bieberstory

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

You and me forever Kapitel 3

Av Wilma - 19 februari 2011 17:14

- Abbey, du är en av dem

 

 

 bästa eleverna jag haft här

 

på skolan. Du förtjänar den

 

här. sa hon och gav mej en

 

ros och en kram.

 

Jag log mot henne och hon

 

gick vidare.

--------------------------------------

 

 

  

 

Den där killen som satt sej lite senare dök upp igen. Han satt med luva och keps. Han hade också solglasögon. Alla gick av scenen, inklusive jag. jag satte mej vid Chaz.

 

- Min älskling är en av dem bästa eleverna. sa Chaz och kysste mej snabbt.

- Haha, ja. sa jag och log mot honom.

 

Rektorn sa hejdå till alla sen gick alla därifrån. Jag gick med Chaz och dem andra till vägen där alla går åt olika hål. Vi skulle åka till Chaz och Ryans kompis.

 

- jag går bara hem och byter om och så. sa jag.

- Okej Babe. Vi hämtar dej om en halvtimme. sa Chaz och pussade mej på min panna.

 

Jag gick iväg och hem till mej. Pappa var inte hemma. Vi hade diskuterat om jag skulle få åka eller inte. Och vi kom fram till att jag fick. Haha.

 

Jag låste upp dörren och gick in. Jag gick upp på mitt rum och tog på mej ljusa jeansshorts och en tröja som det stod peace på. Jag flätade håret och sminkade mej på nytt.

 

Jag kollade klockan. Dem kommer vilken sekund som...

 

- Abbey! Älskling! skrek Chaz nerifrån.

 

Jag kollade mej en sista gång i spegeln och tog en väska med mobil, pengar och solglasögon i. Jag sprang nerför trappan och såg att alla var här. Och en till som jag inte kände igen.

 

- hey babe! sa Chaz och kysste mej.

- Hey Chaziiiii! sa jag och fnissade.

- Det här är Justin. Killen vi skulle till. fortsatte Chaz och pekade mot killen som tydligen hette Justin.

 

- Hej, jag är Abbey. sa jag och log mot honom.

- Hej. sa Justin och log tillbaka.

- Jaha, ska vi dra? sa Ryan.

- Ja, jag måste bara checka huset. Pappa får damp om nåt händer med huset. sa jag och började springa runt i huset.

 

Jag råkade snubbla på något. Jag ramlade på golvet och slog i huvudet i ett litet bord.

 

- Abbey? Kommer du? sa Chaz och kom hitåt.

- Fan! skrek jag.

- Abbey? sa Chaz som hade kommit fram till mej. Hur gick det? fortsatte han.

 

Då såg jag vad det var jag snubblade på. Och vafan gjorde den där!?

- C.. Cha... Chaz.... sa jag och blev helt skakis.

- vad är det?sa han oroligt.

- Ti..tittaa..... sa jag och pekade på pistolen.

- VAFAN! skrek han.

 

Jag märkte inte att jag blödde från huvudet.

 

- Chaz, kan du hämta lite papper? sa jag.

- Vad ska du med det till? sa han och kollade på mej. VAFAN HAR DU GJORT!? skrek han och kollade på mitt bakhuvud.

 

Nu kom alla in i rummet bara för det.

 

- vad håller ni på.. VAFAN! sa Ryan och satte sej på huk vid mej.

- Jag mår bra. sa jag och reste mej upp men blev genast vinglig.

- Sätt dej ner. sa Chaz och drog ner mej på en stol.

- Vad var det som hände? sa Justin och satte sej på huk framför mej.

- Jag vet inte. sa jag förvirat.

- Va?

- Vem är du? sa jag och kollade på en kille som kommit in i rummet.

 

Chaz :

 

- Abbey, vad menar du? sa jag.

- Vem är Abbey? sa hon och såg skrekslagen ut.

- Du är Abbey. Jag är Chaz, din pojkvän. sa jag och kände tårarna bakom mina ögon.

 

Alla satte sej framför Abbey och Justin ringde  ambulansen.

--------------------------------

 

 

Ohh....Hur går det för Abbey?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 augusti 2011 15:15

Okej, nu har jag en ny blogg och en tjej håller på med designen nu!!! Jag vet inte om jag ska fortsätta på den jag nyss börjat på eller om jag ska börja på en ny... Det blir lite konstigt om jag bara fortsätter på kapitel 12 på den nya bloggen. Så ja...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:28

Jag kan inte beskriva min sorg med ord. Jag känner liksom att jag inte kan trösta Max på samma sätt som mamma skulle. Som om jag inte räcker till. Som om jag inte hjälper till och stötar till Max till 100%. Han sitter mest på sitt rum nu för tiden. H...

Av Wilma - 21 augusti 2011 12:26

Okej, nu har jag fått hjälp av en tjej som ska göra designen (hoppas jag). Och jag tror jag ska byta till blogg.se   Kommer länka bloggen i ett inlägg då  iaf! Tror jag skriver ett kapitel nu!! ...

Av Wilma - 19 augusti 2011 22:51

Okej, jag sa att jag skulle skriva en till. Men när jag la ut inlägget så fick jag direkt synbortfall och ont i huvudet, migrän. Så jag kunde inte skriva. Det gick över nu, men då fick jag besök istället! VI får se när jag skriver. Tack för alla komm...

Av Wilma - 19 augusti 2011 10:11


Jag vaknade nästa morgon av att det knackade på min dörr. - Kom in! Skrek jag hest och fnissade sedan åt min röst. - Haha, är du vaken? Skrattade Max  när han kom in. - Nej. Sa jag och satte mig upp. - Aja, jag och Isabelle går ut ett tag. Lo...

Omröstning!

Hur ofta läser du min blogg? :)
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 En gång varje vecka
 Några gånger i veckan
 En gång varje dag
 Några gånger per dag
 En gång i timmen
 Flera gånger i timmen

Presentation


Hej hej!
På den här bloggen skriver jag noveller om Justin Bieber. Jag har precis börjat på en ny novell som heter My Love Story.

Läs och kommentera! ;)

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

45 besvarade frågor

Arkiv

Länk!


Ovido - Quiz & Flashcards