bieberstory

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

You and me forever Kapitel 4

Av Wilma - 19 februari 2011 18:02

Alla satte sej framför Abbey och Justin ringde  ambulansen.

 

 

(HITTADE INGEN MATCHANDE BILD)

 

 

Chaz:

 

Abbey blev mer och mer snurrig. Hon skrek åt oss att gå men vi stannade. Vi försökte förklara vad som hade hänt men det var som att skotta när det fortfarande snöade, helt hopplöst. Efter 5 min. kom ambulansen. Dem tog in henne men hon kämpade emot. Det var hemskt att se henne såhär. Hon grät och skrek. Jag gick fram till henne utanför ambulansen.

 

- Abbey, snälla. Följ med bara.

- Jag vet ju fan inte vilka ni är! skrek hon.

- Snälla! Det är bara för ditt bästa.

- NEJ FÖRFAN SLÄPP  MEJ! skrek hon och tårarna forsade.

 

Jag suckade och gick en bit ifrån. Zack kom fram till mej.

 

- Det blir bra. Hon kommer minnas. sa han och klappade mej på ryggen.

- Tack Zack. sa jag och kramade honom.

- Vi har fått in henne! Kom nu åker vi! skrek en av ambulansmännen.

 

Vi gick fram till ambulansen och hoppade in. Vi åkte mot sjukhuset. När vi var där tog dem in henne. hon hade lugnat ner sej lite, men hon var fortfarande osäker. Dem tog in henne på ett rum och började fråga massa saker.

 

- Vad kommer du ihåg? sa en doktor till Abbey.

- Jag snubblade på en pistol i mitt hus. sa hon tyst.

- Kommer du inte ihåg mer?

- Nej, bara när ni tog in mej i ambulansen.

- Okej... sa han och skrev ner på ett papper.

 

Han skrev in det på datorn. Jag satte mej bredvid Abbey men hon flyttade sej åt sidan. Jag suckade. Dem andra satt utanför.

 

- Hon måste stanna här ett tagtills hon minns, kanske minns hon det redan imorrn. Men det vet vi inte. Vi ringer när hon vaknar imorrn. Ni kan åka nu, men ni måste fylla i några papper. sa doktorn och jag nickade. Vi gick in i ett annat rum och jag skrev på papper. Sedan åkte vi hem och lämnade Abbey på sjukhuset.

 

Nästa morgon :

 

Jag vaknade av min mobil. Jag svarade fort.

 

- Chaz. svarade jag.

- hej, det är dr. Tyson. Jag ville bara säga att Abbey har fått tillbaka minnet. Det var bara tillfällig minnesförlust. Inget allvarligt.

- Tack så mycket. Vi hämtar henne direkt!

- Japp. sa han och la på.

 

Vi alla sov hos mej. Jag väckte alla och vi åkte mot sjukhuset. Jag körde. Vi åkte två bilar. Jag, Justin, Ryan och Zack åkte i en och dem andra i en annan.

 

När vi var framme gick vi till receptionen.

 

- Abbey Brown? frågade jag.

- Rum 134. sa hon och log mot oss. Mina barn älskar dej. fortsatte hon och tittade på Justin.

- Tack så mycket. Hälsa från mej. sa Justin och vi började gå.

 

När vi var framme vid rummet gick vi in och där stod Abbey. Hon såg ledsen ut.

 

- Hej älskling. sa jag försiktigt.

- Chaz! Förlåt, jag är så ledsen! sa hon och kastade sej i mina armar.

- För vad? sa jag förvånat.

- För att jag inte mindes dej.

- Awww..... Gumman....

- Men inte bara det. sa hon och kollade mej i ögonen.

- Vad mer? sa jag och vart lite orolig.

 

Abbey :

 

- För att ni inte åkte. Det var jag som hindrade er. sa hon tyst och nedstämt.

- Aww... Men gumman, vi kan åka senare. Sa han och kramade mej hårt. 

- Jag älskar dej. viskade jag i hans öra. 

- Och jag dej. viskade han i mitt.

 -----------------------------------

 

SÅÅP! då var den ute också! KOMENTERA

 

 

 
 
fatbardha

fatbardha

20 februari 2011 00:08

Hejhej:)
Kika gärna in på våran Justin Bieberblogg för då blir vi sjukt glada:)
Följ den också via bloglovin för dom blir vi ännu gladare:)
Gilla den också via Facebook:)
http://www.facebook.com/#!/pages/thefanofjustinbieberbloggse/127427377322712

Är ni intresserade av länbyten så är det bara att skicka svaret i en kommentar eller maila:)
//kram

http://thefanofjustinbieber.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards