?

- Visst! Vi kan ha filmkväll hos mej.

- Ja, jag kommer om nån timme eller så.

- Okej vi ses!

- Ja, hejdå!

 

Sa jag och la på. Jag la ner mobilen i väskan.

 

- Kan du åka förbi Tiffany? frågade jag mormor.

- Ja, såklart!

 

Jag log mot henne och lutade mej tillbaka och tänkte på minnen med Chaz. Vår första dejt. Vi satt på stranden i solnedgången. VI åt jordgubbar och glass. Det var så mysigt.

 

Jag tror jag somnade där för nu var vi framme hos Tiffany.

 

- Tack mormor! sa jag och kramade henne.

- Det var så lite så. Hejdå, ha det bra. sa hon och log mot mej.

- Detsamma.

 

Jag klev ur bilen och vinkade hejdå till mormor. Jag gick mot Tiffanys hus. Plötsligt slås dörren upp och Tiffany rusar ut med en orolig blick.

 

- Vad har Chaz gjort!? säger hon och kramar mej.

- Hur vet du?

- Jason ringde mej och frågade om du var här och han berättade att Chaz gjorde slut.

- Och du svarade?

- Jag svarade att vi skulle ha filmkväll! sa hon.

- Nej nej nej! Jag vill inte se Chaz.

- Förlåt gumman!  Jag visste inte.

- Nej, det gjorde du inte och det är inte ditt fel.

- men vad gör vi då? sa hon och man hörde en bil på uppfarten.

- Fan. sa jag tyst för mej själv.

 

- Abbey! säger Chaz och går mot mej.

- Gå bara! skrek jag på honom och började gå mot Tiffanys hus.

- Snälla, Abbey. sa han och tog tag i min arm.

- SLÄPP MEJ FÖRFAN! STICK! skrek jag och slog till hans hand.

- Ta det lugnt. Snälla, kan vi inte reda ut det här?

- Nej Chaz, det har hänt för många gånger nu! Det är slut! Okej. Fatta det! skrek jag och tog Tuffanys hand och drog in henne i hennes hus.

 

Vi gick in och jag gled nerför dörren med ansiktet i händerna. Jag reser mej upp och kramar Tiffany. Plötsligt knackar det på dörren. Tiffany går fram.

 

- Vem är det? frågar hon.

- Jason, Ryan och Justin. Snälla öppna. sa Ryan utifrån.

 Tiffany tittade på mej och jag nickade. Hon öppnade och Ryan gick mot mej och kramade mej.

 

- Vi finns här för dej, det vet du. sa Ryan och jag kramade Jason.

- Ja. Jag vet det. sa jag och log mot dem.

 

Vi satte oss i soffan och nu kom alla andra in. Förutom Chaz. Dem hada sagt åt honom att gå hem. Och det hade han gjort. Vi pratade om vad som skulle hända nu och Justin verkade lite.... konstig. Plötsligt knackar det på dörren. Jag tittar på Tiffany och hon nickar. Jag går sakta till dörren och öppnar. Två armar håller om mej hårt. Jag känner igen lukten... Chaz.

 

- Chaz, släpp mej nu! skrek jag och kravlade mej ur hans grepp.

- Asså, Chaz, ge upp.sa Justin och ställde sej bredvid mej.

- Abbey, jag är så ledsen. Jag var bara så arg. Snälla, förlåt.

- Nej Chaz. Det är över. Inse det! sa jag och puttade ut Chaz och stängde dörren.

 

Jag suckade och gled nerför dörren med ansiktet i händerna. En tår rann nerför min kind. Justin satte sej framför mej.

 

- Kom hit! sa han och höll ut sina armar.

 

Jag kramade honom och grät ut mot hans famn. Vi bestämde oss för att titta på film. Det fick bli Last song. Den var så bra. Jag tänkte  på mamma och Josephine. Sen kom jag och tänka på pappa.

 

- Ehm.. Jag tror jag går hem. sa jag och reste mej upp.

- Jag kan följa med! sa Justin och reste sej upp.

 

Jag log och vi tog på oss skorna och gick ut.

-----------------------------------

 

Så, då var den ute. Komentera lite mer så blir det bra!!!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards